Gå til innhold

Hvilken ovn og platetopp har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du anbefale en ovn og platetopp til meg? Budsjettet er ikke allverden, kanskje 10-12 000? Vet egentlig ikke hva slike ting koster.

Preferanser ang platetopp:

- gjerne induksjon

- mulighet til å sette på timer på hver enkelt kokeplate

- gjerne minst ei kokeplate som har flere ringer, altså at en kan velge å varme opp kun den innerste, men også en eller to ringer utenfor denne

Ønsker hvit komfyr, har ellers ingen preferanser ang denne.

Gjest Tirkes
Skrevet

Har en Bosch platetopp fra elkjøp... så på nettsidene deres nå, men finner ikke eksakt modell. Den er nok for gammel, er tre år siden nå. :fnise: Men betalte rundt 3900 for toppen om jeg husker riktig, og jeg er kjempefornøyd (induksjon). Fikk litt avslag fordi vi kjøpte endel hvitevarer i samme suget. Ovn/bakeovn i samme merke, tror den kostet en tusenlapp mer enn koketoppen, om jeg husker riktig.

Min har ikke timer på platene, men to av platene har doble ringer, der er låsing på instillingene, den er enkel i bruk, timeren på bakeovnen er råfin, den piper én gang når det er ett minutt igjen, så piper det litt lengre når den er ferdig og "maser" på deg etter 30 sekund. Om ingenting skjer etter den maser på deg, så slår den seg av og måker på med kjølevifte.

Min er svart dog. Finnes hvite platetopper? Har ikke jeg sett:) Beste er kanskje å høre litt i forskjellige butikker, samt kikke seg litt rundt i butikkene? Jeg er hvertfall ganske fornøyd med Bosch sin ovn, men tror nok der er mange fine merker. Bror min kjøpte nettopp Gorenje og han er strålende fornøyd også. Den var noget dyrere enn min. :) Lykke til med valget.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en Electrolux Inspire EKD 600500W som jeg er knallfornøyd med.

Den har:

- Induksjonstopp

- 4 kokeplater

- Touchbetjening

- Individuell timer på alle 4 platene

- 9 effektvinåer på platene, pluss boost funksjon (opp til 3600 watt på største platen)

- Hvit emalje og hel glasstopp

- Stekeovn med masse funksjoner (grill, varmluft, pizzafunksjon, tinefunksjon, m..)

Ordinær pris 11 eller.12.000, men jeg kjøpte en utstillingsmodell for 6.000. Strøken og ubrukt, dog naturlig nok uten innpakning. Grei deal synes jeg! :yvonne:

• Liker 1
Skrevet

- gjerne induksjon

- gjerne minst ei kokeplate som har flere ringer, altså at en kan velge å varme opp kun den innerste, men også en eller to ringer utenfor denne

Bare litt info om akkurat dette:

Har du induksjon blir det kun varmt der hvor kasserollen står, det er ikke hele "ringen" som blir varm. Dette fordi induksjon bruker magnetisme til å skape varme - ergo blir det ingen varme utenom kasserollen.

Skrevet

Vi har Miele, og er veldig fornøyd med det. :)

Skrevet

Er fornøyd med Gorenje :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...