Gå til innhold

Hvordan få vekk fettet på hoftene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Er en jente på 22 år som er ganske slank, men har unødvendig fett på hoftene. Har noen tips til treningsmåter for å få vekk fettet? Er ikke mye fint når jeg går med kjoler og det er en bulk ut liksom :P Hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kondisjonstrening som jogging, sykling og svømming :)

Skrevet

Hei! Er en jente på 22 år som er ganske slank, men har unødvendig fett på hoftene. Har noen tips til treningsmåter for å få vekk fettet? Er ikke mye fint når jeg går med kjoler og det er en bulk ut liksom :P Hehe.

Kondistrening som spinning, løping osv, gjerne med litt styrke. Det er den beste måten å forbrenne fett på.

Men siden du er slank i utgangspunktet må du huske at det ikke går an å punktforbrenne fett. Du vil nok miste fett jevnt over hele kroppen (for eksempel kan brystene bli mindre).

Vi er alle født med den kroppen vi har, og kroppene våre lagrer fett ulikt. Husk også at det er mange som misunner deg den flotte timeglassfiguren du har. Så prøv heller å fokusere på å trene for å holde deg sunn og bli glad i kroppen din slik den er.

AnonymBruker
Skrevet

Vi er alle født med den kroppen vi har, og kroppene våre lagrer fett ulikt. Husk også at det er mange som misunner deg den flotte timeglassfiguren du har. Så prøv heller å fokusere på å trene for å holde deg sunn og bli glad i kroppen din slik den er.

Er det timeglassfigur når man har fett på hoftene? :klo:

• Liker 3
Skrevet

Ja, tro det eller ei så er det det som utgjør en timeglassfigur for det meste. Hva trodde du det var? :klo: Store overarmer? :fnise: Neida..

Kondisjonstrening forbrenner fett lett i allefall, typ jogging, svømming osv!

AnonymBruker
Skrevet

Punktslanking er ikke mulig. Du må redusere fettprosenten i hele kroppen.

Det gjøres ved å innta færre kalorier enn din MBR.

Skrevet

Ja, og tro det eller ei: mange kvinner ville gitt høyrearmen for velformede hofter!

Kle deg i kjoler og andre klær som fremhever den smale midjen du åpenbart må ha, og vær STOLT over den flotte kroppsfasongen du har fått tildelt.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tro det eller ei så er det det som utgjør en timeglassfigur for det meste. Hva trodde du det var? :klo: Store overarmer? :fnise: Neida..

Kondisjonstrening forbrenner fett lett i allefall, typ jogging, svømming osv!

Store hofter er klassisk for pære figuren.

AnonymBruker
Skrevet

Punktslanking er ikke mulig. Du må redusere fettprosenten i hele kroppen.

Det gjøres ved å innta færre kalorier enn din MBR.

Neeh. Du har missforstått.

"BMR (Basic Metabolic Rate) er antall kalorier som kroppen trenger for å gjennomføre vanlige kroppsfunksjoner som hjerteslag, pusting, kroppstemperatur mm"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trodde alle kroppsfasonger kunne få lovehandles jeg, dessuten har jo pære, eple og timeglass mye hofter men det er jo uten all fettet de måtte ha også.

Skrevet

Trodde alle kroppsfasonger kunne få lovehandles jeg, dessuten har jo pære, eple og timeglass mye hofter men det er jo uten all fettet de måtte ha også.

Eplefasong har ikke hofter. Mange tar feil av sideflesk og hofteflesk. Sideflesk er stygt, mens det å ha fett på hoftene er pent og blir sett på som feminint.

AnonymBruker
Skrevet

Neeh. Du har missforstått.

"BMR (Basic Metabolic Rate) er antall kalorier som kroppen trenger for å gjennomføre vanlige kroppsfunksjoner som hjerteslag, pusting, kroppstemperatur mm"

Nope, du har misforstått. Du prater om BMR. Jeg prater om MBR.

AnonymBruker
Skrevet

Nope, du har misforstått. Du prater om BMR. Jeg prater om MBR.

Hva er MBR?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode svar! :) Har fått mange komplimenter for fin kropp, men de "lovehandles" som jeg har vil jeg få bort. Er fullt forstålig at jeg da slanker resten av kroppen også. Dette høres kanskje forfengelig ut, men er derfor jeg sliter litt med trening. Vil liksom ikke bli flatbrysta hvis dere skjønner :P Hvor mange ganger i uka lønner det seg å trene for en som er slank i utgangspunktet, men har litt overfødig fett her og der??

Skrevet

Tusen takk for gode svar! :) Har fått mange komplimenter for fin kropp, men de "lovehandles" som jeg har vil jeg få bort. Er fullt forstålig at jeg da slanker resten av kroppen også. Dette høres kanskje forfengelig ut, men er derfor jeg sliter litt med trening. Vil liksom ikke bli flatbrysta hvis dere skjønner :P Hvor mange ganger i uka lønner det seg å trene for en som er slank i utgangspunktet, men har litt overfødig fett her og der??

Er du redd for å bli flatbrystet så er nok ikke slanking av hoftene så mye å anbefale, siden du - som du jo vet - kommer til å slanke hele kroppen, ikke bare hoftene. Du kan jo alltids prøve og se hvordan kroppen endrer seg når du slanker deg, men du vil nok alltid ha den kroppsformen du har enten du har lite eller mye fett. Vær heller glad for at fettet legger seg på en pen måte på kroppen din. Håndtak er vakkert. Det lureste du kan gjøre er å kle deg i klær som fremhever skjønnheten hoftene gir deg. I stedet for å presse deg i for trange bukser med feil snitt (som presser ut håndtakene), bør du kle deg i kjoler og klær som fremhever figuren og legger seg jevnt over hoftene.

Du bør holde deg i aktivitet hver dag (gå, sykle osv), og trene minst tre ganger i uka (styrke+kardio). For å bevare vekten og unngå å miste fett som gir deg pene pupper må du sørge for å spise nok.

Skrevet

Det kan hende at brystene dine ikke forandrer seg mye selv om du slanker deg, men det er noe du nesten må se ann :)

Det spørs vel helt på hvor god form du er i fra før av, f.eks en joggetur på 3-5km, 3-4 ganger i uken er greit i begynnelsen.

Har du godt grunnlag fra trening fra før av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...