AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #1 Skrevet 9. juli 2011 Mannen skal på jobbreise en uke i Italia, og de på hans jobb har bestilt dobbeltrom til hver og en. Jeg ønsker å bli med, og lurer på om det er greite å betale flyreisen selv, og bo med mannen på dobbeltrommet, siden det er et dobbeltrom, betalt allerede til dobbeltrompris? Prisen er vel for rommet, med frokost for 2? Har dere noen erfaringer med slikt?
Gjest Fable Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Bare å ringe og spørre det? Min far hadde mye jobbreiser, noen var det ok at min mor ble med på, andre ikke. 1
Gjest Tirkes Skrevet 9. juli 2011 #3 Skrevet 9. juli 2011 Har gjort det ved to anledninger, begge ganger ble rommet bestilt i regi av arbeidsplassen hans, og han ba om å få dobbeltrom og få betale mellomlegget selv, så bestilte jeg egen flybillett. Var ganske smertefritt, var flere som tok med ektefeller på de to turene også. 1
Gjest Illiya Skrevet 9. juli 2011 #4 Skrevet 9. juli 2011 Har gjort det ved to anledninger, begge ganger ble rommet bestilt i regi av arbeidsplassen hans, og han ba om å få dobbeltrom og få betale mellomlegget selv, så bestilte jeg egen flybillett. Var ganske smertefritt, var flere som tok med ektefeller på de to turene også. Samme erfaring her også!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #5 Skrevet 9. juli 2011 Har gjort det ved to anledninger, begge ganger ble rommet bestilt i regi av arbeidsplassen hans, og han ba om å få dobbeltrom og få betale mellomlegget selv, så bestilte jeg egen flybillett. Var ganske smertefritt, var flere som tok med ektefeller på de to turene også. Hva slags mellomlegg? Prisen er jo den samme: 1 dobbeltrom.
Gjest Tirkes Skrevet 9. juli 2011 #6 Skrevet 9. juli 2011 Mellomlegg mellom enkeltrom som han hadde fått i jobbens regi, og dobbeltrom til oss to. 1
kaprifolen Skrevet 9. juli 2011 #7 Skrevet 9. juli 2011 Selv om det er dobbeltrom, så betaler man pr.pers. 1
Gjest Tirkes Skrevet 9. juli 2011 #8 Skrevet 9. juli 2011 Oppgraderingen da. Er sambo som har booket alle hotell vi har vært på, så jeg har ikke så mye snøring der. Men jobben har betalt for oss to og han har betalt til arbeidsplassen mellomlegget, prisen for meg i tillegg. Var det så vrient å forstå..? :/
Gjest Thessie! Skrevet 9. juli 2011 #9 Skrevet 9. juli 2011 Tror hun siktet til ts. Altså at hun må betale for seg selv på hotelrommet selv om det er dobbelrom og plass til henne.
kaprifolen Skrevet 9. juli 2011 #10 Skrevet 9. juli 2011 Tror hun siktet til ts. Altså at hun må betale for seg selv på hotelrommet selv om det er dobbelrom og plass til henne. Ja, jeg siktet til TS! Tirkes skrev 09 juli 2011 - 22:19: Har gjort det ved to anledninger, begge ganger ble rommet bestilt i regi av arbeidsplassen hans, og han ba om å få dobbeltrom og få betale mellomlegget selv, så bestilte jeg egen flybillett. Var ganske smertefritt, var flere som tok med ektefeller på de to turene også. Hva slags mellomlegg? Prisen er jo den samme: 1 dobbeltrom. Mente bare å presisere for TS at man betaler pr.pers selv om man har bestilt dobbeltrom, siden hun tydeligvis ikke forstod hvor mellomlegger kom fra!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #11 Skrevet 9. juli 2011 Jeg forstår ikke helt... En venninne og jeg overnattet på et SAS-hotell tidligere i vinter, og da kostet rommet med dobbeltseng kr 1.000. Det var prisen enten vi var 2 eller 1.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #12 Skrevet 9. juli 2011 Det kommer vel helt an på hotellet? Noen hotell har priser pr rom! https://faq.ebookers.com/app/answers/detail/a_id/4155/~/are-the-hotel-rates-per-person-or-per-room-per-night%3F 1
Gjest Thessie! Skrevet 9. juli 2011 #13 Skrevet 9. juli 2011 (endret) Det kommer vel helt an på hotellet? Noen hotell har priser pr rom! https://faq.ebookers.com/app/answers/detail/a_id/4155/~/are-the-hotel-rates-per-person-or-per-room-per-night%3F Men dersom dette er i et turiststrøk i Italia, så tviler jeg på at dette er tilfelle her Endret 9. juli 2011 av Thessie!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #14 Skrevet 9. juli 2011 Men dersom dette er i et turiststrøk i Italia, så tviler jeg på at dette er tilfelle her Da får en sjekke nettsidene til hotellet. Står prisene oppgitt pr rom? Hvis de er pr rom, og mannen har dobbeltrom, kan han ha en person til der i prisen.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #16 Skrevet 9. juli 2011 Er vell en selvfølge å sjekke nettsiden? De fleste som har svart her, svarer jo skråsikkert at "priser er pr person". Bra gjort av de å vite slikt, når de ikke aner hvilket hotell det er! 2
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #17 Skrevet 9. juli 2011 De fleste som har svart her, svarer jo skråsikkert at "priser er pr person". Bra gjort av de å vite slikt, når de ikke aner hvilket hotell det er! Vell, de fleste hoteller har det jo slik. Men dersom ts trodde noe annet, så burde hun jo sjekke... 1
kaprifolen Skrevet 9. juli 2011 #18 Skrevet 9. juli 2011 My mistake om jeg tar feil. Men på vanlige rom (ikke leiligheter, hytter o.l) har jeg aldri sett noe annet enn pris pr.pers. og at hvis man er to på et dobbeltrom blir det ofte litt billigere pr.stk enn om man har rommet alene.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #19 Skrevet 10. juli 2011 Jobber som resepsjonist på hotell og må forklare litt. De fleste bookingsystemene som ligger ute er slik at man kan bestille hvilket som helst standard rom til 1person for prisen for 1person. Presiserer at det er her i Norge det er snakk om, men hvet det er mange av systemene som også brukes i resten av hverden. Altså enkelt og dobbelt koster det samme. Det er slik da at legger man inn 1pers pr rom i bookingsystemet så kommer det ofte opp forskjellige romkategorier. Feks singelrom 950, dobbeltrom 1pers 950, supereierrom 1pers 1250(superier rom er større dobbeltrom med enda bedre fasiliteter). Men om 1pers besiller feks dobbelrom til 1pers på bestillinga så skal vi ha ekstra betalt for person nr 2. Det har med å gjøre; eksra frokost, ekstra varmtvann, ekstra slitasje og annet merarbeid. Så et dobeltrom er nødvendigvis ikke for 2personer. Ts, ville ring å hørt eller sendt mail eller noe. Dere får nokk rom til begge, men er jo greit å høre hva evt mellomlegg blir 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #20 Skrevet 10. juli 2011 Har han i det hele tatt hørt med de han jobber med om det er greit at TS blir med? Det er vel første bud før de setter i gang å glede seg altfor mye. På jobbreiser med min jobb hadde det vært uaktuelt å ha med partner, da man enten reiser ift. møtevirksomhet og evt. tid til overs brukes på middag e.l. med forretningsforbindelser eller man reiser på avdelingsreise, hvor målet er faglig fordypning samt sosialt samvær med KOLLEGER. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå