Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Katee
Skrevet

:sukk: Jeg gir opp. Jojobaoljen funker på den blanke pannen min, men nesa er fortsatt blank og skinnende. Veldig pent! Pudderet mitt, som matter ned, glir etter en stund utover og det ser ut som jeg bare har klæsja på litt pudder her og der i stedet for over hele nesa.

Hva trenger jeg? Noen som kan anbefale en foundationbase eller noe? Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger...

Jeg bruker I.D bare minerals matte (og jojobaolje da)

Videoannonse
Annonse
Gjest Katee
Skrevet

Å, takk for tips! :hoppendeglad: Jeg er villig til å prøve det meste nå. Er så lei! ;)

Gjest Fable
Skrevet

Tror jeg kjøpte min på Boots apotek, husker ikke helt.

Gjest Katee
Skrevet

Ok, og jeg ser Kicks er forhandler for den også, så da har jeg mulighet til å få tak i den allerede denne uken :hoppe:

Takk igjen :)

Skrevet

Vet ikke om dette er tilfellet her, men en makeupartist(?) på YouTube sa at man ikke skulle børste på pudderet, men "dytte" det på. Ellers så børstet man bare vekk det som var under. Jeg bruker ikke pudder over foundationen selv (har mineralfoundation), så jeg har ikke noe erfaring med det selv.

Gjest Katee
Skrevet

Vet ikke om dette er tilfellet her, men en makeupartist(?) på YouTube sa at man ikke skulle børste på pudderet, men "dytte" det på. Ellers så børstet man bare vekk det som var under. Jeg bruker ikke pudder over foundationen selv (har mineralfoundation), så jeg har ikke noe erfaring med det selv.

Hm, det kan jo være at det er det jeg gjør. Jeg må nesten teste det ut, men hvordan skal jeg 'dytte' det på da? :klo::)

Jeg får ta meg en tur på YouTube og se om jeg finner videoen :)

Gjest Katee
Skrevet

http://www.youtube.com/user/gossmakeupartist#p/a/0D97D72CD432E774/1/-9lyg9DNfsY

<- der fant jeg videoen.

Om det er riktig eller ikke, vet jeg ikke :) Men du kan nå prøve deg frem :)

Ops, jeg har ihvertfall gjort det på feil måte. Riktig måte skal prøves ut i morgen før jeg kjøper noen nye produkter :fnise:

Takk!

Jeg bruker Kanebo Sensai primeren

Deretter bruker jeg i.d Bare Minerals Matte, samme som deg, ts.

Så går jeg over med Jane Iredal PureMatte Finish Powder med stor kost

Deretter sprayer jeg over Clinique Fix+ Settingspray Elsker denne :rodmer:

Tusen takk for tips! :)

Skrevet

Løspudder fra i.d. bør påføres med sirkelbevegelser. Da får du et mye jevnere resultat, som holder lenger. (ved bruk av kost) :goodbye:

Gjest Katee
Skrevet

Løspudder fra i.d. bør påføres med sirkelbevegelser. Da får du et mye jevnere resultat, som holder lenger. (ved bruk av kost) :goodbye:

Ja, for det var det hun solgte det til meg sa :) Takker!

---

Hm... :) Spørs om jeg tar meg en tur på Kicks da :)

Skrevet (endret)

For meg gjør bare en primer at sminken er lettere å legge og at den ser bedre ut. Den holder ikke lengre. Hadde også problemer meg at sminken "gled ut", så pleier å bruke en "setting spray" fra ELF hvis jeg vet jeg har en lang dag i vente. Den gjør at sminken holder mye lengre hos meg iallefall! :) Tror den heter Mist & Set Spray.

Endret av xavi
Gjest Katee
Skrevet (endret)

Aha, ja, jeg har ikke så mye peiling på sminke egentlig :) Takk for oppklaring og tips! :)

Endret av Alyah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...