AnonymBruker Skrevet 12. juli 2011 #41 Skrevet 12. juli 2011 Kan en nabo virkelig kreve at deres naboer må luke hagen sin??? Høres helt på trynet ut... Skjønner at alle må klippe plenen i ny og ned, men om man vil luke eller ikke må man jo få bestemme selv? Nei, det er ikke på trynet. Det er snakk om borettslag her, ikke selveier. Man eier ikke hagen, man eier retten til å bruke den. Og da har man også plikt til å sørge for at hagen ser ordentlig ut. 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #42 Skrevet 13. juli 2011 I dette tilfellet skal det gå via styret, vi snakker om vedlikehold ikke fest. Vi får titt og ofte klage fra beboere pga manglende vilje til og gjøre ting som beboer er pliktig til og gjøre. Hadde beboere sprunget rundt til verandre hadde det blitt skikkelig sur stemning. Snakker av god erfaring her. Styret er der for og ordne opp i ting. Hos oss har beboerne fått skriftlig melding om at alle klager skal gå via styret uansett hva det gjelder. Når det gjelder bråk og fest og beboer ikke roer seg når andre ringer på så ringer man politiet. Men det var ikke det som det var snakk om her. At dere i styret har satt opp rigide regler for hvordan naboer skal kommunisere med hverandre betyr ikke at alle må følge det. Vi har vel nok byråkrati her i landet allerede om vi ikke engang skal få lov til å henvende oss til naboen uten å blande inn en tredje part.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #43 Skrevet 13. juli 2011 Trodde ikke det var mulig å leve så til de grader inne i sin egen boble.. 1
Titti72 Skrevet 13. juli 2011 #44 Skrevet 13. juli 2011 Vet ikke hva luking og ugress er altså. Sånn går det når foreldre overbeskytter barna sine folkens. Noe dritt når det virkelig liv treffer deg i fleisen da Så realitycheck'en måles etter hva du kan om ugress? Ugress er viktig å ha kunnskap om? En kommer ike fram i verden, uten å ha en fullgod ugressoppdragelse? Få fingeren opp av jorda a! Vel, er de så overbeskyttet at de ikke vet hva noe så vanlig som ugress er, så lurer jeg på hva annet de ikke har fått med seg. Min datter kan ikke ugressorter, men hun kan klippe plenen. Desverre så har vi prioritert andre mindre uviktige oppgaver ifht. oppdragelsen hannes, så hun sparer til BSU, har jobb i feriene sine, og betaler for seg. Men ugress.... Hmmm... Faan jeg er en misslykket mor.... Ja, det er dessverre konsekvensen av det. Forresten så er mange av dagens unge så overbeskyttet at de ikke vet hva renter er. Tragisk! Har lest avisa selv. De er sikkert de som ikke har Master i ugress, som har alle inkassosakene... Det er jeg hellig overbevist om... Hvis du ikke vet hva ugress er, burde du ikke hatt hage Dette er din fanesak altså? Fram med fingeren og greier. Shame on you, liksom. Tipper at ingen av de over her har noe særlig til liv. Kan jo umulig ha det når en er SÅ surmaget som dette. Vi snakker om gress folkens. Ugress. Ikke barnemisshandlign, hundedrap o.l. Måte på å dra dårlige kort inn i en "diskusjon". Dårlig oppdratt, pekefingeren, inkassosaker, overbeskyttet.... 2
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2011 #45 Skrevet 13. juli 2011 Av hensyn til miljøet anbefales det å ha et område med ugress i hagen. Det er viktig for det biologiske mangfoldet. Innsekter trenger ugress, og vi trenger innsektene. Uten innsekter vil mye av livet på jorda dø ut. Det er en farlig trend at hagene bare skal bestå av en kortlipt gressplen med en tujahekk rundt. 2
sequin Skrevet 13. juli 2011 #46 Skrevet 13. juli 2011 Ja, moren min har vært skikkelig slem mot meg fordi hun ikke lærte meg hva ugress var Hun lærte meg heldigvis mange andre fine ting
Kosemose Skrevet 13. juli 2011 #47 Skrevet 13. juli 2011 Vet ikke hva luking og ugress er altså. Sånn går det når foreldre overbeskytter barna sine folkens. Noe dritt når det virkelig liv treffer deg i fleisen da Tullball! At noen ikke kan noe om hagestell og ugrasluking sier ingen ting om verken personen eller foreldrene eller oppdragelsen. Tror jeg ville spurt noen andre enn klagenaboen først jeg, bedt de komme med et råd til meg. Det er sant som mange sier at det fører visse forpliktelser med seg når man bor i borettslag, men omvendt er det også en del ting man som nabo må finne seg i, for eksempel at naboen ikke brenner for hagearbeid. Jeg ville fått en venn eller en annen nabo til å vurdere, også ville jeg lest gjennom vedtektene for borettslaget.
Casall Skrevet 15. juli 2011 #48 Skrevet 15. juli 2011 Synes også det var rart at naboen klagde. En ting er hvis det ser helt j*vlig ut, gresset ikke er klipt på månedsvis og søppelet flyter. Men hvis jeg vil ha litt ugress i min hage er da det min sak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå