AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #1 Skrevet 9. juli 2011 Jeg stusser over veiingen. Har lenge lurt på om vekten (altså veieinstrumentet ) er pålitelig, så denne uken har jeg veid meg ofte for å sjekke. Og resultatene er mildt sagt merkelige. Jeg kan veie meg to ganger rett etter hverandre, og det kan skille 700 gram. I dag tidlig veide jeg 500 g mer enn da jeg la meg i går, selv om jeg ikke hadde spist noe i mellomtiden og gått på do før morgenveiingen. Kan dette være riktig, eller er det på tide og komme seg ut å kjøpe en ny vekt?
Tullepia Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Jeg stusser over veiingen. Har lenge lurt på om vekten (altså veieinstrumentet ) er pålitelig, så denne uken har jeg veid meg ofte for å sjekke. Og resultatene er mildt sagt merkelige. Jeg kan veie meg to ganger rett etter hverandre, og det kan skille 700 gram. I dag tidlig veide jeg 500 g mer enn da jeg la meg i går, selv om jeg ikke hadde spist noe i mellomtiden og gått på do før morgenveiingen. Kan dette være riktig, eller er det på tide og komme seg ut å kjøpe en ny vekt? Det er normalt. Vekten varierer til ulike tider på døgnet og i ulike perioder av menstruasjonssyklusen, for eksempel. Man skal rett og slett ikke veie seg så ofte, fordi kroppen har naturlig variasjon i vekt. Veieinstrumentet kan jo også være unøyaktig - slik du foreslår. Vei deg toppen en gang i uka, helst sjeldnere. Man bør se på kroppsmål og teste formen for å sjekke om man er i rute med treningen, vekt er absolutt ikke eneste indikator nettopp fordi det er naturlig ustabilt.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #3 Skrevet 10. juli 2011 Badevekta hos oss viser i hvertfall veldig feil. Det oppdaget jeg helt tilfeldig av ren nysgjerrighet. Jeg lurer på mye rart, og valgte å veie meg rett før jeg gikk på do og rett etterpå, for å sjekke hvor mye jeg hadde "mistet". Resultat: 2 kg i pluss! Så ja, badevekta kan vise veldig feil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå