AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Jeg skal pusse en kaffekanne, en sukkerskål, en fløtemugge og en tesil. Jeg har sånne votter å pusse med. http://www.towntalkpolish.com/silver/silver-polishing-cloths/incredible-anti-tarnish-silver-polishing-mitts/c-tt010/ Noe sånt. Spørsmålet er: Skal jeg skylle tingene etter jeg har pusset? Eller bare pusser jeg og setter inn i skapet? I sukkerskålen er det jo sukkerbiter og de får vel sølvpussgreiene på seg hvis ikke jeg skyller? Samboer mener jeg ikke trenger å skylle det. Litt redd for å ødelegge tingene og. Det er over 100 år gammelt.
Marionette Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Ikke skyll. Puss først med en klut med pussemiddel på og deretter pusser du med en helt ren og tørr klut. Puss til det ikke lenger blir svarte flekker på kluten. Lønner deg å bruke en hvit klut så det er lett å se
Marionette Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 ...og du skal ikke bruke mye pussemiddel. Sølvet skal ikke være sauset inn i pussemiddelet. Bare bittelitt på en klut som du gnukker med
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #5 Skrevet 10. juli 2011 Nå skal en kjemikerstudent fortelle deg et triks! Du fyller oppvaskkummen din med helt normalt, passe varmt vann. Så tar du et par spiseskjeer med bordsalt oppi vannet, og legger aluminiumsfolie i bunnen. Så putter du sølvtøyet oppi, og vips! Rent sølvtøy! Tror de solgte noen magiske plater på TV-shop for noen år siden som man skulle ha i oppvaskkummen, mistenker det for å være aluminium...
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #6 Skrevet 12. juli 2011 og så skal jeg fortelle deg at salt gjør sølvtøy tørt.Det kan til slutt sprekke.Så bruk vanlig sølvpuss du 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #7 Skrevet 12. juli 2011 Tørt? At det kan bli porøst etter hvert? Har du noen kilde på det? Jeg elsker i alle fall den metoden som ble beskrevet! Man slipper kjemikalier som finnes i sølvpuss i tillegg til at man sparer seg for arbeid. I følge eksperten i denne artikkelen skal det ikke skade noe å pusse på "saltvannsmåten", og som han påpeker blir jo sølvet slitt av å pusse på vanlig vis uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå