AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Jeg har et barn jeg har daglig omsorg for. Vi har flyttet men jeg ønsker ikke at samværsforeldren skal få vite adressen. Vi har et meget konfliktfullt samarbeid og ønsker derfor ikke å få uventet besøk osv. Vil folkeregisteret sende en bekreftelse eller lignende til samværsforeldren?
Sophie-Ann Skrevet 11. juli 2011 #2 Skrevet 11. juli 2011 Hvis dere har delt foreldreansvar, så må du ha hans underskrift for å bytte adresse på barnet. Hvis ikke, kan du gjøre som du vil, men jeg skjønner ikke helt hvordan du har tenkt å holde dette hemmelig hvis han har samvær med barnet??
Helen Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Hvis du ikke bodde sammen med barnefaren på din forrige adresse trenger du ikke hans underskrift for å bytte adresse, han vil heller ikke får noen beskjed om adresseendringen.
Sophie-Ann Skrevet 11. juli 2011 #4 Skrevet 11. juli 2011 Jeg bor ikke med barnefaren, men vi har delt foreldreansvar, og derfor må jeg ha hans underskrift for å kunne melde flytting på barnet.
Helen Skrevet 11. juli 2011 #5 Skrevet 11. juli 2011 Jeg bor ikke med barnefaren, men vi har delt foreldreansvar, og derfor må jeg ha hans underskrift for å kunne melde flytting på barnet. Det er ikke riktig. Man trenger kun underskrift av barnefar for å flyttet barnet ut fra felles hjem. Når man har flyttet trenger ikke far å skrive under på adresseendringene flere ganger. Jeg har aldri behøvd fars underskrift.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #6 Skrevet 11. juli 2011 Hvis du ikke bodde sammen med barnefaren på din forrige adresse trenger du ikke hans underskrift for å bytte adresse, han vil heller ikke får noen beskjed om adresseendringen. Ah, takk for svar, nå ble jeg glad! Ønsker minst mulig plaging.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #7 Skrevet 11. juli 2011 Hvis dere har delt foreldreansvar, så må du ha hans underskrift for å bytte adresse på barnet. Hvis ikke, kan du gjøre som du vil, men jeg skjønner ikke helt hvordan du har tenkt å holde dette hemmelig hvis han har samvær med barnet?? Vi har kun henting og levering fra og til barnehagen, han trenger derfor ikke å vite hvor vi bor :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå