Noldus Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Jeg har en misstanke om at min trofaste lille rosa laptop synger på siste verset, den henger seg stadig opp uten at jeg finner noen grunn til det. Er ikke virus eller noe slikt på gang heller. Derfor har jeg prøvd å flytte over alt av bilder til en ekstern hardisk slik at det ikke er noe problem om den skulle skape seg! Hadde fått flyttet over en god del bilder, før jeg tok en liten pause. Når jeg kommer tilbake så finner den plutselig ikke igjen noen av bildene Snarvegen ligger på skrivebordet, men om jeg prøver å gå inn på den får jeg bare opp denne beskjeden her: "stasjonen eller netverkstilkoblingen som snarvegen BILDER.lnk viser til, er ikke tilgjengelig. kontroller at disken er riktig satt i eller at netverksressursene er tilgjengelige, og prøv på nytt" Prøver jeg å gå inn via lokal disk D på min datamaskin, kommer bare denne beskjeden opp: "disketten i stasjon D: er ikke formatert. Vil du formatere den nå?" Er det noe jeg kan gjøre for å finne igjen bildene?? Eller kan jeg bare gi opp alt håp med en gang?? Veldig takknemlig for svar!
FantasDick Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 På hvilken disk ligger bildene du skal redde/kopiere? Er D: en ekstern disk?
FantasDick Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 nei, det er på selve pcen! Ok, men på hvilken disk ligger bildene? Kan du sjekke hvor snarveien på skrivebordet leder? Regner med den leder til D:, som er en lokal disk og feilmeldingen du får opp da ikke gjelder nettverket - da er det disken det er noe galt med. Om du får til å ta ut denne disken og forsøke den i en annen pc kan det hende du får til å hente ut bildene. Hvis ikke finnes det programmer som kan lese ødelagte sektorer på disken.
Heart Skrevet 10. juli 2011 #5 Skrevet 10. juli 2011 Snarvegen ligger på skrivebordet, men om jeg prøver å gå inn på den får jeg bare opp denne beskjeden her: "stasjonen eller netverkstilkoblingen som snarvegen BILDER.lnk viser til, er ikke tilgjengelig. kontroller at disken er riktig satt i eller at netverksressursene er tilgjengelige, og prøv på nytt" Prøver jeg å gå inn via lokal disk D på min datamaskin, kommer bare denne beskjeden opp: "disketten i stasjon D: er ikke formatert. Vil du formatere den nå?" Så lenge du ikke svarer ja på det spørsmålet, er det håp. (Og faktisk er det håp selv om du skulle svare ja, men for all del, ikke gjør det!) Jeg får av og til en lignende feilmelding fordi den eksterne disken har gått i strømsparemodus og ser ut til å ha vanskeligheter med å våkne igjen etterpå. Da må jeg slå maskinen av, koble fra den eksterne disken, og så slå maskinen på igjen og koble disken til på nytt. Du kan kanskje prøve det? Er det noe jeg kan gjøre for å finne igjen bildene?? Eller kan jeg bare gi opp alt håp med en gang?? Veldig takknemlig for svar! Det finnes programmer som søker igjennom tilsynelatende uformaterte disker etter bilder, dokumenter og andre filer, så du behøver ikke gi opp håpet. Jeg har brukt et program som heter PhotoRec med godt resultat, og det er til og med gratis. Jeg har også prøvd "Zero Assumption Recovery" (ZAR); det kostet noen kroner men fungerte kjempebra i mitt tilfelle.
Noldus Skrevet 29. juli 2011 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2011 Tusen takk for svar! Jeg har fått litt hjelp av en pc-nerd, men uten hell... Heldigvis var det backup av mesteparten av bildene! Ble ny pc på meg istedenfor =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå