AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #1 Skrevet 9. juli 2011 hjelpes! Noen andre som ser på dr.phil nå? Det er jo bare helt sykt! Hu dama som sitter i setet, har adoptert en sønn. Denne sønnen er visst en utfordring i hverdagen, og får en del trøbbel på skolen. Hun sier hun har prøvd alt, ris, dra i ørene, time out, sjenn, såpe i munnen osv.. Hennes nyeste løsning? Chillisaus i munnen til han innrømmer (via nikking) hva han har gjort! Deretter bærer det i iskald dusj som neste straff! Hva får folk til å gjøre slikt mot sine egne barn? Ser hun virkelig ikke at dette er barnemishandling? Jeg pleier ikke nødvendligvis å siitte å nistirre på dr.phil, men denne ble drøyt altså! i skrivende øyeblikk (09.45) er det reklamepause, så om du har lyst til å se episoden, går den på tv 3 nå.. Stakkars gutt.
kaprifolen Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Det er en reprise, og har fått mye mediaomtale... Også blitt nevnt her inne flere ganger. Hvis du googler på "hot sauce mom", så tror jeg du skal få opp en del saker. Historien er intet mindre enn grusom!
Namine Skrevet 9. juli 2011 #3 Skrevet 9. juli 2011 det visste jeg ikke, beklagere om den har vært nevnt flere ganger, ble bare så forferdelig sjokkert! Og jeg pleier ikke nødvendligvis å se dr phil, så er ikke helt oppdatert på episodene. Huff, vet ikke om jeg bør google det en gang jeg altså. (beklager anonymknappen, var ikke meningen at det første innlegget skulle bli det)
Gjest Anne Skrevet 9. juli 2011 #4 Skrevet 9. juli 2011 Det har vært en oppfølging hos Dr.Phil ang den dama. For det ble rapportert videre. Hun måtte gå i behandling og ting ble visst bedre iheimen. Men barnevernet følger nok nok med. Stakkars gutt, han er jo såpass stor at dette vil nok sitte i hodet hans i oppveksten.
Gjest Annaires Skrevet 9. juli 2011 #5 Skrevet 9. juli 2011 Syk, syk dame! Blir kvalm av hele greine. 4
Namine Skrevet 9. juli 2011 #6 Skrevet 9. juli 2011 Det har vært en oppfølging hos Dr.Phil ang den dama. For det ble rapportert videre. Hun måtte gå i behandling og ting ble visst bedre iheimen. Men barnevernet følger nok nok med. Stakkars gutt, han er jo såpass stor at dette vil nok sitte i hodet hans i oppveksten. Vet du hvilken episode det var? Er jo egentlig rart (mildt sagt) at hu fikk ha ungene? Og ja, dette kommer nok til å følge han store deler av livet, er jo mennesker som husker mye mindre verre behandling en dette lenge etter det skjedde..
Namine Skrevet 9. juli 2011 #7 Skrevet 9. juli 2011 Syk, syk dame! Blir kvalm av hele greine. helt enig, det er bare forbokstaven!
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2011 #8 Skrevet 9. juli 2011 Vet du hvilken episode det var? Er jo egentlig rart (mildt sagt) at hu fikk ha ungene? Og ja, dette kommer nok til å følge han store deler av livet, er jo mennesker som husker mye mindre verre behandling en dette lenge etter det skjedde.. Barnevernet skal jo gjøre det som er best for barna. Og (nesten) uansett hvor galt det er, så vil det sjelden være til beste for ungene å bli tatt bort fra foreldrene sine. Mange her tar så lett på dette, og sier veldig ofte at stakkars barn, her burde barnevernet fjernet barnet fra foreldrene. Veldig få av dere har evne eller kompetanse til å forstå at dette sjelden er den beste løsningen. Men selvsagt må barnevernet følge nøye med, og det gjør de sikkert også. Har selv jobbet i barnevernet, og så flere tilfeller der barn ble tatt fra moren. Dette var GROVE tilfeller (grovere enn denne i åpningsinnlegget). I samtlige tilfeller der barnet ble tatt fra moren, fikk barnet det veldig vondt og var veldig ulykkelig, og ville bare til sin mor. Ikke bare i begynnelsen, men hele tiden. Omsorgsovertaking er sjelden den beste løsningen, hjelp og nøye oppfølging i hjemmet er ofte det beste. For alle parter. 1
Gjest Gjest Skrevet 9. juli 2011 #9 Skrevet 9. juli 2011 Vil legge til; få ting er så traumatisk for et barn som å bli tatt bort fra foreldrene sine. 1
Jordbæra Skrevet 9. juli 2011 #10 Skrevet 9. juli 2011 Fikk helt tårer i øynene da jeg hørte han gråte inne i dusjen! Jeg har en lillebror på den alderen der!
Namine Skrevet 9. juli 2011 #11 Skrevet 9. juli 2011 (endret) Barnevernet skal jo gjøre det som er best for barna. Og (nesten) uansett hvor galt det er, så vil det sjelden være til beste for ungene å bli tatt bort fra foreldrene sine. Mange her tar så lett på dette, og sier veldig ofte at stakkars barn, her burde barnevernet fjernet barnet fra foreldrene. Veldig få av dere har evne eller kompetanse til å forstå at dette sjelden er den beste løsningen. Men selvsagt må barnevernet følge nøye med, og det gjør de sikkert også. Har selv jobbet i barnevernet, og så flere tilfeller der barn ble tatt fra moren. Dette var GROVE tilfeller (grovere enn denne i åpningsinnlegget). I samtlige tilfeller der barnet ble tatt fra moren, fikk barnet det veldig vondt og var veldig ulykkelig, og ville bare til sin mor. Ikke bare i begynnelsen, men hele tiden. Omsorgsovertaking er sjelden den beste løsningen, hjelp og nøye oppfølging i hjemmet er ofte det beste. For alle parter. Ja, det kan nok stemme det. Er nok heller hjertet mitt som taler her, for jeg fikk virkelig vondt av denne ungen. Jeg kan ikke sette meg inn i situasjonen som barn i barnevern eller som mor i barnevernet, da jeg aldri har vært i en slik situasjon. Men hun har tross alt adoptert gutten, han kom fra en vond situasjon uten kjærlighet, og havnet der? Vet ikke om det ble noe bedre for han liksom.. skulle jo tro det var en eller annen form for oppfølging? Men jeg har jo aldri adoptert, og i alle fall ikke i usa, så det er jo ikke så lett for meg å si. Men det er klart, vi ser jo bare en liten snutt av hva som faktisk foregår, men at det er vondt å se at mennesker kan gjøre slikt mot sine egne barn (adoptert eller ei), det er sikkert å visst. Endret 9. juli 2011 av Namine 1
Hecubaa Skrevet 9. juli 2011 #12 Skrevet 9. juli 2011 Huff! Den moren så ut som en skikkelig kald fisk. 2
Sophia. Skrevet 9. juli 2011 #13 Skrevet 9. juli 2011 Jeg så nettopp videoen på youtube, og jeg er rystet. Kan ikke tro at noen kan gjøre noe så grusomt mot et lite barn!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #14 Skrevet 9. juli 2011 Jeg så nettopp videoen på youtube, og jeg er rystet. Kan ikke tro at noen kan gjøre noe så grusomt mot et lite barn! FY FAEEEEEEN FOR EI FITTE!!!!!!! Hadde jeg møtt denne dama på gata så hadde jeg faen meg kvelt henne med hot sauce. FY FAAAAAAAAAAAEEEN!!! :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna: :kjempesinna:
Namine Skrevet 9. juli 2011 #15 Skrevet 9. juli 2011 Jeg så nettopp videoen på youtube, og jeg er rystet. Kan ikke tro at noen kan gjøre noe så grusomt mot et lite barn! Det er denne episoden som gikk i dag, og som jeg reagerte på. kan ikke fatte å begripe det selv. Stakkars lille.
sequin Skrevet 9. juli 2011 #16 Skrevet 9. juli 2011 Fy faen... Jeg vet ikke hva jeg skal si, ble helt ødelagt av det youtube-klippet.. Stakkrs lille unge
sequin Skrevet 9. juli 2011 #17 Skrevet 9. juli 2011 Gurimalla, det finnes en del dumme mennesker. Hot sauce er visst vanlig å bruke i stedet for såpe... Se på dette.
Gjest Jannike Skrevet 9. juli 2011 #18 Skrevet 9. juli 2011 Å gud, jeg ble kvalm av den videoen. Stakkars lille gutt.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #19 Skrevet 9. juli 2011 Kan ikke si jeg reagerte så veldig mye på sterksausen, heller det enn å slå med belte som i gamledager. Men dusjen! Herregud..
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #20 Skrevet 9. juli 2011 Noen som vet hvor jeg kan se hele episoden med Hot Sauce Mom på Dr Phil?? På internett altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå