AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Vi skal dit i august siden vi ikke stoler på at det blir noen sommer her i norge i år. Har skjønt det slik at det går en bus fra hotellet og ned til stranden hvor man kan snorkle. Er snorklingen bra utenfor der eller er det bedre å reise ut med en båt? Er det gangavstand til "by'n"? Vi har gått for allinclusive pakken men regner med at det blir noen middager utenfor hotellet også. Er det noen som har blitt med snorklebåt ut til revene? Sist jeg var i egypt (hurghada) så var mye av revene døde siden alle turistene hadde tråkket på dem.. var bare trist. Er det jevnt over blitt slik der nede nå?
Solma Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Vi budde på Sharm Reef for to år sidan. Hotellet er veldig ok, men vi hadde ikkje mat der (anna enn den vi kjøpte frå bassengrestauranten), så kan ikkje svare på korleis maten er. Det går buss frå hotellet til stranda og tilbake fleire ganske ofte. Når vi var der, var det veldig store bølgjer på stranda, så litt ekkelt å bade/snorkle der. Veit ikkje om det alltid er slik, eller om vi berre var uheldige. Vi var på båttur, og det var nydeleg å snorkle på dei ulike stadane båten stoppa, så kan verkeleg anbefale båttur. Det er eit lite "sentrum" rett over vegen for hotellet, der er det ein del ulike butikkar og restaurantar. For å komme til Sharm sentrum måtte vi ta drosje i omlag 10 minutt. God tur
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #3 Skrevet 12. juli 2011 Vi skal dit i august siden vi ikke stoler på at det blir noen sommer her i norge i år. Har skjønt det slik at det går en bus fra hotellet og ned til stranden hvor man kan snorkle. Er snorklingen bra utenfor der eller er det bedre å reise ut med en båt? Er det gangavstand til "by'n"? Vi har gått for allinclusive pakken men regner med at det blir noen middager utenfor hotellet også. Er det noen som har blitt med snorklebåt ut til revene? Sist jeg var i egypt (hurghada) så var mye av revene døde siden alle turistene hadde tråkket på dem.. var bare trist. Er det jevnt over blitt slik der nede nå? Hei. Vi var der for 3 år siden, og var veldig fornøyde! Vi hadde også all inclusive. Maten var veldig god, og de hadde mye forskjellig, men en ble jo litt lei selvfølgelig (vi var der i 2 uker), så vi kjøpte av og til mat utenfor også. Det går buss til stranda hver halvtime eller hva det var. Snorklingen der var helt fantastisk, med masse fisk i forskjellige farger. Allikevel vil jeg anbefale sterkt å dra på utflukter. Vi dro til Tiran Island og Ras Mohamad. Førstnevnte var klart best for snorkling, hvertfall slik vi opplevde det. Aahh.. helt krystallklart vann og fisker i alle regnbuens farger. Vi følte det som om vi badet i et akvarium! Det er ikke gangavstand til "sentrum" av Sharm el Sheikh, men det er gode shoppingmuligheter rett over veien. Faktisk nesten bedre enn i sentrum. De har merkeklærbutikker (ekte) til mye lavere priser enn her. Også har de et stort marked rett ved også, hvor de selger vannpiper, papyrus, alt slags forskjellig. De har også kafeer og restauranter i nærheten. (Og spesielt da disse shisha/vannpipe-"kafeene".. anbefales!)
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #4 Skrevet 12. juli 2011 Vi budde på Sharm Reef for to år sidan. Hotellet er veldig ok, men vi hadde ikkje mat der (anna enn den vi kjøpte frå bassengrestauranten), så kan ikkje svare på korleis maten er. Det går buss frå hotellet til stranda og tilbake fleire ganske ofte. Når vi var der, var det veldig store bølgjer på stranda, så litt ekkelt å bade/snorkle der. Veit ikkje om det alltid er slik, eller om vi berre var uheldige. Vi var på båttur, og det var nydeleg å snorkle på dei ulike stadane båten stoppa, så kan verkeleg anbefale båttur. Det er eit lite "sentrum" rett over vegen for hotellet, der er det ein del ulike butikkar og restaurantar. For å komme til Sharm sentrum måtte vi ta drosje i omlag 10 minutt. God tur Da vi var der, var det ikke bølger på hotellets "strand" i det hele tatt.
altflyter Skrevet 12. juli 2011 #5 Skrevet 12. juli 2011 (endret) Jeg var på ferie i sharm for et par måneder siden. Jeg syntes det var mye greiere med taxiene som kjørte i ett, jeg:) Vi dro ut med båt, og det var et helt fantastisk syn! Snorklet på 3 ulike steder, og det var akkurat som å svømme i et akvarium:)Tirana Island var desitert den beste opplevelsen:) De er veldig strenge på at du ikke må tråkke på revene. Selv er jeg paranoid redd for hai, så litt av min opplevelse ble ødelagt av denne angsten... men det gikk veldig fint! Om du er jente, ville jeg vært veldig påpasselig med å ikke gå alene i sharm. Mennene der var forferdelig pågående om du var jente og gikk alene... Gamlebyen i sharm er et interessant sted å dra, men vær forberedt på massiv tigging og VELDIG pågående mennesker Endret 12. juli 2011 av altflyter
AnonymBruker Skrevet 19. juli 2011 #6 Skrevet 19. juli 2011 Takk for svar! Vi er veldig glade i å snorkle så vi har tenkt oss ut med båt, men etter å ha lest litt på nett, blant annet på tripadvisor så er det flere som skriver at revene er delvis ødelagte av masseturismen. (altså mye som er dødt og fargeløst i forhold til hva det var tidligere). Vi betaler gjerne for å komme oss ut til et sted som er litt bedre bevart. Noen som vet om dette går an? TS
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå