AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #1 Del Skrevet 10. juli 2011 Er det bare meg eller er det flere som har lagt merke til at det er faktisk -veldig- mange uhøflige, utakknemmlige og frekke eldre rundt å går i Norges land? Samtidig som de klager på ungdommen til stadighet.. Tidligere idag reiste jeg meg på bussen for å gi plass til en eldre dame men i steden for takk fikk jeg til svar at jeg skulle ha tørket av setet for henne og at jeg var veldig frekk. (Jakka mi var våt fordi det hadde regnet ute, men det var jo hennes også) Det finnes selvfølgelig mange hyggelige eldre, men jeg må si at det ikke er ofte jeg møter på de ute. Hvorfor er de egentlig så sure og kravstore? Mange virker også direkte bitre og ser ut som de helst skulle ønske at ungdom ikke fantes.. Spesielt sure ser de ut til å være om de ser noen som er yngre enn dem smile eller le.. Beklager rotete skrevet og kanskje litt uten poeng men jeg ble bare så lei av at ungdommen alltid blir beskyldt for å ikke ha folkeskikk når det er de eldre selv som mangler det.. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fable Skrevet 10. juli 2011 #2 Del Skrevet 10. juli 2011 Føler det motsatt, syns de fleste er hyggelige jeg. Men de legger man jo ikke like mye merke til, fordi de holder kjeft og da ser man de ikke nødvendigvis like mye som de som ber deg tørke av deg fliret og "flytte rævva di". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel84 Skrevet 10. juli 2011 #3 Del Skrevet 10. juli 2011 Tror det kommer veldig an på hvor i Norge man bor jeg.. Om du bor i Oslo området, er det sikkert bare slike folk, men dess lenger nord man kommer, dess hyggeligere er de ( dette gjelder forøvrig både gamle og unge) :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #4 Del Skrevet 10. juli 2011 Opplever de like varierte som resten av befolkningen. Mange er høflige og smiler pent, mens atter andre er rett og slett uforskammet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #5 Del Skrevet 11. juli 2011 Da er det vel slik med eldre som med alle andre da.. Jeg legger kanskje mer merke til uhøflige eldre fordi de er de eneste som klager på andre aldersgrupper (som "ungdommen nåtildags") Mens alle i andre aldre klager på kjønn, personer med den og den vekten, folk med/uten barn osv.. Pff.. Så rotete skrevet.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #6 Del Skrevet 11. juli 2011 Da er det vel slik med eldre som med alle andre da.. Jeg legger kanskje mer merke til uhøflige eldre fordi de er de eneste som klager på andre aldersgrupper (som "ungdommen nåtildags") Nå er de vel ikke akkurat de eneste som klager på andre aldersgrupper. Jeg mener... sjekk tråden du svarer i. Selv er jeg verken ung eller gammel men et sted i mellom. Uhøflige, frekke og utakknemlige mennesker finnes i alle aldre. Personlig opplever jeg absolutt ikke at eldre som "gruppe" er verre enn andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
antibac Skrevet 11. juli 2011 #7 Del Skrevet 11. juli 2011 Jeg syns folk flest her i Norge er frekke og uhøflige. Ikke bare de eldre. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2011 #8 Del Skrevet 11. juli 2011 Da er det vel slik med eldre som med alle andre da.. Jeg legger kanskje mer merke til uhøflige eldre fordi de er de eneste som klager på andre aldersgrupper (som "ungdommen nåtildags") Velkommen etter. Foreldrene dine fikk garantert også høre det, "ungdommen nå til dags", da de var unge. Dette er ikke noe nytt, samfunnet har alltid vært i endring, og eldre folk har alltid klaget over de unge. Det vil alltid være sånn at ungdommer oppfører seg annerledes enn man selv gjorde i sin tid. Eneste forskjellen er at dagens ungdommer er så lite vant til å bli irettesatt (les: oppdratt), at de blir oppriktig sjokkert og dødelig fornærmet når de får reaksjoner fra eldre. Hadde oldemor våknet til live i dag ville hun dødd av sjokk over dagens unge Selv er jeg ennå langt unna å være en "eldre dame", men har forlengst begynt å synes at ungdommen nå til dags er fasans frekke! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 11. juli 2011 #9 Del Skrevet 11. juli 2011 Det er en del eldre som mister en del sosiale sperrer etter hvert som de eldes også! Dvs. at ei dame eller en mann som egentlig var veldig hyggelig blir sakte dement og dermed sier og gjør ting de aldri ville funnet på å si og gjøre før. Det er ganske trist, egentlig. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuntzilla Skrevet 11. juli 2011 #10 Del Skrevet 11. juli 2011 (endret) Det er en del eldre som mister en del sosiale sperrer etter hvert som de eldes også! Dvs. at ei dame eller en mann som egentlig var veldig hyggelig blir sakte dement og dermed sier og gjør ting de aldri ville funnet på å si og gjøre før. Det er ganske trist, egentlig. Noen lider nok av litt demens, mormoren til en kompis av meg gikk fra verdens koseligste dame til å tilbringe sine siste dager med å skjelle mann, barn og barnebarn huden full for alt mulig. Utrolig trist. Men jeg tenker også at noen eldre bare har nådd et punkt hvor de har funnet ut at det går an å gi litt faen i sosiale normer og hvor de driter i hva fremmede folk tenker om dem Jeg har nok selv blitt litt mer bisk og direkte med alderen, og jeg er bare i tjueårene. Når jeg er 80 så gir jeg sikkert blanke faen i å være høflig hvis jeg ikke er i humør til det. Endret 11. juli 2011 av Cuntzilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfect Angel Skrevet 12. juli 2011 #11 Del Skrevet 12. juli 2011 Uff. Det nærmeste gamlehjemmet her jeg bor, er det bare sure, grinete folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissMas Skrevet 12. juli 2011 #12 Del Skrevet 12. juli 2011 (endret) Ja, jo. Synes veldig mange mennesker er veldig frekke jeg. Det som du opplevde var skikkelig frekt! Da mister man lysten til å gjøre noe slikt igjen. Det hadde i allefall jeg gjort. Vet ikke om de eldre jeg har opplevd som frekke har vært det eller om de har vært surrete, men. Var en gang det stod en eldre dame midt mellom to kasser i matbutikken og stod der og pakket saaaaakte. Og ingen kom verken forbi eller noenting. Da hadde jeg dårlig tid, så kjente at jeg ble forbanna, men hun var sikkert bare veldig surrete og gammel Endret 12. juli 2011 av MissMas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fandenivoldsk Skrevet 12. juli 2011 #13 Del Skrevet 12. juli 2011 Veldig mange hyggelige, men også en del suringer.. møter på en del på jobb de klager over det meste og det virker som om de nekter å tro at jeg kan jobben min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smalls Skrevet 12. juli 2011 #14 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg syns folk flest her i Norge er frekke og uhøflige. Ikke bare de eldre. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosmarin Skrevet 12. juli 2011 #15 Del Skrevet 12. juli 2011 Når man blir eldre blir jo ofte personlighetstrekk som er lite sjarmerende mer fremtredende enn de var tidligere. Mange blir mer eller mindre glemske, kanskje også demente, og mister litt av kontrollen og sperrene de kanskje hadde før. Husk også at mange eldre er veldig mye alene, og også er ensomme, og at det som for oss andre fremstår som rene bagateller, kan være en stor sak for dem. Antakelig fordi deres liv har så lite innhold og stimulans ellers at det fort kan ta litt av når de først setter seg noe i hodet. Det er jo viktig å tenke over at dette gjelder enkeltpersoner, og ikke eldre som gruppe, det er virkelig mange utrolig hyggelig og sjarmerende eldre mennesker der ute også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #16 Del Skrevet 12. juli 2011 Jeg har av og til merket på stemoren min at hun virker litt misunnelig på meg fordi jeg er ung. Da hun var yngre hadde ikke familien så mye penger, og hun hadde mye mindre muligheter. Hun har av og til uttrykt at jeg ikke skulle hatt det så "lett", og jeg får følelsen av at hun faktisk ønsker meg motgang. At jeg skulle inn til førstegangstjeneste var bare bra synes hun, for da fikk jeg slite litt Jeg er på ingen måte bortskjemt, og mener også at motgang gjør folk sterke og bygger karakter, men det irriterer meg når voksne liker å se oss møte motgang :/ Vet ikke helt, men tror noen eldre kanskje skulle ønske de var yngre og hadde de mulighetene vi har nå? Noen virker misunnelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå