Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jippi, jeg var i hvert fall inne på det :) Hurra! Nå får vi alle sove godt i natt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er det en prisoner and hats gåte.

De torturerte oss med dem i mattetimene og jeg er for dum til å forstå de:D

:jepp: :jepp: :jepp:

Skrevet

Men nå vet jeg ikke om jeg gidder å poste mer i denne tråden. Er bare sure miner og anklager om selvmotsigelser (selv om det ikke er noen) uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg tror folk ble litt skeptiske etter du kom med den tidsmaskin-løsninga. Troverdigheten din ble nok litt svekket, og det er litt kjipt å sitte å gruble i flere timer, for så å føle seg litt "snytt". Men den siste du hadde her nå, var jo bra, så har du flere slike på lager er det bare å dele dem. :) Det er jo mange som deltar, så kjør på!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har klistret annenhver svart og annenhver hvit og alle kan se at det er et mønster. Derfor gjetter de riktig?

Dette var svaret mitt og det stemmer at halvparten av klistremerkene var hvite og svarte. Da ser alle at det er et mønster og teller hvor mange svarte og hvite det er i rommet, men den første kan bomme. Eller har jeg tatt feil? Hvis ikke svarte du ikke på mitt innspill her, men svarte bare at det ikke var noe mønster men hvis halvparten eller nesten halvparten er i en farge, er det jo et mønster.

Du var dårlig å svare ts.

AnonymBruker
Skrevet

Dette var svaret mitt og det stemmer at halvparten av klistremerkene var hvite og svarte. Da ser alle at det er et mønster og teller hvor mange svarte og hvite det er i rommet, men den første kan bomme. Eller har jeg tatt feil? Hvis ikke svarte du ikke på mitt innspill her, men svarte bare at det ikke var noe mønster men hvis halvparten eller nesten halvparten er i en farge, er det jo et mønster.

Dette er jo ikke rett. Det er ikke fordelt jevnt. Tror du må lese løsninga en gang til ;)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det var nok heller du som var dårlig til å forstå. Det du skriver henger ikke på greip . Du har nok ikke skjønt løsningen.

Og vær så snill ikke anklag meg for å være dårlig til å svare. Jeg har svart på nesten alle spørmålene og har ikke motsagt meg selv, eller sagt noe feil ett eneste sted.

Endret av Jafar
Skrevet (endret)

Alle må svare rett. Den første kan ikke bomme. Det er ingen gitt fordeling eller mønster mellom fargene. De trenger egentlig heller ikke å svare høyt 1 og 1. De kan telle og hviske svaret sitt til tippoldefaren om de vil.

Endret av Jafar
AnonymBruker
Skrevet

Jafar: Det var en som spurte om det var regnet som kommunikasjon (som ikke var lovlig) hvis en person finner sin farge ut i fra hvilken farge de andre har. Du svarte at det var kommunikasjon, og da heller ikke løsning.

Skrevet (endret)

Jafar: Det var en som spurte om det var regnet som kommunikasjon (som ikke var lovlig) hvis en person finner sin farge ut i fra hvilken farge de andre har. Du svarte at det var kommunikasjon, og da heller ikke løsning.

For det første så inneholdt ikke løsningen at noen kunne ressonere seg frem til sin egen farge. For det andre er det ingen som har stilt det spørsmålet som du påstår, og for det tredje var definisjonen min av komunikasjon en helt annen enn det du kommer med der.

Endret av Jafar
AnonymBruker
Skrevet

*facepalm*

Jeg sa alle kunne se de andre sine farger. Hvordan kan du se på å telle farger som komunikasjon??? Og vennligst vis hvor jeg har skrevet at noen har spurt om dette og jeg har sagt at det er komunikasjon.

Det var du som så på det som kommunikasjon! Spørsmålet var om det var kommunikasjon om en resonnerer seg frem til sin farge ut i fra de andre sine farger. Jeg gidder ikke lete igjennom alle sidene for å finne det eksakte innlegget.

(BTW; du virker ekstremt hoven.)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det var du som så på det som kommunikasjon! Spørsmålet var om det var kommunikasjon om en resonnerer seg frem til sin farge ut i fra de andre sine farger. Jeg gidder ikke lete igjennom alle sidene for å finne det eksakte innlegget.

(BTW; du virker ekstremt hoven.)

Jeg har sett gjennom, og jeg har ikke skrevet det noen steder. Det jeg skrev var at det var komunikasjon om noen av dem ble noe klokere av det en annen arving sier eller gjør. Så nei, løsningen har ingenting med komunikasjon å gjøre. Sorry, men jeg er bare litt lei av folk som ikke leser skikkelig eller husker feil...

"Spørsmålet var om det var kommunikasjon om en resonnerer seg frem til sin farge ut i fra de andre sine farger."

For det første er det ingen som har spurt om dette.(og selvagt er det ikke komunikasjon!!!) Og for det andre: Om du fakitsk hadde skjønt løsningen var det ingen som ressonerte seg frem til sin egen farge. Det er nemlig 50/50 og helt umulig.

Endret av Jafar
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

kan du ikke bare komme med en ny gåte istedetfor å krangle?

DET var en god idè :D

• Liker 1
Skrevet

kan du ikke bare komme med en ny gåte istedetfor å krangle?

DET var en god idè :D

Ok, jeg tenkte å komme med 1 til før jeg gir meg. Men det er sinnsykt frustrende med folk som slenger ut beskyldninger i hytt og vær, bare fordi de har tolket noe feil eller har missforstått hele greien.

Skrevet

Da kommer den siste gåten!

Du kommer inn i et rom i et mentalsykehus med 7 mennesker. 6 av dem vil veksle mellom å svare sant og usant på annethvert spørsmål de får. Merk at du ikke kan vite om de begynner med å snakke sant, eller motsatt på første spørsmålet. Poenget er at om de snakket sant første gangen vil de snakke usant neste gang osv. Den 7ende personen snakker alltid sant. Du har 2 spørsmål til rådighet som du kan stille 1 og 1 person. Du kan stille begge spørsmålene til 1 person, eller stille 1 spørsmål til 1 og et annet til en annen person. Målet ditt er å finne ut hvem som alltid snakker sant utfifra svarene du får på disse 2 spørsmålene. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Les løsningen en gang til. Det var ingen som kunne ressonere seg frem til fargen sin. Umulig for dem å få noe hint om fargen de hadde i pannen. Det var 50% sjanse for hver til å klare det. Poenget med hele løsningen var at alt var korrelert, enten så klarte alle det, ellers klarte ingen det. Og det er 50/50 for hver av disse.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da kommer den siste gåten!

Du kommer inn i et rom i et mentalsykehus med 7 mennesker. 6 av dem vil veksle mellom å svare sant og usant på annethvert spørsmål de får. Merk at du ikke kan vite om de begynner med å snakke sant, eller motsatt på første spørsmålet. Poenget er at om de snakket sant første gangen vil de snakke usant neste gang osv. Den 7ende personen snakker alltid sant. Du har 2 spørsmål til rådighet som du kan stille 1 og 1 person. Du kan stille begge spørsmålene til 1 person, eller stille 1 spørsmål til 1 og et annet til en annen person. Målet ditt er å finne ut hvem som alltid snakker sant utfifra svarene du får på disse 2 spørsmålene. Lykke til!

Ts er nr. sju. ? Og snakker alltid sant.

Regner med at vi må begynne med femtisjugangen for å løse oppgaven?

Skrevet (endret)

Ts er nr. sju. ? Og snakker alltid sant.

Regner med at vi må begynne med femtisjugangen for å løse oppgaven?

Det har blitt opprettet en tråd med lettere gåter for de som ikke er istand til å håndtere de vanskelige. Jeg foreslår at du tar en titt på de ;)

Endret av Jafar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...