Springshine Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Hei Jeg skal snart kjøpe meg en ny stasjonær pc, og vurderer å kjøpe imac, har hatt macbook i nesten 10 måneder nå og er fornøyd med den, har sett litt på nettsiden til apple og lurer på om noen har erfaring med imac. Kan ikke så veldig mye om pc, skal for det meste bruke den til nettsurfing, skrive oppgaver, se film, med andre ord så er det ikke noe avanserte greier jeg driver med på pc'en. Og hvis jeg velger å kjøpe imac, hvilken er det lurest å kjøpe? Takk på forhånd
Giacomo_P Skrevet 11. juli 2011 #3 Skrevet 11. juli 2011 Jeg har aldri eid en iMac, men har brukt macer i nesten 20 år. Hvis du primært skal bruke den til surfing, mail og film, tror jeg dette er et glimrende valg. I forhold til film, ville jeg anbefale å kjøpe den største, så du får litt skjermareale å boltre deg på.
Morgan Skrevet 13. juli 2011 #4 Skrevet 13. juli 2011 Hm,jeg kan ikke gi noen bruker veiledning her,men jeg skulle tro at du finner gode råd her inne: http://mac1.no/forum/
Henkie Skrevet 16. juli 2011 #6 Skrevet 16. juli 2011 Hei Jeg skal snart kjøpe meg en ny stasjonær pc, og vurderer å kjøpe imac, har hatt macbook i nesten 10 måneder nå og er fornøyd med den, har sett litt på nettsiden til apple og lurer på om noen har erfaring med imac. Kan ikke så veldig mye om pc, skal for det meste bruke den til nettsurfing, skrive oppgaver, se film, med andre ord så er det ikke noe avanserte greier jeg driver med på pc'en. Og hvis jeg velger å kjøpe imac, hvilken er det lurest å kjøpe? Takk på forhånd Jeg har iMac og er strålende fornøyd. Liker du MacBook og skal ha stasjonær, er iMac et strålende valg. Til ditt behov kan du kjøpe den billigste. Den klarer jobben supert! Skal du brenne noen ekstra kroner hadde jeg bestilt 27" med ssd disk
Cata Skrevet 16. juli 2011 #7 Skrevet 16. juli 2011 Jeg har iMac (billigste type) og er veldig godt fornøyd. Bruker den mest til surfing, litt til spill, streaming av musikk (Wimp) og alt annet hverdagsbruk. Funker sikkert fint til film og så selv om jeg der velger DVD-spilleren i stua. Til det bruk du beskriver så vil jeg også anbefale billigste utgave - det holder i massevis. Dvs. det kan jo være du vil "oppgradere" til den med største skjerm siden du skal bruke den til å se film på.
Morgan Skrevet 16. juli 2011 #8 Skrevet 16. juli 2011 Så har de en kjekk test her som du kan titte på: http://www.idg.no/macworld/tester/Maskinvare/article213711.ece
charlott Skrevet 19. juli 2011 #9 Skrevet 19. juli 2011 Jeg har forrige generasjons (2009) iMac, 24" som var den største da. Er godt fornøyd med den, og den holder greit for mitt bruk enda. Og hvis jeg velger å kjøpe imac, hvilken er det lurest å kjøpe? Du får nok mest for pengene ved å kjøpe den billigste versjonen, ditt bruk tatt i betrakting. Eneste måtte være stor skjerm til å se film.
Giacomo_P Skrevet 19. juli 2011 #10 Skrevet 19. juli 2011 Jeg er enig med Charlott! Det er skjermstørrelsen som vil være avgjørende for ditt bruk.
Springshine Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #11 Skrevet 20. juli 2011 Takk for svar, tror nok at imac 21", passer best til mitt forbruk, men var en tur innom eplehuset, bare for å titte på den, falt pladask for 27", så tror det blir den
Henkie Skrevet 20. juli 2011 #12 Skrevet 20. juli 2011 ...var en tur innom eplehuset, bare for å titte på den, falt pladask for 27", så tror det blir den Skjønner det. Lykke til og kos deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå