BlondieEmma Skrevet 11. juli 2011 #1 Skrevet 11. juli 2011 HEI ALLE SAMME ! Jeg er ei jente på 14 år, jeg har bankkort, mn mamma sier at jeg ikke kan bestille ting på nettet. Men jeg har veldig lyst til det, og gidder ikke å spørre henne om hjelp.. Skal bla. kjøpe en piercing, fordi jeg skal ta den selv i navlen Og det vet ikke hun XD Men, uansett, HORDAN KAN JEG KJØPE TING PÅ NETTET ?????? Smask
Giacomo_P Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Det kan du sannsynligvis ikke, siden bankkortet inneholder fødselsdatoen din, og de fleste nettbutikker har 18-årsgrense. Det er kjipt å måtte innta en voksen og nedlatende holdning, men jeg syne altså ikke at du skulle gå bak ryggen på din mor. Du er ikke myndig, og kan derfor - dessverre - ikke gjøre alt du har lyst til, uten at dine foreldre godkjenner det. Dette har vi alle vært gjennom, og det var kjipt, men i efterkant tror jeg de fleste av oss har skjønt at det var lurest slik. Beklager..... 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Hvis du skal kjøpe på en norsk nettside, går det som oftest an å velge "Forhåndsbetal", da får du kviteringen på mailen du oppgir (eller noe sånn) med kontonr og kid, så kan du logge inn på nettbanken din og betale derifra. skriv inn beløp, kontonr og kid så sender de pakken når de har registrert betalingen. Håper det gir mening.
BlondieEmma Skrevet 28. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. juli 2011 Hvis du skal kjøpe på en norsk nettside, går det som oftest an å velge "Forhåndsbetal", da får du kviteringen på mailen du oppgir (eller noe sånn) med kontonr og kid, så kan du logge inn på nettbanken din og betale derifra. skriv inn beløp, kontonr og kid så sender de pakken når de har registrert betalingen. Håper det gir mening. tusen takk !
Tears.of.the.Sun Skrevet 28. juli 2011 #5 Skrevet 28. juli 2011 For det første: Det fins faktisk aldersgrenser for å handle på nett. Jeg tror aldersgrensen er 16 år (?) enkelte steder, og kanskje den er 18 år når det gjelder kjøp av piercinger. For det andre: IKKE ta piercing i navelen selv! Dette er ikke en moralpreiken som du får hjemme av foreldrene dine, dette er et desperat tips fra meg som tok hull i navelen på venninna mi som endte opp med betennelser og masse faenskap.
Gjest Cuntzilla Skrevet 28. juli 2011 #6 Skrevet 28. juli 2011 Du er ikke flytende i fjortiz. Det heter PERSING i navlen. Dog så hadde du kanskje tjent på å være litt mindre blindingly obvious om du faktisk har til hensikt å lure noen.
Henkie Skrevet 28. juli 2011 #7 Skrevet 28. juli 2011 Navlen er stedet du tok til deg næring før du ble født. Den bør du IKKE sette persing i på egen hånd. Mange leger fraråder persing i navlen uansett om profesjonelle setter den. Finn et annet ledig sted på kroppen din
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå