Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

prøver å svare:

mannen har bursdag f.eks.31.12.1920, mens gutten spør ham 1. januar 2011, da har mannen nettopp blitt 90 år, og det er et helt år til han blir 91 (noe som gutten kan regne ut)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at han kun ikke oppgav året han var født. Han oppgave dato og klokkeslett også.

Skrevet

Glemte å si at han kun ikke oppgav året han var født. Han oppgave dato og klokkeslett også.

ok, da er ikke svaret mitt riktig da:)

Skrevet (endret)

Fordi man ikke vet om den gamle mannen har hatt bursdag dette året enda?

Edit: Ser jeg er supertreg å oppdatere siden min før jeg svarer ^^

Endret av Judge Judy
Skrevet

prøver å svare:

mannen har bursdag f.eks.31.12.1920, mens gutten spør ham 1. januar 2011, da har mannen nettopp blitt 90 år, og det er et helt år til han blir 91 (noe som gutten kan regne ut)

Siden dato og klokkeslett ble oppgitt blir ikke dette noe problem :P

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg leste gåten som at man måtte levere inn alle besvarelsene på en gang, ikke som at man fikk den rettet og så kunne prøve på ny.

DET var du ikke alene om gitt.

Skrevet

Og siden han ikke sa hvilken tidssone det var snakk om, vil gutten ikke kunne vite hvor gammel mannen er.

(Hvis det bare er snakk om alder i år, vil gutten kunne angi dette dersom datoen ikke er dagens, gårsdagens eller morgendagens.)

Skrevet

DET var du ikke alene om gitt.

Da leste dere begge rett ;)

Skrevet

Innebærer svaret noe overnaturlig i baner av wormholes, zombier eller vampyrer?

Skrevet

Uten det blir det jo litt tamt... :ler:

Skrevet

Og siden han ikke sa hvilken tidssone det var snakk om, vil gutten ikke kunne vite hvor gammel mannen er.

(Hvis det bare er snakk om alder i år, vil gutten kunne angi dette dersom datoen ikke er dagens, gårsdagens eller morgendagens.)

Joda det kunne jo gitt en feilmargin på noen timer, men det er egentlig ikke snakk om å angi alderen så nøyatig :P Ok, la oss si at han oppgav hvilken tidssone han ble født i også ;) Redigerer dette inn i gåten for å forbedre den.

Skrevet

Ingenting overnaturlig nei.

Skrevet

Har han en psykisk sykdom der han tror han er en hund, og dermed regner sin alder i hundeår?

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet

Er det ordet "gammel" som er cluet her? Altså gutten vet alderen, men ikke hvor gammel mannen føler seg?

Skrevet

Har han en psykisk sykdom der han tror han er en hund, og dermed regner sin alder i hundeår?

Haha. Neida han bruker vanlig kalender og måler tiden i vanlige enheter. Altså vanlige sekunder og år.

Skrevet (endret)

Er det ordet "gammel" som er cluet her? Altså gutten vet alderen, men ikke hvor gammel mannen føler seg?

Jeg kan si at det at han er gammel er irrelevant ;)

Endret av Jafar
Skrevet

Slenger inn et forslag fra han i bakgrunnen her - gutten vet ikke hvilket årstall vi er i :gjeiper:

Skrevet

Slenger inn et forslag fra han i bakgrunnen her - gutten vet ikke hvilket årstall vi er i :gjeiper:

Gutten er 100% oppegående ;)

Skrevet

Denne var vrien. Definisjonen på alder er jo differansen mellom fødselsdato og dagens dato, og når vi attpåtil vet klokkeslett, tidssone og at det er snakk om rett kalender (den gregorianske)...

Er spent på svaret.

Skrevet

Og hvilken dato spør så gutten dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...