Gå til innhold

Klesvask, hvem tar den?

39 stemmer

1. 1. Tar du (kvinnen) all klesvask (vask, oppheng og legge sammen) alene?

• Ja, jeg tar alt alene
      20
    • Nei, jeg og mannen deler
      19

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klesvask er en evig runddans. Hvem av dere tar den? Og har dere barn? Hvor ofte vasker dere klær?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ingen barn og jeg har så godt som 100% eneansvar for klesvasken, selv om det hender en gang i blant at han setter på en maskin med egne klær. Jeg takler ikke tanken på at noen andre enn meg og mamma skal ta i mitt skittentøy. Dessuten er klesvaske en oppgave jeg trives med.

Her går det ca 3 maskiner i uken.

Endret av Iah
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen barn. Vi tar den veldig ofte sammen :fnise: Vi vasker klær ofte. Jeg bruker en del syntetiske bukser som jeg synes oftere blir "skitten" enn feks skjørt og dongeribukse. I tillegg skifter vi ofte på senga. 3-4 maskiner i uka kanskje.

Gjest Seniorita
Skrevet

Her i huset er det som regel jeg som tar klesvasken. Men en gang innimellom tar samboeren min seg av klesvasken.

Maskinen snurrer 3-4 ganger i uken.

Vi har ei lita tulle. :)

Skrevet

Jeg tar som regel klesvasken. Her vaskes det 2-3 maskiner i uka. Liker å gjøre det selv så ikke det blir putta en svart sokk med alt det hvite :gjeiper:

Skrevet

Jeg tar meg av klesvasken! Han har sagt at han kan gjøre det, men "tør ikke" å slippe han til.. Men han er flink til å henge opp klær, samt å legge sammen :) Det er noe vi begge gjør :)

Skrevet

vi har ingen barn, og jeg tar alltid klesvasken. Jeg har ganske strenge rutiner på hva som kan vaskes sammen og slikt så jeg vil ikke at han skal blande seg :P

Vasker 2-3 ganger i uken

Skrevet

Her vasker vi begge, men oftest jeg, tror jeg. Syns det er helt greit ettersom han lager middag og handler hele tiden. Noe må jo jeg bidra med også.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen barn og er begge tidlig i tjueårene, bodd sammen i snart to år. Som oftest blir det til at jeg tar klesvasken, ettersom samboeren min ikke ENSER skittentøyskurven, selv om klærne flyter over og han ikke har boxere igjen i skuffen. Han er en kjempesmart fyr og A-student, men han skjønner altså ikke at klær må vaskes, spesielt når skittentøyet er fullt. :kjefte: Han er dessverre "ødelagt" av en mor som kom inn på rommet hans, plukket skittentøyet hans opp fra gulvet, vasket det, tørket det, strøk det, brettet det og la det pent inn i skapet hans, helt til han flyttet ut som tjueåring... :sur: Jeg synes at så lenge vi begge har like mye arbeid med tanke på skole, så bør klesvasken også være begges ansvar. For å si det med andre ord, det er ikke mitt ansvar å sørge for at han har rene boxere, akkurat som det ikke er hans ansvar at jeg har rene truser.

Det var dagens rant! :) Vi vasker forøvrig kanskje to-tre runder med tøy i uka. :)

• Liker 1
Skrevet

Etter at han vasket ullklærne mine på 60 tok jeg over klesvasken. Vi har en jente på 5 mnd som spiser grøt, så blir en del vask. Han hjelper meg å brette sammen og legge på plass :)

AnonymBruker
Skrevet

Hos oss går det i perioder, og jeg tipper det blir ganske jevnt til slutt. Iblant er jeg skikkelig husmor og rydder, vasker og ordner. Iblant er jeg lat som en potetsekk, så da er det han som styrer og steller. For det meste deler vi det ganske likt. Men totalt sett gjør jeg litt mer inni huset mot at han gjør litt mer utenfor huset (snømåking, skifte dekk osv, ting jeg KAN gjøre, men som han trives bedre med).

Hilsen dame, 35

Skrevet

Jeg vasker og henger opp klær, men han legger de sammen. Vasker 2-4 maskiner i uka, ingen barn.

Om han MÅ vaske uten at jeg er hjemme guider jeg han på tlf. :ler:

Gjest bazibaz
Skrevet

Han vasker sine klær og jeg vasker mine. Om han har dratt bort med jobb og han har skitne klær liggende igjen, vasker jeg de òg.

Jeg liker ikke tanken på at noen skal sulle med skittentøyet mitt. Så jeg har vaska klær selv siden jeg var 10-12 år. Sengetøy og håndkler vasker vi litt om hverandre.

Skrevet

Tidligere delte vi ganske likt. Nå tar jeg alt klesvask, tørk og bretting mot at han tar alt bilstell og gressklipping. Veldig stereotypt, men funker for oss. Jeg er null interessert i bil og har gressallergi ;)

Skrevet

Ett barn, straks bhg-start, og ett til på vei. Jeg tar klesvasken, da jeg liker å ha kontroll. Men nå skal jeg kjøpe meg tørketrommel :)

Gjest odisi73
Skrevet

Jeg er hjemmeværende med 5 barn for tiden så her i huset tar jeg ansvaret for husarbeidet og mannen går i full jobb og vell så det.

Skrevet

Hvorfor går det ikke an å svare at kun mannen vasker? :filer:

• Liker 1
Skrevet

Hos oss er det kun jeg som vasker klær. Men gubben er ofte med å henger opp til tørk. Brettingen av klær er det jeg som står for. De største barna bretter sine egne klær og legger de på plass. De minste på 2 og 4 bretter gjerne sine egne truser, strømpebukser og div småting! Men alt i alt går det mest på meg.

Gjest Badabing
Skrevet

Her tar jeg klesvasken, men det er fordi jeg vil ha det sånn. Han parrer sokker og tar seg av kildesorteringen, så vi har fordelt oppgavene på den måten i stedet.

Skrevet

Her vasker vi klær begge to, men det er alltid jeg som legger sammen og på plass i skapet.

Har 1 barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...