Gjest Tirkes Skrevet 9. juli 2011 #61 Skrevet 9. juli 2011 Etter en tur tilbake til gamle jaktmarker i Oslo sentrum, irriterer jeg meg mest over folk som ikke bruker blinklys eller sjekker speil. Og kjører på rødt. At det går bra mesteparten av tiden er utrolig. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #62 Skrevet 9. juli 2011 Jeg irriterer meg grenseløst over de som avlyser avtaler. Spesielt de som avlyser rett før dere skal møtes eller som ikke en gang gidder å gi beskjed! Har selv hatt noen slike venner som gang på gang har avlyst avtaler. Det er ikke okey og det er utrolig respektløst. Slike venner har jeg kuttet ut. Jenter som bare babler om sin perfekte kjæreste 24/7 Ustyrlige unger som ikke har oppdragelse. Huff! 2
MalloryK Skrevet 9. juli 2011 #63 Skrevet 9. juli 2011 Venner som dumper vennene sine med en gang de får kjæreste, men forventer at man er der når de slår opp 6
kaprifolen Skrevet 9. juli 2011 #64 Skrevet 9. juli 2011 Folk som ikke kan finne frem lommeboka før de er fremme ved kassa/sjåføren e.l. Folk som tror andre mennesker i omgivelsene er plassert der for å være deres personlige publikum. Vektere, fengselsvektere o.l som tror de har suveren politimyndighet, og at folk er "redd for dem", "respekterer" dem for det.. Har en slik kompis, og han er én kommentar unna å få høre det! Bortskjemte, støyende, ufordragelige drittungers foreldre! (svært få tilfeller hvor det er barnas skyld...) Selvmedlidende folk. Folk som er sykt oppmerksomhetssyke, av typen blir småsjuke og hanglete med en gang en annen på jobben er det etc. Folk som tror andre har like stor interesse som dem i å få utfyllende forklaringer på hva naboen deres holder på med. Folk som gir meg negativ og totalt meningsløs info. Eks: "Hører forresten at du kjenner Kari?" "Ja, hun og eksmannen hadde felles omgangsvenner med oss. Men etter at de ble skilt, har vi mest vært i middager med mannen. Ja, han har jo fått seg ny kjæreste som han har vært sammen med i mange år... Ja, skal vi se, det er vel 5-6 år siden Kari og Ola ble skilt, så tror han har vært sammen med Trude i kanskje 4. Ja, Kari har jo hatt noen kjærester hun også, men det varer liksom aldri.....?" <----- Sagt i et dels forundret og spørrende tonefall som tydelig inviterer meg til å komme med detaljer om hvem Kari er sammen med, hvorfor forholdene hennes ikke fungerer etc.... Folk som ikke klarer å snakke om annet enn ungene sine. Ei "venninne" (forøvrig samboeren til ovennevnte kompis), har vi kjent i omtrent halvannet år, og jeg tror vel kanskje vi har snakke omtrent en time sammen om andre ting enn barn, barneutstyr, barnerom, barnehager, barnesykdommer, graviditet, fødsel, bleieslutt etc etc etc. Og hun kan faktisk også avbryte en samtale vi andre fører for å fortelle et "gullkorn" (som regel dårlige, umorsomme og irrelevante) ungen kom med i løpet av dagen. Har begynt å lure om jenta faktisk ikke har mer substans enn det. Folk som ikke holder tiden/avtaler. Folk som langt opp i tyveårene fortsatt presterer å ringe seg "syke" pga fyllesyke. Når du vet du skal på jobb dagen etterpå, roer du festingen. Folk som tror det er noe som heter "bytterett" ved kjøp over disk. Folk som sniker i køen. Oioioi, mye innesperret frustrasjon her! :gjeiper: 2
bootylicious Skrevet 9. juli 2011 #65 Skrevet 9. juli 2011 Folk som ikke slipper folk av bussen før de selv presser seg på...... Eller de som går inn i heisen før de som skal gå ut... 2
Tears.of.the.Sun Skrevet 9. juli 2011 #66 Skrevet 9. juli 2011 Kom på en til: Mennesker som bare står og ser på at andre mennesker trenger hjelp, og attpåtil blir sjokkerte når andre går bort for å hjelpe. Her om dagen så jeg ei gammel dame som trengte hjelp med å bære varene sine ut. Hun var skrøpelig og lite stødig, og holdt nesten på å falle på veien ut fordi hun hadde så mye varer. Når jeg så det gikk jeg med en gang bort for å hjelpe henne, og da ser jeg at det står en hel flokk med personer rundt å bare SER på uten å gjøre noe. Og når jeg kommer bort og spør dama om hjelp ser de helt sjokkerte ut! Typisk nordmenn. Den gamle dama ble utrolig glad for min hjelp forresten. 2
bootylicious Skrevet 9. juli 2011 #67 Skrevet 9. juli 2011 Mennesker som tror at det er ok at de bare hilser på hunden min uten å spørre først, og blir fly forbannet om jeg sier nei.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #68 Skrevet 9. juli 2011 Snikere, i trafikken og i køer. Jenter som skriker, og ler hysterisk høyt, særlig når de er fulle *se på meg se på meg se på meg* 1
Nuttery Skrevet 9. juli 2011 #69 Skrevet 9. juli 2011 Folk som hele tiden skal ha kontroll over en situasjon de ikke har noen kontroll over eller kan noe om. 1
Plommetreet Skrevet 9. juli 2011 #70 Skrevet 9. juli 2011 Folk i rulletrapp som stopper ved foten og bare ser seg rundt mens resten av trappa havner i en haug bak dem! Folk som sniker i køer! Folk som snakker med mat i munnen! Folk uten selvinnsikt!
cizza Skrevet 9. juli 2011 #71 Skrevet 9. juli 2011 irriterende med folk som ikke respekterer at folk er annerledes enn seg selv.. feks A-mennesker som ikke kan respekterer at B-mennesker liker å sove litt lenger enn til klokka 8 på en lørdag.. "får ikke noe ut av dagen..." BLA BLA la folk få gjøre som de vil, uten å være nedlatende mot hverandre...
Plommetreet Skrevet 9. juli 2011 #72 Skrevet 9. juli 2011 Folk som ikke slipper folk av bussen før de selv presser seg på...... Eller de som går inn i heisen før de som skal gå ut... Hvem ER disse menneskene? For ALLE jeg kjenner irriterer se over dette!
Plommetreet Skrevet 9. juli 2011 #73 Skrevet 9. juli 2011 Folk som skriver altfor lange innlegg på forum!
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #74 Skrevet 9. juli 2011 -folk som ikke skjønner at man faktisk ikke sitter og eter konstant om man veier et par kilo ekstra,det kommer av og til over tid -folk som skal snoke og grave om ting og blir sure når de ikke får sladre-materialet sitt (gamle hurper på venteværelset) -folk som trur at man ikke har en GRUNN for at ungen sitter midt i butikken og hyler, det kan være man er barnevakt for en bortskjemt drittunge,men ikke er like lat til å si NEI som foreldra -folk som mener at alt i livet handler om DREKKA MER og skryte av hvor fulle de ble,og hvor mye de spydde -folk som puler rundt uten kondom eller p-piller og så griner og griner fordi de kan ha fått en sjukdom,eller blitt gravid,og så fortsetter de som før etterpå.. -folk som forventer at jeg ikke er noe mer enn et vedheng til gubben min,og forventer at jeg skal vite ALT om hans hobby som interesserer meg midt i ræva - men som ikke bryr seg om at han ikke bryr seg om min hobby,fordi "den er jo så rar".. -folk som mener at det går an å ha en "den og den gruppa/boka/sangen er best diskusjon"-helt alvorlig,og ikke forstår at det er subjektivt -folk som driter i unga sine -folk som doper seg eller drekker mye -folk som kommer med idiotråd fordi de tror jeg spiser loff of majones,kake og krem fra boks fordi jeg ikke er tynn -folk som trur jeg ikke VEIT at jeg ikke er tynn 2
Tears.of.the.Sun Skrevet 9. juli 2011 #75 Skrevet 9. juli 2011 Folk som skriver altfor lange innlegg på forum! Jeg irriterer meg mer over folk som korter ned innleggene sine så mye at det er umulig å forstå hva budskapet er, og hva de faktisk spør etter.
Plommetreet Skrevet 10. juli 2011 #76 Skrevet 10. juli 2011 Jeg irriterer meg mer over folk som korter ned innleggene sine så mye at det er umulig å forstå hva budskapet er, og hva de faktisk spør etter. Men var jeg ikke ganske klar her da??
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #77 Skrevet 10. juli 2011 Dette havner egentlig under mennesker jeg hater: Mennesker som skaffer seg dyr, så blir hun/de gravide og finner ut de ikke orker dyret og bare avliver det. 2
spinnwild Skrevet 10. juli 2011 #78 Skrevet 10. juli 2011 Forumbrukere som heller legger inn flere innlegg etter hverandre (i samme tråd) enn å enten multisitere eller legge til i siste innlegg ved å redigere denne.
HiCog Skrevet 10. juli 2011 #79 Skrevet 10. juli 2011 Men var jeg ikke ganske klar her da?? Poenget var nok først og fremst ment som en generell motsats til ditt irritasjonsmoment, så det pekte ikke nødvendigvis på mangelfull forklaring i akkurat ditt innlegg. På en annen side er det en forståelig tolkning da ditt innlegg var ganske mangelfullt og ikke spesielt klart. Hva mener du egentlig med "for lang"? Når blir innlegget for langt? Innebærer det kun innlegg som er lange fordi innlegget er overformulert? Innebærer det lange gode innlegg eller bare lange dårlige innlegg? Er dette innlegget mitt (s2) for langt: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=555913&st=20 Jeg irriterer meg over mye ond adferd, (bredt tolket) et eksempel er: Løgn og dårlig selvinnsikt! Hvorfor påstår de fleste mennesker at de vil ha ærlige venner når 95%+ av dem lyver unødvendig ofte med store konsekvenser. At folk liker ærlighet er i seg selv en løgn. En person som er "slem" bak ryggen til folk, mens de lyver om det er uønsket. Men når det kommer til klesplagg, kroppslig skjønnhet, enighet i diskusjon og mye mer vil de fleste høre akkurat hva de blir mest glad av å høre. Hvis de får høre noe annet blir de sure og misliker personen uavhengig om det var for deres eget beste at personen var ærlig mot dem. De to oppsummerende hovedfaktorene som irriterer meg er ego og idioti! De fleste har veldig lav innsikt i hvordan en skal være en god person. Om kunnskapen blir forklart blir den ignorert og rasjonalisert vekk fordi budskapet ikke passer med egne egoistiske behov eller fordi det er for vanskelig å forstå. Evne til å skille rett og galt er veldig fraværende og egenkritikk aksepteres tilnærmet aldri. Det kan skrives en million sider som utbroderer dette tema så jeg har ikke tenkt til å lage noen fullstendig oppsummering med det første. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2011 #80 Skrevet 10. juli 2011 Irriterer meg over folk som handler i en butikk, og som tror at de kan behandle personalet der som om de ikke var mennesker. Greit nok at de skal være serviceinnstilt, men å begynne å klage til den som står bak kassen er helt irrasjonelt, eller å kreve å få noe gratis fordi de har handlet så mye før Gamle damer som sniker i køen fordi de LATER som om de ikke skjønner at det er kø, og når du forklarer dem at det er kø, og at den kan de værsågopd også stå i, blir de sur, og klager over at de bare skulle ha noen få ting (noe alle de andre også skal) Eller klager over hvor frekk dagens ungdom er som ikke lar de gamle slippe fram ARGGH 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå