Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det mannen svarte på var dato han ble født, ikke hvilket år. Vil det si dato as in "19.12.36" eller kun "19.12"?

Som du sa, om jeg ikke tar helt feil, er denne gåten lettere for barn å skjønne/finne ut av enn voksne. Vil det si at klokkeslett + tidssone ikke har noe å si, når barn ikke lærer klokka før 2-3 klasse, og mange ikke vet hva tidssone er før i 5-6 klasse?

Er jeg inne på noe eller burde jeg gå å legge meg?

Jeg vet ikke om jeg vil si den er lettere for barn akkurat, men man trenger ikke så mye forkunnskaper at det hadde hindret et barn i å klare den. Både årstall, dato og tidssone ble oppgitt. Alt om tidpunket mannen ble født på ble oppgitt. Men som sagt så hjelper ikke denne infoen gutten noe særlig i dette tilfellet. For det er noe annet, meget vesentlig, han ikke vet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten har ikke fått oppgitt når han ble unnfanget, dermed vet han ikke hvor gammel han er. Kan det være riktig?

Skrevet

Gutten vet ikke hvilket år det er nå?

Skrevet

Gutten har ikke fått oppgitt når han ble unnfanget, dermed vet han ikke hvor gammel han er. Kan det være riktig?

Hvor gammel gutten er har ikke noe å si når han fikk vite når den gamle mannen ble født og han vet hvilket årstall de er i nå.

Skrevet

Gutten snakket med et gjenferd som hadde vært død i 271 år. :haar:

:tongue::nigo:

Skrevet

Gutten snakket med et gjenferd som hadde vært død i 271 år. :haar:

:tongue::nigo:

Nei da, ingenting overnaturlig ;)

Skrevet

Nei da, ingenting overnaturlig ;)

Søren! :)

Skrevet

Nå er det på tide å avsløre snart syns jeg!

Skrevet

Nå er det på tide å avsløre snart syns jeg!

Nei, det er over 6 timer til o:

Skrevet

Ingen kommer til å klare det uansett! Så du kan like gjerne si det nå ;)

Skrevet

Det vet man aldri. Siden jeg har sagt 24 timer vil jeg ikke gå tilbake på det i tilfelle det er noen som prøver =P

Skrevet

Gutten kunne ikke vite hvor gammel mannen var, siden gutten ikke hadde levd like mange år og alderen på mannen dermed bare er et tall for ham? :gjeiper:

Skrevet

Gutten kunne ikke vite hvor gammel mannen var, siden gutten ikke hadde levd like mange år og alderen på mannen dermed bare er et tall for ham? :gjeiper:

Mannen har levd i x antall år. Gutten har ingen mulighet til å vite hvor mange år det er snakk om ;)

Skrevet

Irriterende gåte. :snurt: Hvis jeg dør før jeg får vite svaret i kveld så kommer jeg til å finne deg og hjemsøke deg! Bare så du vet det. :lur:

Skrevet

Mannen har levd i x antall år. Gutten har ingen mulighet til å vite hvor mange år det er snakk om ;)

Skulle dét liksom være svaret? I så fall er jeg skuffet :(

Skrevet

Skulle dét liksom være svaret? I så fall er jeg skuffet :(

Nei da, slapp av. Svaret kommer ikke før 21 det ;) Med mindre noen andre kommer med det før da

Skrevet

Hvor gammel gutten er har ikke noe å si når han fikk vite når den gamle mannen ble født og han vet hvilket årstall de er i nå.

Jeg mente at gutten ikke har fått oppgitt når mannen ble unnfanget...men det var vel ikke riktig uansett

Skrevet

Jeg mente at gutten ikke har fått oppgitt når mannen ble unnfanget...men det var vel ikke riktig uansett

Nei, klokkeslett og tidssone og alt rundt det tidspunktet ble oppgitt, det står i gåten ;)

Skrevet

Nei, klokkeslett og tidssone og alt rundt det tidspunktet ble oppgitt, det står i gåten ;)

Jeg snakker om det tidspunktet mannen ble laget, ikke født...

Skrevet

Jeg snakker om det tidspunktet mannen ble laget, ikke født...

Om det er svaret så er gåten helt på trynet teit :regn:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...