Gå til innhold

Hva står på ønskelista til bryllupet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ønsker dere dere til bryllupet? På den ene siden hadde det vært fint å få fullt penservise med glass og bestikk, kjøkkenmaskiner og slike ting, men på den andre siden hadde det vært deilig å for en gangs skyld få råd til en skikkelig reise på bryllupsreisa og ønske seg penger til det. Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

en dame jeg kjenner gjorde følgende når hun skulle gifte seg. De ønsket seg kun penger åpnet en konto som venner og famile satt inn på så dro de på bryllupsreise

Skrevet (endret)

Hva ønsker dere dere til bryllupet? På den ene siden hadde det vært fint å få fullt penservise med glass og bestikk, kjøkkenmaskiner og slike ting, men på den andre siden hadde det vært deilig å for en gangs skyld få råd til en skikkelig reise på bryllupsreisa og ønske seg penger til det. Hva tenker dere?

Jeg har vært i bryllup der brudeparet har ønsket seg bidrag til bryllupsreise, men samtidig også har ønskeliste i butikk (Tilbords/Christiania Glasmagasin/Kitchn osv.). Da kan de som ønsker å gi bidrag til bryllupsreisen gjøre det, mens de som ønsker å gi en ting kan gjøre det.

Synes det har vært en grei løsning.

Endret av Grønt blad
Gjest Badabing
Skrevet

Jeg synes det er kjempefint om man har muligheten til begge deler. Litt generalisering, men yngre gjester synes bidrag til bryllupsreisa er det beste, fordi det handler om å få minner og opplevelser sammen, mens den eldre garde liker at brudeparet samler seg opp det de trenger av utstyr.

Jeg selv ville helst valgt å bidra til en bryllupsreise, da jeg synes det å reise og utvide horisonten og nyte hverandre, er viktigere enn rent materialistiske ting. Jeg bryr meg generelt lite om ting. Men jeg tror at en del av de eldre i familien ser på reising som litt tullete og at det ikke er noe håndfast man sitter igjen med.

Altså; ja takk begge deler, så kan gjestene velge :)

Selv ville jeg nok både ønsket penger til en opplevelsesrik bryllupsreise, samt servise og Hadelandsglass som jeg sparer på.

AnonymBruker
Skrevet

Ganske mange som ikke ønsker å gi penger, så det lønner seg å ha en skikkelig ønskeliste i alle prisklasser om man ikke ønsker mye rart etter kjøpers smak.

Skrevet

Vi ønsker oss de "vanlige" tingene, kjøkkenmaskin, fryser, service og glass. Men vi er så heldige at svigermor betaler bryllupsreise for oss :) Kombinert gave og økonomisk hjelp til feiringen :)

Ikke at vi vet hvor vi skal, men... ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke at folk kaster vekk alt på en tur. Man har mulighet til å få alt man trenger livet ut av penservise og slike ting.

En reise kan man få til uansett, og sparer man litt ekstra kan man gjøre det ganske luksus.

Slik jeg ser det er bryllupet rett og slett der man skal få alle slike penting og sånn.

Skrevet

Jeg fatter ikke at folk kaster vekk alt på en tur. Man har mulighet til å få alt man trenger livet ut av penservise og slike ting.

En reise kan man få til uansett, og sparer man litt ekstra kan man gjøre det ganske luksus.

Slik jeg ser det er bryllupet rett og slett der man skal få alle slike penting og sånn.

Men man kan jo snu den logikken helt om også? Penservise kan man få til uansett, og sparer man litt ekstra kan man gjøre det ganske luksus.

AnonymBruker
Skrevet

Men man kan jo snu den logikken helt om også? Penservise kan man få til uansett, og sparer man litt ekstra kan man gjøre det ganske luksus.

Men hvor mange gjør det? Det er lettere å ta halvparten av feriepengene og bruke det på en ferie, enn å bruke alt på servise og duppeditter.

Man får rett og slett mye mer igjen for det om man velger servise o.l i bryllup og betaler reisen selv.

AnonymBruker
Skrevet

Vi ønsker oss de "vanlige" tingene, kjøkkenmaskin, fryser, service og glass. Men vi er så heldige at svigermor betaler bryllupsreise for oss :) Kombinert gave og økonomisk hjelp til feiringen :)

Ikke at vi vet hvor vi skal, men... ;)

servise :opplyser:

:smilyblomst:

Gjest Tirkes
Skrevet

Har en blanding av servise, vinglass i en serie vi samler på, en bestikkserie vi samler på, litt småting + bidrag til oppuss av loftsetasjen. Selv om pengegavene er kjærkomne, og jeg håper vi får endel penger, så håper en annen del av jeg ikke får noe penger.

For det er litt mer spesielt å sette frem et kaffeservise jeg har og si "Dette fikk jeg med farmor til konfirmasjonen" heller enn "Dette kjøpte jeg på tilbud."

Litt på spissen men.. ting får litt affeksjonsverdi når det er noen jeg er glad i som har gitt det i en gave, heller enn når jeg har kjøpt med det selv. Og jeg ønsker å ha masse minner fra den dagen.

...Men skal jeg håpe på fulle skap... Eller nytt bad..? :sjenert: Jaja, time will show. :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg syntes man kan bruke feriepenger e.l på en hyggelig bryllupsreise og heller ønske seg ting man ikke "vil" kjøpe til seg selv, altså servise osv som er litt "kjedelig" for en egen investering! Og som sagt over her: det er mye hyggeligere å si at denne fikk vi på bryllupsdagen vår enn denne kjøpte vi på restesalg på Glasmagasinet! :fnise:

Skrevet

Servise, kjøkkenutstyr, penger, møbler og mye mer. Vi har en lang ønskeliste, noe de fleste har vært glade for siden det da er mye å velge mellom.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som ønsker et godt ekteskap? :gjeiper:

Skrevet

Ingen som ønsker et godt ekteskap? :gjeiper:

På ønskelista? Satser på at jeg og mannen klarer å skape et godt ekteskap oss to imellom uten å måtte få hjelp av familie og venner :gjeiper:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...