AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 Hjelp meg please. Det begynte med en flue, å nå er det mange av dem. Har vi bedrevet ulovlig avl av fluer siden de har formert seg sånn veldig? Hvordan får vi stoppet det? Kastrering Hva kan straffen være hvis det blir oppdaget? Idag når jeg sto opp så lå de strødd på gulvet... vi snakker her om et sted mellom 50 og 100. Døde Synes det er ille å bare kaste de i søppla. Lurer på om noen har oppskrift på ei god fluesuppe? Da kan vi ihvertfall få brukt de til noe
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Hei! Kanskje du kan prøve å dusje? Fluer liker møkk skjønner du! Jo mer møkkete du er, jo flere fluer. Så siden det var såpass mange fluer hos deg, regner jeg egentlig med at du aldri har dusjet før og at du stinker skikkelig. Straffen hvis det blir oppdaget er vel egentlig at du blir singel resten av livet fordi andre synes at du lukter vondt
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Enig med AB over. Ta deg en dusj så er du kvitt problemet
Miki Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Du kan blande fluene i en brun saus så får du noe lignende peppersaus. Går godt til froskebiff. Mmmm... schmaker godt..
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Du kan blande fluene i en brun saus så får du noe lignende peppersaus. Går godt til froskebiff. Mmmm... schmaker godt.. Takk, endelig et seriøst svar. Høres godt ut med den sausen til froskebiff. Tror du jeg kan erstatte rosiner med fluer i bakverk - som boller?
Miki Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 Takk, endelig et seriøst svar. Høres godt ut med den sausen til froskebiff. Tror du jeg kan erstatte rosiner med fluer i bakverk - som boller? Jeg liker ikke rosiner i boller, og liker derfor ikke fluer i boller heller. Hver sin smak.
Gjest Tirkes Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 For å avle fluer bør du huske på to ting: Fluer er som mennesker og liker best å ha seg når de er mette og avslappa og i en litt romantisk setting. Men pass på å ikke bruk levende lys, de har en tendens til å ta fyr. Varm belysning, litt smektende musikk og sett noen alvorlig søte og oversukrede deserter på bordet og noen glass med veldig sterk saft. Ikke sukkerfri. La dem herje fritt over natten. Så kommer det viktige. Eggene. Fluemor er veldig hensynsfull og vil legge egg der det er mat. Kjøttprodukter og rikelig tilgang på fukt er viktig. Ta gjerne litt boksemat av typen hund, rør litt melk og sukker inn i det, og sett på flate skåler rundt der fluene svirrer. Om en uke eller to vil du se fatene med hundemat og sukker vrimle av deilige små fluebabyer. Så til oppskrifter. Jeg synes fluer er deilige i rømmegrøten, som erstatning for rosiner. Rosiner er så bløte mens fluene gir en fin knasende kontrast til rømmegrøten. Du kan også riste fluene og ha på salt, så har du fin snacks til lørdagsfilmen. Du kan bruke dem som strøssel på kaker og få original kakepynt. Husk å bruke varmluft, ellers smaker de bare svidd når kaken kommer ut av ovnen. Fluestuing er også et alternativ, men krever at avlen din går med stor sukksess, for man må påberegne ca 250 gram fluer til en fin stuing som kan mette en familie, da selvsagt med salat til. Tips: Fluelarver i salatdressingen gir en pikant smak og er en skikkelig delikatesse. Lykke til med avl og kokkeleringen. 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 11. juli 2011 #9 Skrevet 11. juli 2011 Bedre å avle fluer. Her hjemme så avles det bare hybelkaniner og de tar litt overhånd. De kan liksom ikke brukes i maten, men om jeg sparer lenge nok, så kan jeg få et vegg-till-veggteppe. Problemet er bare å få hybelkaninene til å ligge stille... vurderer tapetlim over hele gulvet, så de kan feste seg, men er redd dette er hybelkaninmisshandling
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #10 Skrevet 11. juli 2011 Bedre å avle fluer. Her hjemme så avles det bare hybelkaniner og de tar litt overhånd. De kan liksom ikke brukes i maten, men om jeg sparer lenge nok, så kan jeg få et vegg-till-veggteppe. Problemet er bare å få hybelkaninene til å ligge stille... vurderer tapetlim over hele gulvet, så de kan feste seg, men er redd dette er hybelkaninmisshandling JA, det er misshandling Husk at hybelkaninene også må luftes innimellom i tillegg til at de må få bevege seg fritt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå