Gjest Thefainter Skrevet 9. juli 2011 #1 Skrevet 9. juli 2011 Jeg har fått meg briller og føler meg rimelig brillefin her jeg sitter, men jeg lurer på noen ting ang anti-refleks: - Hvordan kan jeg vite/se om brillene mine har anti-refleks? - Og hva er det anti-refleksen gjør? Noen som vet?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Vanlige briller får et tilsynelatende grønt lag over seg, noe du skimter hvis du holder brillene i en slik vinkel at du kan se refleksjonen av vinduet eller noe. Det demper bare det gjenskinnet. Selv har jeg et par uten og et med, og iblant i de uten antirefleks tror jeg det er rusk på glasset men det er bare gjenskinnet.
Gjest Thefainter Skrevet 9. juli 2011 #3 Skrevet 9. juli 2011 (endret) Så hvis jeg holder brillene mine opp mot en lampe og jeg ser grønt skinn så betyr det at jeg IKKE har fått antirefleks-behandlig på brillene? Sånn som brillene mine er nå så ser jeg lamper som står bak meg, i brilleglassene. Og andre folk sier at ser tv-skjermen i glassene. Det er veldig sjenerende, syns jeg. Takk for svar, forresten Endret 9. juli 2011 av Thefainter
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #4 Skrevet 10. juli 2011 Nei, ser det grønt ut så har du antirefleks. :gjeiper: Jeg ser godt refleksjoner i glassene mine jeg også, men det er mye verre i de uten antirefleks.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #5 Skrevet 10. juli 2011 Tok en sammenligning av mine egne: http://tinypic.com/view.php?pic=241mtt5&s=7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå