Lyra Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Hvis man har en uke på østkysten i USA, hva anbefaler du for å få mest mulig ut av ferien? Vi vil ha leigebil, men er usikker på om det er best å ha en base og ta dagsturer eller fly til et sted og hjem igjen fra et annet og ta kjøreturen imellom. Noen som har noen tips og erfaringer å komme med? Det er mest sannsynlig snakk om juli måned.
Fairchild Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Hvis målet er å se mest mulig vil jeg helt klart anbefale roadtrip.
Lyra Skrevet 10. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 10. juli 2011 Vil en uke være nok på turen New York - Orlando?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Plott inn på maps.google.com. NYC - Orlando er 18t kjøring. En uke burde være plenty for en så kort tur. Si 3t kjøring hver dag, da har man masse tid til å stoppe både her og der.
Lyra Skrevet 24. august 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. august 2011 Noen som har kjørt New York - Orlando som har noen tips? Hva bør man få med seg, hva bør man droppe, hvor bør man bo, hva bør man bruke mest tid på?? Alle tips mottas med takk
Gjest Badabing Skrevet 24. august 2011 #6 Skrevet 24. august 2011 (endret) Har dere vært videre sørover tidligere? Hvis ikke ville jeg tatt med Orlando-Key West i samme slengen, i og med dere har tid til det. Det er en flott biltur nedover til KW som er en sjarmerende plass. Edit: Oops, så nå at det var snakk om en uke. Da synes jeg det er å gape over for mye, det er mye å se på kort tid. Hvis dere har en uke, holder det i massevis med en stat. Endret 24. august 2011 av Badabing
Lyra Skrevet 24. august 2011 Forfatter #7 Skrevet 24. august 2011 Vi har ikke vært noen steder tidligere... Men tror vi har bestemt oss om å reise fra New York til Orlando, så lurer egentlig på hva som fins å se/gjøre på veien
Aranciata Skrevet 24. august 2011 #8 Skrevet 24. august 2011 Edit: Oops, så nå at det var snakk om en uke. Da synes jeg det er å gape over for mye, det er mye å se på kort tid. Hvis dere har en uke, holder det i massevis med en stat. Jeg synes også at det er litt mye, selv om veiene er flotte så blir det mye kjøring... Personlig synes jeg det er mer moro i ytterpunktene (NY og Key West, for eksempel) enn i mellom. Washington, DC er jo også en fin by og spesielt hvis dere er interessert i museer eller denslags. Virginia er veldig vakkert (store gamle gårder med hester, koselige byer, fjellområder) men dere får jo ikke tid til å oppleve så mye hvis dere stadig er på farten... North Carolina har fine strender hvis det passer med årstiden, for eksempel Emerald Isle, Duck osv. I tillegg er det fine fjellområder i Blue Ridge Mountains og små byer som Asheville kan vaere veldig hyggelige. I South Carolina har du Charleston (har ikke sett den selv men alle sier den er nydelig), i Georgia har du Savannah som jeg har besøkt et par ganger, kjempekoselig by). Hvis dere er interessert i borgerkrigshistorie er det jo masse å se også. Atlanta synes jeg ikke noe om, typisk bilby med utrolig mye trafikk og lite koselige områder. Ja, det er kanskje bare 18 timer hvis man kjører rett ned, men avstikkere tar jo fort mange timer og da er det plutselig ikke så mye tid likevel.
super-ida Skrevet 27. august 2011 #9 Skrevet 27. august 2011 bare et tips: jeg ville sjekket opp hva det koster å leie bilen i en by og levere den i en annen... har hørt at enkelte steder koster det opp til 1000$
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå