Gå til innhold

Restaurant tips i Trondheim

Betsy's

Anbefalte innlegg

Skal en lang weekend til Trondheim for å treffe spesiell venn ;) Har noen noe forslag til bra restauranter vi kan gå på? Gjerne med litt intim og koselig atmosfære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken type mat og prisnivå?

Åpen for det meste, men ikke for sterk mat. Pris spiller ikke så stor rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg styrer langt unna Frati. Kjedelig og til tider direkte fæl samlebåndsmat.

Jonathan har ganske god mat, synes jeg. De er vel mest kjent for kjellerbiffen sin, som man kan steke selv - kleberstein på bordet. Ligger i kjelleren under Britannia hotell.

Emilies er fantastisk for fiskeretter, men de har kanskje sommerstengt. Ligger i Erling Skakkesgt. 45.

Dessuten elsker jeg Graffi, men det er ofte travelt og alltid fullt. Sykt gode burgere! Ligger i Th. Angellsgt. 12. De har en avd. på Solsiden også, men den anbefaler jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den italienske restauranten i andre etasje på toppen, hva heter den? Den liker jeg veldig godt!

Pair-a-dice, rett atmed Trondheim Torg. Det er en veldig stilsikker, kul amerikansk diner. De har veldig god mat, og verdens beste milkshakes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den italienske restauranten i andre etasje på toppen, hva heter den? Den liker jeg veldig godt!

Pair-a-dice, rett atmed Trondheim Torg. Det er en veldig stilsikker, kul amerikansk diner. De har veldig god mat, og verdens beste milkshakes!

Ristorantino Italiano i Nordre?

Pair-a-dice er jeg enig i, men jeg synes det er mer type lunchsted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pair-a-dice har jeg ikke lagt merke til? Hvor i nærheten av torget ligger det?

Synes den i nordre er helt ok. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den ligger vegg i vegg med Brukbar, deler til og med do! Det er det store, røde bygget i prinsenkrysset, retning Ila. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppskrytte kjellerbiffen på Jonathan kan du få billig... Biff skal ikke serveres ukrydret i løvtynne skiver!!!! Ble superskuffet etter første besøket og Kjellerbiffen.

Neste gang jeg var der bestilte jeg lam, og det var supergodt! Følget prøvde en fiskerett som også ble veldig godt mottatt.

Så hvis du liker mat som smaker, fremfor mat tilberedt på en utradisjonell måte, bestill noe annet enn Kjellerbiff. Men gå gjerne på Jonathan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ligger vegg i vegg med Brukbar, deler til og med do! Det er det store, røde bygget i prinsenkrysset, retning Ila. :)

Takk! Da skal jeg ta en tur dit neste gang jeg skal til Trondheim. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilia Lind

Var på Ai Suma for litt siden. Knallgod mat i litt øvre prisklasse. Passe intimt om du spør om å bli plassert litt intimt når du bestiller bord. Stemningen og interiør er spennende. Og husk å gå flere turer på toalettet... ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den oppskrytte kjellerbiffen på Jonathan kan du få billig... Biff skal ikke serveres ukrydret i løvtynne skiver!!!! Ble superskuffet etter første besøket og Kjellerbiffen.

Hm, vi fikk store og gode stykker sist vi var der, men det er ganske lenge siden..

Er enig i at de andre rettene (også) er gode - anda har jeg spist flere ganger og jeg liker egentlig ikke and. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg styrer langt unna Frati. Kjedelig og til tider direkte fæl samlebåndsmat.

Jonathan har ganske god mat, synes jeg. De er vel mest kjent for kjellerbiffen sin, som man kan steke selv - kleberstein på bordet. Ligger i kjelleren under Britannia hotell.

Emilies er fantastisk for fiskeretter, men de har kanskje sommerstengt. Ligger i Erling Skakkesgt. 45.

Dessuten elsker jeg Graffi, men det er ofte travelt og alltid fullt. Sykt gode burgere! Ligger i Th. Angellsgt. 12. De har en avd. på Solsiden også, men den anbefaler jeg ikke.

Enig i denne!

Vil også legge til Bryggen Asian Cooking for sushi, Big Horn Steak House for biff og Matute for herlig chilensk mat. Støtter også opp anbefalingen om Aisuma. Og To Rom og Kjøkken er også veldig gode :)

Og til sist Credo! De er vel kåret til den beste restauranten i Trondheim, de har fått utrolig mange toppkarakterer av matkritikere. Tror de har Norges største vinkjeller også :)

Du kan jo lese litt her og se om du finner noe: www.trondheimsrestaurantene.no/ og www.restaurantcredo.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig i denne!

Vil også legge til Bryggen Asian Cooking for sushi

De har ikke bare sushi da, de har vel mye asiatisk mat å så kan man vel bestille eget rom? Veldig fancy der hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, Eld har jeg veldig lyst å teste! Bare synd jeg ikke har noen i omgangskretsen min som er villig til å betale litt for god mat som også er en fryd for øyet. :trist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hogwash

Ah, Eld har jeg veldig lyst å teste! Bare synd jeg ikke har noen i omgangskretsen min som er villig til å betale litt for god mat som også er en fryd for øyet. :trist:

Jeg synes prisene lå lavt i forhold til kvaliteten :opplyser:

(Føler for å påpeke at jeg IKKE jobber eller på noen måte er tilknyttet Eld :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes prisene lå lavt i forhold til kvaliteten :opplyser:

Jeg synes også prisnivået ser lavt/ok ut, men det mener tydeligvis ingen andre i min omgangskrets. They <3 McD. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale Aisuma. De har sykt god mat og koselig atmosfære, lite barnefamilier, aldri vært det de gangene jeg har vært der faktisk.

Er min yndlingsrestaurant forresten

http://aisuma.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...