Gå til innhold

Hvordan ble du fridd til?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bare lurer på hvordan dere damer der ute ble fridd til :) Og om det sto til forventningene (om dere hadde noen)?

Hadde dere snakket mye om ekteskap, eller ble du overrasket?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fable
Skrevet

Var ikke noe frieri i den forstand.

Han sa bare at vi skal gifte oss, ikke noe spørsmål engang.

Ikke noe snakk om ekteskap på forhånd, men det lå litt i kortene pga prosessen å komme seg inn i landet. (han er amerikaner)

Skrevet

Han fridde på vår 10 års dag i Frognerparken. Jeg hadde ingen anelse om at han kom til å fri før det var en noen minutter igjen, han nok ganske nervøs. Vi hadde vel ikke direkte snakket om det på forhånd, men snakket om barn og "nettopp" kjøpt hus.

Skrevet

For noen år siden var vi på biltur og var innom Norges minste stavkirke som var i bruk. Vi har siden da spøkt med at vi vil gifte oss der. I fjor kjørte vi flyttelass for en veninne og turen gikk forbi stedet med kirken. Vi kjørte innom og da fridde han i kirken :rodmer: Jeg var gravid, vi visste egentlig at vi ville gifte oss og jeg så at han var på en gullsmed noen dager før, så så veldig overasket ble jeg vel ikke :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Vi opplevde "kjærlighet ved første blikk". Sa "jeg elsker deg" til hverandre etter 4 dager... Han fridde etter 4 måneder i en sånn intens stund hvor du har en total kontakt med hverandre og bare "vet" at det er riktig. Ingen ring, roser eller noe annet planlagt, men en helt "vanlig kveld" på sofaen hjemme i stua mi. Det mest fantastiske øyeblikket i mitt liv.... Suuuukkk :-)

Skrevet

Vi hadde nettopp vært på ultralyd (25.mai i år) og fått vite at alt stod bra til med sønnen vår. Så han kjørte meg hjem og ble med inn i leiligheten min for at vi skulle diskutere fremtidsplanene våre. Han hadde nemlig spurt meg lenge om jeg ville flytte inn til han. Vi bodde sammen før, men etter en ulykke jeg hadde måtte jeg få tilsyn 24/7 så derfor flyttet jeg i en leilighet under min mor.

Så når vi så på ultralydbildene av gutten vår så satt han seg ned på kne og tok frem en gullsmedboks og fridde til meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Tror min mann sto for det minst romantiske frieriet i historien.

Vi hadde nettopp kjøpt stort hus og tatt opp tilsvarende stort lån. Vi hadde fellesbarn og særkullsbarn. Formue og gjeld, og en eks som garantert ville lage et helvete ut av et hvert arveoppgjør.

Det var november, han jobbet med et prosjekt en times kjøretur fra byen, og en sen, mørk ettermiddag på vei hjem ringte han og sa "Hei kjære, det er helt innihelvete glatt på veiene her, nå MÅ vi se til å bli gift." :ler:

Det oppfylte forsåvidt alle mine forventninger, for jeg er ingen romantiker selv og roser, ring, sjampanje og tårer hadde bare blitt kleint. Gift ble vi også- på Tinghuset fredag den 13. Ungene kom i parkdresser rett fra skolen, og til bukett hadde jeg noen liljer som sto på sentralbordet på jobben. Perfekt! Etterpå tok vi en kjapp kakebit før vi gikk tilbake på jobben.

Smiler enda når jeg tenker på det... :rodmer:

• Liker 15
Skrevet

Kjæresten min fridde faktisk til meg FØR vi offisielt var kjærester.

Vi satt på en kjip pizzarestaurant på hjemplassen, og snakket om alt og ingenting. Han liker så godt å være på gården der jeg har vokst opp, og jeg sa med en spøkefull tone at når mamma og pappa dør, så får jeg den gården.

Da satte han nesten pizzaen i halsen og så på meg med store øyne før han stotret og lo fram et: "ska vi gift åss?"

Vi ler fortsatt av det, og forteller historien til alle som spør.

Men han spurte meg mange ganger, og jeg spurte han og. Frem til den dagen vi snakket i telefonen, (siden jeg bodde i en annen by enn ham på det tidspunktet) og vi var så forelsket, at han bare spurte: Men du, kan vi ikje gift oss? Sånn på årntli?

Og selvfølgelig svarte jeg at: jo, det e klart vi ska det.

Og noen uker senere kjøpte vi de billigste forlovelsesringene vi klarte å oppspore ;)

Forelska og fattige, men RING, det skulle vi ha!

• Liker 2
Skrevet

Mannen i huset fridde når han kom hjem fra jobb sånn ved 00.30 tiden og jeg var iført favorittantrekket mitt pysj og raggsokker :) Men synes alikevel det var helt fantastisk og det passet oss perfekt!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble fridd til midt på stuen vår rett før kl.24 mens vi sto og så ut vinduet på snøen som dalte... Han sto og holdt rundt meg og fikk opp ringen av lommen uten at jeg merket det, og spurte enkelt og greit om jeg ville gifte meg med han. Han hadde planlagt dette lenge, det var 20.10.2010, og det var like før han ikke rakk det, vi hadde hatt barnevakt siden vi hadde vært ute og spist tidligere på kvelden, så han prøvde bare å få kastet ut foreldrene sine før kl.24 :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Må si at folk er flinke til å beskrive frieri, påvirket meg sånn at tårene tok fatt.

Ser for meg parkdresser på tinghuset og lilljene fra jobben. :fnise:

Ble fridd til på rett etter overtagelsen på terassen, skjedde nå nylig.

Det var så surrealistisk, forloveden gikk ned på kne og gråt og ståttret frem noen ord. Jeg fikk vondt av han fordi han gråt. Trodde at han var glad for overtagelsen eller noe. Tror ikke jeg helt fikk med meg at han fridde, men skjønte det noen minutter senere. Han tok frem ringenm og fikk satt'n på fingern.

Eneste jeg tenkte var om han køddet nå så kom jeg aldri til å tilgi han. Hehe, for vi har tullet litt med hverandre før.

Jeg glei ned på stumpen, og ble sittende og skelve. Etterhvert klarte jeg å snakke og gi han en god klem. Snakk om å bli tatt på senga.. :ler:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min manns frieri var ikke så mye å slå i bordet med men så er han ikke av typen champagne, roser og tårevåte kjærlighetserklæringer, selv om jeg skulle ønske det hihi :)

Men min venninne hadde akkurat vært på do å gjort nr to da mannen hennes ventet på henne utforbi døren å smatt inn på doen så fort hun låste opp døra å fridde til henne på do, hun følte seg ganske teit der hun sto men tårer i øynene i drittlukten hehe :)

• Liker 6
Gjest Høne Pøne
Skrevet

Min manns frieri var ikke så mye å slå i bordet med men så er han ikke av typen champagne, roser og tårevåte kjærlighetserklæringer, selv om jeg skulle ønske det hihi :)

Men min venninne hadde akkurat vært på do å gjort nr to da mannen hennes ventet på henne utforbi døren å smatt inn på doen så fort hun låste opp døra å fridde til henne på do, hun følte seg ganske teit der hun sto men tårer i øynene i drittlukten hehe :)

hahahah! :skratte: så flaaaaaaut. men veldig søtt og!

Gjest Høne Pøne
Skrevet (endret)

jeg ble fridd til på julaften ifjor, foran hele familien min.

ble veeeeeldig rød og flau, men glad :gjeiper:

hadde faktisk store mistanker, men vet ikke hvor de kom fra. husker da jeg sto og tok i litt ekstra med sminkekosten tidligere den kvelden, og tenkte: "jeg må sminke meg og være fin den dagen jeg skal bli fridd til".

aner ikke hvor det kom fra, men var vel kanskje magefølelsen som talte ;)

Endret av Høne Pøne
Skrevet

Frieriet kom meget spontant og var overhodet ikke planlagt. Faktisk hadde jeg inntrykk av at min kjære egentlig ikke ville gifte seg i det hele tatt. Det skjedde over en Love Heart. Vi hadde en "greie" hvor vi gav hverandre annenhver Love Heart. Da det var min samboers tur ble han plutselig veldig stille og "rar". Deretter så han på meg med store øyne før han rakte meg Love Heart'en der det sto "Marry Me". Det var tydelig at han var helt alvorlig, og jeg sa ja. Jeg smeltet fullstendig, og fra da av var vi forlovet. Jeg fridde tilbake rett etterpå, og han gav meg sitt ja.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 8
Skrevet

Frieriet kom meget spontant og var overhodet ikke planlagt. Faktisk hadde jeg inntrykk av at min kjære egentlig ikke ville gifte seg i det hele tatt. Det skjedde over en Love Heart. Vi hadde en "greie" hvor vi gav hverandre annenhver Love Heart. Da det var min samboers tur ble han plutselig veldig stille og "rar". Deretter så han på meg med store øyne før han rakte meg Love Heart'en der det sto "Marry Me". Det var tydelig at han var helt alvorlig, og jeg sa ja. Jeg smeltet fullstendig, og fra da av var vi forlovet. Jeg fridde tilbake rett etterpå, og han gav meg sitt ja.

Mvh Yvonne :heiajente:

Ååå, den var søt! :rodmer::yvonne:

Skrevet

:rodmer:

åh... Dere Altså!

AnonymBruker
Skrevet

Vi var på en øy i Seychellene. Vi hadde hatt en fantastisk fin dag sammen. Spiste en deilig middag, vi hadde god stemning. Alt var bare idyll. Vi gikk en rolig tur sammen på stranda, satte oss ned for å betrakte solnedgangen, han satt bak meg og holdt rundt meg, og da solen hadde gått ned, hvisker han i høyre øret mitt: Vil du gifte deg med meg, kjære? Det var magisk... :rodmer:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var egentlig mest komisk når mannen min fridde til meg. Jeg var nemlig fullt klar over det, og han har sett for mye på film. Ringen hadde jeg dessuten plukket ut selv.

Han fridde i Egypt, på en båt på Nilen. Vi skulle dra hjem den kvelden, men han skulle fri før vi dro, så det ble litt hastverk. Så mellom masse kartonger fra KFC dro han opp ringen og satte seg på kne. Det endte med at vi knakk sammen i latter.

Det var egentlig perfekt tid og sted, men ble mest komisk og understreker virkelig oss som par. Jeg - nysgjerrig som et helvete, han - fullstendig overbevist om at alt er som på film.

Vi er nå gift, og hadde en helt fantastisk fest som bare understreket oss enda mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var egentlig mest komisk når mannen min fridde til meg. Jeg var nemlig fullt klar over det, og han har sett for mye på film. Ringen hadde jeg dessuten plukket ut selv.

Han fridde i Egypt, på en båt på Nilen. Vi skulle dra hjem den kvelden, men han skulle fri før vi dro, så det ble litt hastverk. Så mellom masse kartonger fra KFC dro han opp ringen og satte seg på kne. Det endte med at vi knakk sammen i latter.

Det var egentlig perfekt tid og sted, men ble mest komisk og understreker virkelig oss som par. Jeg - nysgjerrig som et helvete, han - fullstendig overbevist om at alt er som på film.

Vi er nå gift, og hadde en helt fantastisk fest som bare understreket oss enda mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...