AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #1 Skrevet 9. juli 2011 Hvordan hadde du egentlig reagert om datteren din på 18 hadde blitt med i nakenløpet på Roskildefestivalen?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Hadde jeg vært far hadde jeg nok blitt fly forbannet og skuffet. Men som meg selv og da som mor hadde jeg nok ikke brydd meg nevneverdig. De bildene blir like fort glemt som de kom i avisen. Også har jeg et ganske fritt syn på kropp.
altflyter Skrevet 9. juli 2011 #3 Skrevet 9. juli 2011 Æh... Jeg ville ikke tatt det for noe annet enn det det er. Hun er voksen og har lov til å avgjøre hvor hennes grenser går. Er dessuten ingen som reagerer på akkurat hennes nakne kropp. Er så mange der uansett. Ville du reagert om hun dro på nudiststrand. hadde reagert mer om hun hadde gått rundt naken alene et sted 7
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. juli 2011 #4 Skrevet 9. juli 2011 Hadde jeg vært far hadde jeg nok blitt fly forbannet og skuffet. Men som meg selv og da som mor hadde jeg nok ikke brydd meg nevneverdig. De bildene blir like fort glemt som de kom i avisen. Også har jeg et ganske fritt syn på kropp. Hvorfor hadde du brydd deg som far men ikke som mor?
Gjest Jannike Skrevet 9. juli 2011 #5 Skrevet 9. juli 2011 Jeg ville tenkt at det var vel ikke så smart, men hun må lære det på en måte selv. Og hun har jo ikke gjort noe som skader henne, eller andre.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #6 Skrevet 9. juli 2011 Hvorfor hadde du brydd deg som far men ikke som mor? Fordi menn og kvinner reagerer forskjellig. En 18-åring er myndig og det klarer jeg som kvinne lett å akseptere, mens jeg ikke vet om en eneste mann som ville sagt det samme.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 9. juli 2011 #7 Skrevet 9. juli 2011 Fordi menn og kvinner reagerer forskjellig. En 18-åring er myndig og det klarer jeg som kvinne lett å akseptere, mens jeg ikke vet om en eneste mann som ville sagt det samme. Jeg tviler på at det er en forskjell på menn og kvinner der. Tror det går mer på person. 4
altflyter Skrevet 9. juli 2011 #8 Skrevet 9. juli 2011 Det oppleves kanskje feil og rart meg som sagt i stad. Hun er voksen, så du har på en måte ikke" rett" til å ha en mening om det med mindre hun fortsatt bor hjemme... I så fall ville jeg sagt klart ifra hvordan jeg opplevde det på en saklig måte
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2011 #9 Skrevet 9. juli 2011 Jeg ville nok tenkt at det å ende opp naken i avisen ikke nødvendigvis er det beste som kan hende en, men ville ikke lagd særlig styr ut av det. Dessuten ville jeg på en måte sett på det som positivt også, fordi det ville vist at datteren min hadde et ganske fritt og fint syn på kroppen sin, og ikke store komplekser (eventuelt at hun var sterk nok til å trosse disse kompleksene). 6
Tears.of.the.Sun Skrevet 9. juli 2011 #10 Skrevet 9. juli 2011 Jeg hadde flirt godt, og mobbet henne for resten av livet! :D 8
Gjest snoopy_93 Skrevet 9. juli 2011 #11 Skrevet 9. juli 2011 Jeg hadde som mor blitt skuffa. Jeg hadde absolutt ikke likt at hun løper rundt naken på en festival for å få gratisbilletter til året etter. Om hun hadde blitt tatt bilde av og bildet hadde blitt publisert i avisa - OG hun presterer å klage og sutre over det hadde jeg sagt som så at det er sånn det går når man ikke tenker lengre en snuta stikker ut. Er trossalt lov å tenke seg om to ganger før man gjør noe som kan få en eller annen form for konsekvens. (Kommer til å bli en nazi-hønemor når jeg blir mamma )
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #12 Skrevet 9. juli 2011 Hvordan hadde du egentlig reagert om datteren din på 18 hadde blitt med i nakenløpet på Roskildefestivalen? Hadde blitt fryktelig skuffet over å ha en datter med en så ufin o musikksmak! Hadde mye heller ønsket at hun dro i operaen eller på Oslo Jazzfestival, var ute til middag med venner, drakk litt vin og hadde det artig. 4
sequin Skrevet 9. juli 2011 #13 Skrevet 9. juli 2011 Jeg hadde nok ikke reagert så veldig, nå har jeg ingen datter på 18 fordi jeg er 21 selv, men ut fra egen lærdom ville jeg tenkt at hun hadde lært av den angsten hun sitter igjen med i dag. Om hun var helt motsatt av meg, og ikke tenkte noe over det selv da ville jeg nok tatt meg en alvorsprat -tyne samvittighetsgreia.
kaprifolen Skrevet 10. juli 2011 #14 Skrevet 10. juli 2011 Hadde nok ikke reagert noe særlig... Hun kunne gjort mye verre ting enn det både på og utenfor festivalen! :gjeiper: Hennes kropp, en morsom greie i trygge rammer, og ingenting hun vil bli husket for eller merket av i lange tider. Hadde blitt mer skuffet og sint om hun gikk alene hjem fra byen i vanlig festantrekk... 1
ViC* Skrevet 10. juli 2011 #15 Skrevet 10. juli 2011 Jeg hadde flirt godt, og mobbet henne for resten av livet! :D Samme
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2011 #16 Skrevet 10. juli 2011 Hadde nok ikke reagert noe særlig... Hun kunne gjort mye verre ting enn det både på og utenfor festivalen! :gjeiper: Hennes kropp, en morsom greie i trygge rammer, og ingenting hun vil bli husket for eller merket av i lange tider. Hadde blitt mer skuffet og sint om hun gikk alene hjem fra byen i vanlig festantrekk... Det er helt frivillig å bli med på dette løpet. I lys av at potensielle fremtidige arbeidsgivere kan google en hvilken som helst person og få frem ganske mye interessant ville jeg ikke synes det var noe særlig at min datter eller sønn gjorde noe slikt. Jeg har selv vært på Roskilde den gang det var fellesdusj - der slapp ingen fotografer inn. Utover de uønskede bildene er jeg forøvrig enig i at det er langt verre ting (rus og dødrukkenhet, voldtekt og tyveri) på Roskilde enn nakenløpet.
Gjest Emo Fisk Skrevet 10. juli 2011 #17 Skrevet 10. juli 2011 Jaja.. Slå deg løs mens du er ung, hadde jeg vel egentlig tenkt. Og hos oss er det far som er nakenentusiast (litt borderline naturist) så jeg tror ikke han hadde reagert nevneverdig annerledes enn meg. Når de er 18 så får de bestemme det selv 1
kaprifolen Skrevet 10. juli 2011 #18 Skrevet 10. juli 2011 Det er helt frivillig å bli med på dette løpet. I lys av at potensielle fremtidige arbeidsgivere kan google en hvilken som helst person og få frem ganske mye interessant ville jeg ikke synes det var noe særlig at min datter eller sønn gjorde noe slikt. Jeg har selv vært på Roskilde den gang det var fellesdusj - der slapp ingen fotografer inn. Utover de uønskede bildene er jeg forøvrig enig i at det er langt verre ting (rus og dødrukkenhet, voldtekt og tyveri) på Roskilde enn nakenløpet. 1. Med mindre hun lot seg intervjue med fullt navn, er det veeeldig usannsynlig at noen kobler et bilde av masse nakne mennesker opp til henne i en slik setting. TS skriver ingenting annet enn at det er deltakelse. 2. Jeg tror faktisk ingen arbeidsgiver ville latt et nakenløp på Roskilde i en alder av 18 bli en definitiv dealbreaker i senere år. Annet enn om det søkes i en eller annen amerikansk foreldre-som-"beskytter"-barna-organisasjon! 2
Gjest Blondie65 Skrevet 10. juli 2011 #19 Skrevet 10. juli 2011 1. Med mindre hun lot seg intervjue med fullt navn, er det veeeldig usannsynlig at noen kobler et bilde av masse nakne mennesker opp til henne i en slik setting. TS skriver ingenting annet enn at det er deltakelse. 2. Jeg tror faktisk ingen arbeidsgiver ville latt et nakenløp på Roskilde i en alder av 18 bli en definitiv dealbreaker i senere år. Annet enn om det søkes i en eller annen amerikansk foreldre-som-"beskytter"-barna-organisasjon! Det hender at personene på slike bilder er navngitt. Nei det kan godt hende at nakenbilder alene ikke er et problem (utover at jeg ikke hadde likt at de jeg satt i intervju med hadde sett disse bildene hvis det var meg), men hvis det også er festbilder fra Facebook osv. som viser at en er glad i et skikkelig festliv så forteller dette noe om personen. Så kommer det jo helt an på hva slags jobb det er. Og folk blir faktisk bedømt ut fra hva en finner på nett. Finner en ting en ikke liker kan det være at CV går nederst i bunken eller til og med direkte til "avslag" bunken. Nettopp fordi vedkommende har interesser/kvaliteter som ikke er forenelige eller ikke passer sammen med den bedriften vedkommende søker jobb i.
Tweak Skrevet 11. juli 2011 #20 Skrevet 11. juli 2011 Jeg hadde vel satt meg ned med henne og snakket om konsekvensene av å ta lett på egne intimgrenser og det å blottstille seg selv. Om alkohol og hemninger og konsekvenser senere i livet (bilder på nett etc) Jeg hadde blitt utrolig skuffet men jeg hadde jo også visst at dette var en normal ting å gjøre. I russetiden er det hos oss normalt å løpe gjennom storgata i bare russelua. Men det betyr ikke at en ikke kan ta egne valg. Jeg håper jeg klarer å oppdra jenta mi til ei reflektert jente som klarer å ta egne valg, uavhengig av ytre press når det er noe hun selv ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå