AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 ...at han ikke er klar for et nytt forhold helt enda, samtidig som han fortsatt vil møte meg. Har datet en gutt i et par måneder som nylig har gått ut av et 6 år langt forhold. Bør jeg bare slutte å svare/møte ham? Eller bør jeg fortsette og møte ham vel vitende om at han ikke vil bli kjæreste med meg (jeg er ikke helt DER enda selv da.. så var overrasket over at han i det hele tatt tok det opp, trodde vi fortsatt var på datern) ??
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Han vil knulle på deg uten å måtte binde seg. Altså; Han vil ha i pose og sekk. Ja, du bør kutte kontakten. 11
Gjest Katten. Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Han mener at han ikke vil bli kjæreste med deg nå, men gjerne vil fortsette å møte deg. Happyfunsexytimez. 3
Nuttery Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Fuckfriend, friends with benefits, you get it. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #5 Skrevet 10. juli 2011 Ok, takk. Da kutter jeg kontakten! Blir nok på sikt best sånn for min del. Så slipper jeg langvarig kjærlighetssorg. Skjønner ikke hvorfor gutter aldri finner ut av sånt litt før.. Har liksom datet i over to mnd, hatt sex og han er den som har tatt klart mest kontakt og skrevet ting som "tenker på deg", "liker deg veldig godt" og sånn.. Jenter er enklere sånn sett. Dater vi, så ER vi interessert. Hvis ikke blir gutta dumpa etter 3dje/4rde date senest. Jeg gidder jo ikke bruke tid på noen jeg på sikt ikke ønsker å bli sammen med! 5
Gjest Katten. Skrevet 10. juli 2011 #6 Skrevet 10. juli 2011 Om han høvelig nettopp har kommet ut av et 6 års langt forhold, sier det seg nesten selv at han ikke vil inn i et nytt forhold i nærmeste framtid. 3
superengel Skrevet 10. juli 2011 #7 Skrevet 10. juli 2011 Om han høvelig nettopp har kommet ut av et 6 års langt forhold, sier det seg nesten selv at han ikke vil inn i et nytt forhold i nærmeste framtid. Det tror jeg ikke har så mye å si. Det kommer jo an på hvem man møter. Den rette kan man møte når man ER i et forhold, rett etter et forhold og lenge etter et forhold. Det er jo en grunn til hvorfor et forhold tar slutt, og særlig et langt et. Da er det liksom ikke mer å hente der. Finner man den ene rett etter så tror jeg ikke det at man nettopp har vært i et forhold er et hinder. Ikke for min del hevrtfall. Så det at man ikke er klar for et nytt et betyr bare at man ikke er klar for et nytt et med akkurat denne personen! 4
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #8 Skrevet 11. juli 2011 ...at han ikke er klar for et nytt forhold helt enda, samtidig som han fortsatt vil møte meg. Har datet en gutt i et par måneder som nylig har gått ut av et 6 år langt forhold. Bør jeg bare slutte å svare/møte ham? Eller bør jeg fortsette og møte ham vel vitende om at han ikke vil bli kjæreste med meg (jeg er ikke helt DER enda selv da.. så var overrasket over at han i det hele tatt tok det opp, trodde vi fortsatt var på datern) ?? Enten vil han bare ha sex eller så vil han fortsette å møte deg, bli bedre kjent også ta det derfra. Men pass på at du ikke ender opp som noen 'rebound girl'.
Gjest Tidssone Skrevet 11. juli 2011 #9 Skrevet 11. juli 2011 Jeg tror ikke på rebound. Jeg tror at man like gjerne kan treffe "den rette" dagen etter at man har gått ut av et forhold, som ti år etter at man har gått ut av et forhold. Eller mens man er i et forhold, for den del. Alt kommer an på hvilke følelser man har for den man har gått fra, eller blitt forlatt av. Finnes det varme følelser igjen for denne personen, vil mest sannsynlig det neste forholdet gå i dass. 2
Gjest Cuntzilla Skrevet 11. juli 2011 #10 Skrevet 11. juli 2011 Om han høvelig nettopp har kommet ut av et 6 års langt forhold, sier det seg nesten selv at han ikke vil inn i et nytt forhold i nærmeste framtid. Enig. Hadde jeg møtt noen jeg likte godt rett etter et brudd så hadde jeg sikkert gjort det samme selv, altså datet dem men advart om at jeg ikke var klar for et forhold med det aller første. Det er bare fornuftig å ta ting litt med ro i starten sånn at ingen havner i rebound-fella. 1
Suzy Skrevet 12. juli 2011 #11 Skrevet 12. juli 2011 Om han høvelig nettopp har kommet ut av et 6 års langt forhold, sier det seg nesten selv at han ikke vil inn i et nytt forhold i nærmeste framtid. Pfft! Tøys! Traff min nåværende samme sommer som det ble slutt med eksen. Eksen og jeg var sammen i seks år, hadde bygget hus sammen osv og det var et stygt brudd med massevis av drama og dritt. Jeg pleier å si at jeg var singel i omtrent et kvarter - og det funka helt fint. Det er helt individuelt hva som fungerer for hvem og når. Og til TS - han vil ha litt kjøtt rundt beinet, bokstavelig talt, og antagelig bare det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #12 Skrevet 12. juli 2011 Pfft! Tøys! Traff min nåværende samme sommer som det ble slutt med eksen. Eksen og jeg var sammen i seks år, hadde bygget hus sammen osv og det var et stygt brudd med massevis av drama og dritt. Jeg pleier å si at jeg var singel i omtrent et kvarter - og det funka helt fint. Det er helt individuelt hva som fungerer for hvem og når. Og til TS - han vil ha litt kjøtt rundt beinet, bokstavelig talt, og antagelig bare det. Ut fra nicket å dømme, er du jente. Og det er ganske annerledes. Jenter er ofte klar for forhold når som helst bare de slipper å være single. Gutter hopper sjeldent rett fra et langt forhold og inn i et annet, særlig ikke hvis det var de selv som gikk fra dama.
Suzy Skrevet 12. juli 2011 #13 Skrevet 12. juli 2011 (endret) Ut fra nicket å dømme, er du jente. Og det er ganske annerledes. Jenter er ofte klar for forhold når som helst bare de slipper å være single. Gutter hopper sjeldent rett fra et langt forhold og inn i et annet, særlig ikke hvis det var de selv som gikk fra dama. Jeg visste den der ville komme.. Og du tar feil. Jeg har ikke hoppet fra forhold til forhold gjennom hele livet, livredd for å være alene, som du later til å tro. Tvert i mot. Forrige gang jeg ble singel fortsatte jeg å være det i sju år (før det seks år lange forholdet), for da var jeg ikke klar for noe annet og trengte å være for meg selv. Det er forskjell på forhold og forkjell på hva man trenger i ulike perioder av livet og det er forskjell på jenter og jenter. Dessuten - når et par skiller lag så er det ofte slik at kvinner går fra menn for å være alene, mens menn går fra kvinne til en ny kvinne. Endret 12. juli 2011 av Suzy 1
lys Skrevet 12. juli 2011 #14 Skrevet 12. juli 2011 Dessuten - når et par skiller lag så er det ofte slik at kvinner går fra menn for å være alene, mens menn går fra kvinne til en ny kvinne. Også mitt inntrykk. 1
superengel Skrevet 12. juli 2011 #15 Skrevet 12. juli 2011 Også mitt inntrykk. Det jeg har hørt er at jenter ofte har tenkt på det i 2 år før de tar steget til å gå fra en gutt. (husker ikke hvor jeg har hørt det da, hehe) :gjeiper: Og det viser jo litt at vi kanskje vegrer oss mot å være alene. Jeg tror ikke gutter tenker så mye over hva de gjør. Møter de noen så møter de noen. Gjør de ikke det, så tror jeg de er glad for å nyte singellivet en periode. En kompis fortalte meg at gutter ofte føler seg "fri" når de er single igjen, og at de ikke vil ødelegge den følelsen eller noe. Ble rotete, men tror hvertfall ikke det er gutter som har det største behovet for fast forhold. 1
Steinar40 Skrevet 12. juli 2011 #16 Skrevet 12. juli 2011 Det jeg har hørt er at jenter ofte har tenkt på det i 2 år før de tar steget til å gå fra en gutt. (husker ikke hvor jeg har hørt det da, hehe) :gjeiper: Og det viser jo litt at vi kanskje vegrer oss mot å være alene. Jeg tror ikke gutter tenker så mye over hva de gjør. Møter de noen så møter de noen. Gjør de ikke det, så tror jeg de er glad for å nyte singellivet en periode. En kompis fortalte meg at gutter ofte føler seg "fri" når de er single igjen, og at de ikke vil ødelegge den følelsen eller noe. Ble rotete, men tror hvertfall ikke det er gutter som har det største behovet for fast forhold. Tror nok du har rett. Mitt inntrykk er også at kvinner har et større behov for å være i et forhold enn menn. Mye mulig at forskjellen - selv om vi har en såkalt likestilling - først og fremst dreier seg om følelsen av trygghet sammen med sosiale behov, tenker jeg. Altså at kvinner føler seg mer utrygge og ensomme enn det menn gjør. Mannfolk er nok som regel mer individualister og uavhengige enn kvinner. Hva tror dere?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #17 Skrevet 12. juli 2011 Tror nok du har rett. Mitt inntrykk er også at kvinner har et større behov for å være i et forhold enn menn. Mye mulig at forskjellen - selv om vi har en såkalt likestilling - først og fremst dreier seg om følelsen av trygghet sammen med sosiale behov, tenker jeg. Altså at kvinner føler seg mer utrygge og ensomme enn det menn gjør. Mannfolk er nok som regel mer individualister og uavhengige enn kvinner. Hva tror dere? Jeg kan bare snakke på vegne av egen omgangskrets, og innenfor den er ALLE absolutt ALLE jentene på utkikk etter kjæreste. Uansett om de har væt single lenge ellr ikke. Gutta har ikke det som et desp mål i like stor grad. Har ikke lagt merke til at de har det som mål i det hele tatt egentlig.
Steinar40 Skrevet 12. juli 2011 #18 Skrevet 12. juli 2011 Jeg kan bare snakke på vegne av egen omgangskrets, og innenfor den er ALLE absolutt ALLE jentene på utkikk etter kjæreste. Uansett om de har væt single lenge ellr ikke. Gutta har ikke det som et desp mål i like stor grad. Har ikke lagt merke til at de har det som mål i det hele tatt egentlig. Ja, det er vel også sånn at kvinners sosiale liv og status avhenger av å være i et forhold. Dermed blir det en del ulikheter mellom kvinner og menn på dette området. For en mann er det selvfølgelig praktisk å ha et kvinnfolk gående der som ordner med husholdningen og bidrar til økonomien etc. Men motivasjonen blir liksom på et lavere nivå totalt sett. Må nesten si at jeg lurer på hva som egentlig motiverer mannfolk til å gå inn i et parforhold. Sannsynligvis starter og stopper det med sex. Alt det som følger senere - som f.eks hus, Volvo og barn etc. - er det nok hovedsaklig dama som står bak, tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #19 Skrevet 12. juli 2011 En jeg var sammen med en stund gjorde akkurat det samme! Hadde vel vert singel i en mnd når han møtte meg. Vi hadde fantastisk sex sammen da, og han sa det faktisk selv når jeg takket for meg etter halvannen mnd, at han viste vi ikke kom til å bli gamle sammen, men han klarte ikke å la vere å treffe meg alikevel Jeg følte meg som en sengekamerat rett og slett, og det var ikke det jeg ønsket, og derfor avsluttet jeg det.
MsLeela Skrevet 12. juli 2011 #20 Skrevet 12. juli 2011 ...at han ikke er klar for et nytt forhold helt enda, samtidig som han fortsatt vil møte meg. Har datet en gutt i et par måneder som nylig har gått ut av et 6 år langt forhold. Bør jeg bare slutte å svare/møte ham? Eller bør jeg fortsette og møte ham vel vitende om at han ikke vil bli kjæreste med meg (jeg er ikke helt DER enda selv da.. så var overrasket over at han i det hele tatt tok det opp, trodde vi fortsatt var på datern) ?? Dette skjedde meg og mannen min også når vi møttes. Vi hadde begge akkurat gått ut av et langvarig forhold og hadde ingen intensjoner om å innlede et nytt seriøst forhold. Men siden vi begge var der, så passet det oss veldig bra. Vi var "opplegg" (som jeg kalte det) i rundt 1 år faktisk. Vi gjorde vel akkurat alt kjærester gjør, bare at vi kalte ikke hverandre for kjærester. På en måte var det litt befriende. Men etterhvert skjønte vi at det vi holdt på med var jo nettopp å være kjærester, så vi sluttet å "tulle" etter 1 års tid og ble kjærester. Og er i dag gift på vårt 2. år Så med mindre du vil absolutt være/bli kalt kjæresten hans, så ville jeg ikke ha trukket meg. Avtal helt klare spilleregler mellom dere (hvorvidt dere kan date/ha sex/omgås på andre måter andre mennesker). Og hvis disse passer dere begge, så hvorfor ikke?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå