Trulte:-) Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 jeg var i bryllup i går, og klarte selvfølgelig å søle bær-blanding på kjolen. (skogsbær, lilla og fin i fargen...) Sølet kom på "tyll"- delen av kjolen. Dette er en kjole jeg nødig vil vaske i maskin, da den er full av paljetter.. men - er det noen som har tips til hvordan jeg kan få bær-flekken vekk fra sånt tynt tyll-stoff? Jeg oppdaget ikke flekken før nå, så umiddelbar kriseløsning ble det ikke noe av i kampens hete :-(
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Har du blå biotex? Den klarer ofte å fjerne forskjellige flekker.
Trulte:-) Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2011 Har du blå biotex? Den klarer ofte å fjerne forskjellige flekker. Jepp! Det er forsøket verdt i allefall :-)
Pinkee Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Vanish! Synes den tar alt, å jeg har prøvd den på mye rart. Prøv å lage ei blanding i en kopp, å trykk nedi den biten der flekken er, å så prøv å bare skylle hele kjolen etterpå. Tror det vil fungere fint.
Trulte:-) Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #5 Skrevet 10. juli 2011 Vanish! Synes den tar alt, å jeg har prøvd den på mye rart. Prøv å lage ei blanding i en kopp, å trykk nedi den biten der flekken er, å så prøv å bare skylle hele kjolen etterpå. Tror det vil fungere fint. Takk for gode tips! Det skal ikke være lett med dette paljettstyret, altså :-)
ViC* Skrevet 10. juli 2011 #6 Skrevet 10. juli 2011 Hvis den er hvit, så kan du jo bleke akkurat den flekken med klor.
Trulte:-) Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 10. juli 2011 Ja hadde det ennå vært så vel... den er lys rosa!
Gjest BettyBoop28 Skrevet 10. juli 2011 #8 Skrevet 10. juli 2011 (endret) jeg var i bryllup i går, og klarte selvfølgelig å søle bær-blanding på kjolen. (skogsbær, lilla og fin i fargen...) Sølet kom på "tyll"- delen av kjolen. Dette er en kjole jeg nødig vil vaske i maskin, da den er full av paljetter.. men - er det noen som har tips til hvordan jeg kan få bær-flekken vekk fra sånt tynt tyll-stoff? Jeg oppdaget ikke flekken før nå, så umiddelbar kriseløsning ble det ikke noe av i kampens hete :-( Var ei som foreslo domestos uten klorin. Går det an å vaske kjolen i vaskemaskinenm for tror domestos er en dårlig ide hvis ikke. I og med at den er grønn og vil etterlate en grønn flekk om plagget ikke vaskes etterpå. Men du kan jo vaske den for hånd også. Endret 10. juli 2011 av BettyBoop28
Trulte:-) Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #9 Skrevet 10. juli 2011 Altså, jeg tror ikke stoffet i seg selv vil være noe problem å vaske i maskin, men det er masse paljetter øverst på kjolen, og jeg vil tro at disse er en dårlig ide å putte i maskin
Gjest Emo Fisk Skrevet 11. juli 2011 #10 Skrevet 11. juli 2011 Blå biotex tar nesten alt, og den er lagd til å håndvaske med Ellers har jeg opplevd gode resultatet ved å ta på zalo direkte på flekk, la ligge en stund, og så vaske av.
Spoven Skrevet 11. juli 2011 #11 Skrevet 11. juli 2011 Hvis paljettene er sydd fast og ikke limt, så kan du legge kjolen inni et putetrekk og vaske den i maskin, så lenge stoffet tåler vann. Men du bør prøve flekkfjerning først, ja. Du kan fukte flekken godt og legge på bakepulver, det er nokså effektivt. På skikkelige flekker kombinerer jeg flere flekkfjerningsmetoder, den ene etter den andre. Håper det er mest bringebærsaft i flekken din, og ikke blåbær, det er litt mer vrient.
Trulte:-) Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #13 Skrevet 18. juli 2011 Hurra!! Tusen takk for all hjelp :-D En slikkelig hestekur med biotex - og så vanish - gjorde susen! Flekken er helt borte :-D Tusen takk for alle gode råd! Hva skulle jeg gjort uten dere??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå