Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har bleket håret mitt mange ganger og det er mildt sagt veldig slitt. Så mitt spørsmål er om noen kan tipse meg om en shampoo/balsam/eller et annet hårprodukt som kan gjøre håret mitt mykt og fint igjen? Pris er uten betydning.

Hadde satt veldig stor pris på om noen kunne dele erfaringer og/eller tips! :)

Tusen takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Om det er bleiket trenger du proteiner kombinert med fukt. En god investering er en proteinserie, f.eks Redken sin Extreme-serie. enne har både shampo, balsam, kur og leave in produkter. Deres anti-snap skal vist nok være svært god! Redken er også god på fuktighet, så et alternativ er jo å investere i en shampo og balsam med fuktighet, samt en kur med proteiner til bruk en gang i uken i noen få minutter og en kur med fuktighet som du bruker en gang i uken i minst 15 minutter, gjerne lenger. Da får du ikke bare fuktighet, men håret får sårt trengte proteiner som fyller ut hårstrået så det vil bli sterkere og virke mindre slitt. Det kan ikke reparere håret, men det kan skjule slitasjen og forhindre ny :)

Selges hos frisører, men kan også kjøpes rimelig på sider som feelunique.com og lookfantastic.com.

Ett annet alternativ er Bjør Axen sin Extreme care serie som er en fuktighetserie som er tilsatt ekstra proteiner. Kommer i shampo, balsam og kur. Siden proteininnholdet ikke er like høyt som redken kan du trygt bruke denne kuren alene og la den stå så i 15-30 minutter i håret. Sett denne utgjøre mirakler på flere blekingsmisshandlede hoder ;) Denne selges hos vita og kicks.

Det kan også lnne seg å stusse tuppene dine regelmessig om du bleker håret ofte, da blekingen sliter ekstremt på tuppene, de mister alt fyllstoft og blir fort det som kalles "kjemisk tørt". Det vil ganske enkelt si at det mangler alt fyllstoff, altså proteiner og splitter og fliser seg lettere. Ved å bruke gode produkter med proteiner og klippe slitte tupper regelmessig sparer man håret for mye fremtidig slitasje :)

Endret av Lykkelitenen
  • Liker 1
Skrevet

Takk for tipset! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...