Kayli Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Vi har installert kattedør i dag. Noen som har gode tips til hvordan man lærer katten å bruke den? Vi fikk vite i dyrebutikken at det var lurt å tape den fast slik at den står åpen til å begynne med. Det har vi gjort, og katten har gått gjennom den en gang. Men, nå står den på døren ved siden av, og vegrer seg for å gå inn gjennom hullet.... Noen som har erfaring med kattedør? Hvor lang tid vil det ta før pus skjønner, eller har lyst til å bruke døra si?
Gjest Thessie! Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Jeg har verken erfaring med katt eller kattedør Men ut ifra erfaring med andre dyr, så hjelper det kanskje å lokke h*n gjennom med mat eller noe når h*n står på ene siden? Da blir h*n vant til å bruke den og skjønner seg på hvordan den fungerer.
Lyra Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Jeg var sikkert litt brutal med min da, jeg prøvde med lokking, godbiter og slikt, men endte opp med å bare dytte katta gjennom luka noen ganger til hun skjønte at det ikke var farlig. Strittet jo imot siden det var ukjent, men det tok ikke lange stunden før hun skjønte opplegget.
Kayli Skrevet 12. juli 2011 Forfatter #4 Skrevet 12. juli 2011 På dyrebutikken sa de at man ikke skulle tvinge katten gjennom for da kunne den bli redd. Men, tror nok det blir løsningen her også.. Skal kjøpe kjøttdeig i morgen og prøve og lokke med det, ellers blir det mild tvang...
Rosmarin Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 Det gjør ingenting om du hjelper katten gjennom noen ganger, så den skjønner hva katteluka er, og hvorfor. Noen katter er raskere enn andre til å forstå hvordan den fungerer, noen tar poenget med en gang, etter noen dager eller etter en ukes tid. Tipset med å bruke tape for å holde selve luka oppe, er lurt i starten til katten går inn og ut av seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå