Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Jeg går mye i fjell, jogger litt og går tur med barnevogn, så jeg føler at bena/rumpa får kjørt seg "nok".

Har planer om å legge inn to dager med styrke, for å bli fastere i fisken. Men, trenger jeg trene styrke på underkroppen? For det første vil jeg ikke "sløse" bort til på å trene underkroppen om jeg ikke trenger det, for det andre vil jeg ikke bli støl i benaså jeg må droppe kondistreninga dagen etter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! :)

Jeg går mye i fjell, jogger litt og går tur med barnevogn, så jeg føler at bena/rumpa får kjørt seg "nok".

Har planer om å legge inn to dager med styrke, for å bli fastere i fisken. Men, trenger jeg trene styrke på underkroppen? For det første vil jeg ikke "sløse" bort til på å trene underkroppen om jeg ikke trenger det, for det andre vil jeg ikke bli støl i benaså jeg må droppe kondistreninga dagen etter...

Det er styrketreninga som gir fasthet i fisken, mens kondisen forbrenner mest fett. Skal du ha fastere lår og rumpe er styrketrening et must også for underkroppen. Ellers er det jo supert at du vil fokusere på styrke for overkroppen! Armer

Det er veldig bra at du jogger og går mye tur! Du kan selvsagt gå og jogge dagen etter styrketrening. Etterhvert som du blir vant med styrketrening vil stølheten gi seg, og du vil føle mindre ubehag når du går/løper dagen etter styrkeøkt.

Skrevet

Da får jeg trene litt styrke på underkroppen også :)

Skrevet

Jeg trener kun overkroppen når jeg trener styrke, fordi jeg opplever at joggingen og turgåingen har gjort rumpe og lår fastere i fisken :)

Skrevet

Er det jeg føler også. Går/jogger mye i oppoverbakke :)

AnonymBruker
Skrevet

Jogging er ikke styrketrening.

Skrevet

Jogging er ikke styrketrening.

Har jeg da heller aldri påstått, men gåing/jogging i oppoverbakke trener da musklene i ben og rumpe

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men det er på ingen måte styrketrening.

Skrevet

nei, men så lurer TS om man trene hele kroppen når man trener styrke, og det må man ikke når kondisjonstreningen fungerer greit når det kommer til skulpturen på kroppen.

Skrevet

Oooooog poenget ditt er?

AnonymBruker
Skrevet

Poenget er jo at jogging blir dratt inn i en styrketreningstråd som styrketreningsråd, nrå det ikke er styrketrening.

Skrevet

Poenget er jo at jogging blir dratt inn i en styrketreningstråd som styrketreningsråd, nrå det ikke er styrketrening.

Da syns jeg at du skal markere hvor jeg har sagt at jogging er styrketrening jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...