Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen tips om bøker jeg kan lese på i ferien.

Jeg har egentlig aldri likt å lese, er mer en film jente enn bok jente :)

Men i fjor sommer da vi var på ferie begynnte jeg å lese Stieg Larsson sin Millenium triologi (etter å ha sett filmene sevfølgelig) og bel henktet! Jeg likte de kjempe godt.

Så til årets ferie er jeg på jakt etter en annen bok serie jeg kan lese. Det må være fra moderne tid! Og ha de samme utgangspunktene som Millenium bøkene; krim, vold, sex, spenning, og litt kjærlighet kanskje? Og helst må det være en bok "serie" med samme hovudperson i 3-6 bøker?? Jeg skal ligge på en strand i 3 uker, så må vare en stund:)

Er det noen som har noen foslag??

Videoannonse
Annonse
Gjest fridus
Skrevet

Krim :

- Camilla Läckberg har skrevet en serie krimbøker som jeg likte godt (og jeg elsker millenium!), ny krimgåte for hver bok, men med de samme hovedpersonene som går igjen. I tillegg til drap(ene) er det også ganske mye annen handling kjærlighet osv. (kan bli litt vel mye familieprat etter min smak).

- Jo Nesbø kanskje? Jeg kan iallefall anbefale han.

Skrevet

Bøkene om Kurt Wallander, skrevet av Henning Mankell. I den serien er det 11 bøker i alt. Virkelig god krim!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler både Nesbø og Mankell. Lackberg derimot, kan jeg ikke fordra. Rett og slett litte troverdige plot.

• 2 uker senere...
Skrevet

Nå er det mange år siden jeg leste Mankell sine krimbøker, men så vidt jeg husker var det vel lite "sex, spenning, og litt kjærlighet kanskje?" i dem. Nesbø har derimot disse elementene i sine bøker, og han skriver godt! Elizabeth George har også skrevet en bråte krimbøker, men de er (så vidt jeg husker, men så er det vel bortimot 15 år siden jeg leste dem ...) litt mer "britiske" i fortellermåten. Larsson og Nesbø er nok mer "rå" i historiefortellingen og plottene sine sånn sett.

Skrevet

Jeg likte også Millennium-bøkene godt, men har ikke sansen for Wallander. Läckberg er ok. Jeg leser alt som kommer fra henne. Men jeg synes faktisk Unni Lindell er bedre, og sluker alt som kommer fra den kanten.

Men grunnen til at jeg svarer på denne tråden er at jeg vil anbefale False Memory av Dean Koontz. Koontz har en del bøker som spiller på det overnaturlige, men denne syntes jeg var innenfor det troverdige, og veldig bra!

Jeg har lest et par bøker av Jo Nesbø, og likte Hodejegerne best.

Gjest Pantherinae
Skrevet

Nå er jeg sikkert veldig sent ute, men svarer alikevel jeg. :) Har du hentet nicket ditt fra True Blood? Da kan du jo isåfall lese bøkene bak serien! Ikke akkurat krim, men alle de andre kriteriene dine er tilstede, og bøkene er veldig greie og lettleste. Passe størrelse til strandlektyre også.

Skrevet

Shantaram er en fantastisk bok, som ga meg den beste leseopplevelsen jeg har hatt på lenge!

Skrevet

Jeg leser nå Hodejegerne av Jo Nesbø og vil absolutt anbefale denne. Jeg elsker egentlig alle krimbøkene av Jo Nesbø, synes han skriver utrolig bra, og vil anbefale de alle sammen ;)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...