Gå til innhold

Bryllupsreise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi gifter oss neste sommer, og har kjempe lyst å reise på bryllupsreise!

Problemet er at min kjære ikke liker å fly.. Han klarer å reise noen timer med fly, men liker det absolutt ikke. Vi har tenkt på om vi skal kjøre istedenfor å ta fly så han slipper å grue seg..

Er det noen som har noen forslag til en plass å reise på bryllupsreise i europa? Eneste kriteriet jeg har er at det skal være en plass med god temperatur:D Å det er han enig i!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke kjøre til Italia eller Frankrike, for eksempel? Sett av noen uker og tillat dere mange stopp i koselige landsbyer :hjerte:

Gjest Consensio
Skrevet

En koselig tur nedover Tyskland, stoppe og se på slott, ligge over på hotell, spise på små cafeer i smådorfene, kjøre videre nedover mot Frankrike, gjerne ut mot kysten, kanskje også videre til Spania.

Eller over alpene mot Italia. Stikke innom Venezia. På veien finnes det massevis av små koselig byer hvor dere kan sove på hotell.

Kanskje ta en taubane oppover alpene og sitte og spise jordbær og drikke shampis på toppen.

Skrevet

Det var noe sånn jeg hadde tenkt! Kjøre nedover til Italia/frankrike å stoppe innom masse koselige plasser på veien:) Mn hadde vert greit å visst om noen plasser vi vil besøke! Greit å ha en "kjørerute" før du reiser!

Vet noen om noen koselige eller kjekke byer/landsbyer nedover europa. F.eks i tyskland, frankrike, østerrike, italia? =) Blir kjempe glad for alle tips=)

Skrevet (endret)

Det var noe sånn jeg hadde tenkt! Kjøre nedover til Italia/frankrike å stoppe innom masse koselige plasser på veien:) Mn hadde vert greit å visst om noen plasser vi vil besøke! Greit å ha en "kjørerute" før du reiser!

Vet noen om noen koselige eller kjekke byer/landsbyer nedover europa. F.eks i tyskland, frankrike, østerrike, italia? =) Blir kjempe glad for alle tips=)

De ligger som perler på en snor, det er bare å unngå Autobahn. Lån noen reisebøker på biblioteket og sjekk ut naf.no for tips. I Tyskland finnes det ulike kjøreruter, den mest kjente er nok Romantische Strasse (den romantiske vei) der man kjører forbi mange slott osv. Finnes massevis av slike ruter. Sjekk ut reisebøker og snakk sammen om hva dere vil se!

Endret av Tullepia
Skrevet

Takk for tipset! Tror jeg må en tur på bokhandleren å finne noen reisebøker!:)

Gjest Tirkes
Skrevet

Cruise? Bilferie til Tyskland/Polen, Kielfergen over?

Går det fortsatt båt/ferje Stavanger/Newcastle? Det er ganske langt nord i england, ikke så langt fra skotske grensen, flere slott som har "bryllups"-pakker der, med romantiske rom... :)

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Det er så mye man kan stoppe innom at det blir vanskelig å nevne alle.

De aller beste og koseligste bilturene jeg har hatt, er når vi har hatt med kart over Europa, satt oss i bilen og bare kjører.

Etterhvert som vi kjører så har jeg tegnet opp hvor vi har kjørt, studerer kartet og kjører dit vi føler for å kjøre.

Rhinendalen/Moselldalen (garantert feil skrevet) er alltid en slager i Tyskland. Nordtyskland har jo også sin riviera så om dere tar ferja fra Trelleborg i Sverige over til Tyskland så er det ikke så langt unna.

Nederland har sine vakre tulipanåkere med mange nydelige farger (avhengig av når på året man kjører)

Luxenbourg er kjempekoselig

Alpene er et MUST! :jepp:

Venezia, Roma etc er alltid en hit.

Eller om dere vil ha det litt moro, så kan dere jo dra til Disneyland i Paris. Ligger et kjempefint hotell knyttet til parken, så man får jo skikkelig luksusfølelse der.

Eller bare være i Paris, shoppe, fike på cafeer, se på severdighetene.

Skrevet

Ja, Cruise tenkte jeg og, det er jo utrolig fint :)

Skrevet

Åh, biltur nedover Europa og ende opp i Italia, det kunne jeg virkelig tenkt meg. Har gjort det to ganger før, men det var da jeg var barn. Allikevel husker jeg en fantastisk tur som jeg gjerne vil gjenta i voksen alder. Kommer nok ikke til å ha det som bryllupsreise siden datteren vår er 1,5 år da og vi ikke vil dra på lang biltur med henne eller reise fra henne i mer enn 1 uke.

Skrevet (endret)

Du har også muligheten til å kjøre nedover tyskland, til frankrike, innom Luxenburg om du ønsker og ende opp i Belgia. Dette er en kjempe fin tur! Da kan du tilogmed reise innom Paris om du ønsker det.

Går veldig fort igjennom Tyskland, ene veien kan man jo ta seg god tid, stoppe mange plasser underveis, men har også muligheten til å rase igjennom på vei hjem f.eks.

I tyskland kan dere også se slottet som Disney brukte som inspirasjon. Schloss Drachenberg. (Tror iallefall det var dette :sjenert: men har jeg feil, bare rett på meg! Hehe)

Schloss Drachenburg

En kjørerute kan f.eks se slik ut.

xxx - Oslo

Oslo-Kiel (Kielferja, veldig fin, anbefales)

Kiel - Hamburg f.eks

Hamburg - Ut av motorveien for å komme til småbygder, overnatte på noen f.eks

Bonn - Se slottet (ligger ikke lang derfra)

Bonn - Luxenburg

Luxenburg - Frankrike

Frankrike: Overnatting underveis, ikke særlig kjent der dessverre

Frankrike - Belgia (På kysten, fine strender, varmt!)

Hjemover kan dere ta rask veien eller dere kan dele opp overnattingene i frankrike, tyskland ol slik at dere tar litt begge veiene!

Kos dere! Håper dette var til litt hjelp!

Endret av Tropic
Gjest navnelapp
Skrevet

Gotland/Fårö er kjempefint, lange, kvite sandstrender og 100% stressfritt.

Skrevet

Tusen takk!! Ja dette var kjempe god hjelp;) Er ikke så kjent med hva som ligger nedover europa av serverdigheter og fine steder! Foreldrene mine har reist på en sånn tur med bil nedover europa og endt opp i italia, og de storkoste seg, mamma sa det var den beste ferien hun hadde hatt! Men jeg var vel 19år på den tiden så ville ikke være med når de skulle være borte i 3uker! hehe..

Tror jeg og min kjære skal sette oss ned med et kart og krysse av plasser vi absolutt vil innom, så legger vi ruten til etter hvert:)

Har alltid hatt lyst å se noen skikkelige slott!! Det skal absolutt legges til ruta:)

Skrevet

Åh, biltur nedover Europa og ende opp i Italia, det kunne jeg virkelig tenkt meg. Har gjort det to ganger før, men det var da jeg var barn. Allikevel husker jeg en fantastisk tur som jeg gjerne vil gjenta i voksen alder. Kommer nok ikke til å ha det som bryllupsreise siden datteren vår er 1,5 år da og vi ikke vil dra på lang biltur med henne eller reise fra henne i mer enn 1 uke.

Jeg kan godt forstå at du ikke vil reise vekk i mange uker med et barn som ikke er så gammelt! Så er det sikkert kjekkere for henne om dere venter i noen år så hun husker noe av det senere!:)

Jeg har alltid hatt lyst å reise til Italia (aldri vært der) så det kan hende at vi reiser nedover der..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...