AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Skrevet 10. juli 2011 Nå blir vi terrorisert av de forbanna måkene, som hyler døgnet rundt og stuper etter oss bare vi åpner dørene. Reir på taket som det angivelig bare er egg i enda. Jeg fjernet et reir de hadde på garagetaket tidligere i sommer, men på hustaket har jeg ikke sjangs til å få tatt det. Jeg kan kanskje få til å kaste opp noe gummislanger, eller brødskiver med white sprit på. Kanskje ringt en kompis som kan komme å knerte reiret. Eller ringe huseier å få han til å komme. Noe må i allefall gjøres, for barna får ikke sove og våkner sure og grinete flere ganger om natta. Naboene er irriterte fordi jævlene har lagt reir på VÅRT tak. Haha... Noen som evt har andre tips? Jeg kommer meg ikke på taket selv pga høydeskrekk (og måkeskrekk). Men de er nødt til bort nå, kan jo ikke sitte ute i hagen engang!!
Kamikatze Skrevet 10. juli 2011 #2 Skrevet 10. juli 2011 Skyt en måse, og heng den opp til skrekk og advarsel. Det pleier å funke, men jeg vet ikke om det virker når de allerede har begynt ruginga. Dere må i alle fall få fjernet reiret fort, før eggene klekkes. Når ungene kommer er det bare hjerterått å gjøre noe. Da får dere heller kjøpe hjelm og paraply. Når taket er reirfritt, kan du spenne bommullshyssing på kryss og tvers. Måsene krever litt plass til vingene, og er ikke glad i hindringer. Noe med stor diameter som roterer kan også virke. Vindhjul på pipa, med halvannen meter hyssing og en alufolieklump i enden festet i ytterkant, for eksempel.
Capricorn Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Jeg tror eneste mulighet er å fjerne reirene. Hvis ikke bygger de bare på samme plassen neste år. Vi hadde store problemer for noe år siden. Kunne ikke gå til bilen eller hente post uten å bli angrepet. Etter vi fjerna reira har de bygd lenger bort fra huset og vi har fått tilbake gårdsplassen 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Takk for svar begge to Da må jeg få hjelp av noen som kan klatre opp å fjerne reirene. Jeg klarer det ikke selv. Skal prøve å få hørt med noen i løpet av dagen
Gjest ticket Skrevet 10. juli 2011 #5 Skrevet 10. juli 2011 Opp på taket og fjerne reiret ja, eneste som hjelper. Lykke til!
Cata Skrevet 10. juli 2011 #6 Skrevet 10. juli 2011 Skyt en måse, og heng den opp til skrekk og advarsel. Det pleier å funke, men jeg vet ikke om det virker når de allerede har begynt ruginga. Dere må i alle fall få fjernet reiret fort, før eggene klekkes. Når ungene kommer er det bare hjerterått å gjøre noe. Da får dere heller kjøpe hjelm og paraply. Når taket er reirfritt, kan du spenne bommullshyssing på kryss og tvers. Måsene krever litt plass til vingene, og er ikke glad i hindringer. Noe med stor diameter som roterer kan også virke. Vindhjul på pipa, med halvannen meter hyssing og en alufolieklump i enden festet i ytterkant, for eksempel. Problemet er at da bryter man loven. Faenskapet er som all annen fugl fredet i hekketida... Signerer på hyssingtrikset. Vi brukte fiskesnøre som ikke er så lett synlig for andre enn fuglene. Her og der plusset vi på med gamle CD plater som både beveger seg i vinden og som gir fra seg ekle lysglimt. (Endelig en sjanse til å bli kvitt Sputnikplatene fra ferieturen i 1997 ) CD-trikset er vel kanskje ikke egnet for tettbebygd strøk, men bor man litt unna folk så kan det være verdt et forsøk.
kaprifolen Skrevet 16. juli 2011 #7 Skrevet 16. juli 2011 De kan fint bygge neste år selv om du fjerner reiret. Det som skal funke er å (ta på seg rustning og) punktere egget. Da er det noe "galt" med plassen, og måkene vil ikke legge egg der flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå