Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nevn en eller flere ting som irriterer deg mest av alt når det gjelder andre folks oppførsel.

Jeg holder en knapp på småbarnsforeldre som tar med seg barna på 4 og 7 på festival og klager over at ingen tar hensyn evt ikke lar barna slippe fram...

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Tja. MEST irriterende, vet jeg ikke om jeg kan kåre. Men kan nevne en veldig irriterende:

Når ikke-røykere følger meg frivillig til henvist røykeplass enten på fest, jobb eller lignende, for å så klage på at det er for mye røyk rundt ham/henne.

Gå inn igjen da vel. Jeg blir bare borte i 4-5 minutter og trenger ikke barnevakt. Og forstår godt at ikke-røykere ikke liker lukta.

• Liker 3
Skrevet

Tja. MEST irriterende, vet jeg ikke om jeg kan kåre. Men kan nevne en veldig irriterende:

Når ikke-røykere følger meg frivillig til henvist røykeplass enten på fest, jobb eller lignende, for å så klage på at det er for mye røyk rundt ham/henne.

Gå inn igjen da vel. Jeg blir bare borte i 4-5 minutter og trenger ikke barnevakt. Og forstår godt at ikke-røykere ikke liker lukta.

Røyker ikke selv, men syntes folk som klager høylytt over røykelukt mens de står rett ved siden av en som røyker, eller demonstrativt hoster framfor å være ærlig og be dem stumpe røyken evt. stille seg et annet sted:)

AnonymBruker
Skrevet

ALLE som er inærheten når jeg har lavt blodsukker :gjeiper:

Ellers de som spiser/har kollokvie eller generelt maur-i-buksen-syndrom på lesesalen.

De som istedet for å snyte seg sitter å snufser og drar inn snørret sitt.

Og de som plutselig stopper rett foran deg på gaten!!!

• Liker 2
Skrevet

Folk som stanser og blokkerer gang-/sykkelfelt.

Hundeeiere som ikke plukker opp bæsjen, og ignorerer båndtvangen når bikkja ikke kan å gå uten (løper på folk, hærjer med andre dyr osv).

Folk som sier "samme for meg", og blir misfornøyd med det de får.

de jeg irriterer meg over akkurat nå :kjefte:

• Liker 1
Skrevet

* Folk som skal stå inne i busskuret å røyke når det regner.

* Folk som kan jobben din bedre enn deg (når det er tydlig at de ikke vet hva de snakker om)

* hunde eiere som lar lorten ligge igjen overalt (gater. gangfelt, felles parker, osv)

* folk som ikke har lært seg hvordan speil og blinklys på bilen fungerer

* folk som skal ha med seg små skrikende unger på resturant i 21 tiden og utover på kvelden. og ikke prøve NOE for å stoppe skrikingen.

* folk som må nevne yrkes tittelen sin 20 ganger i en kort samtale, som om det skulle ha noe å si.

* folk som ikke har lært seg hva kø er, og skal presse seg lenges mulig frem/snike

• Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Nye naboen som skrudde opp postkassa si i går så tett opp til vår at begge lokkene åpnes samtidig, irriterer meg en smule.

Men jeg skal ta med drillen og flytte vår to cm til siden i morgen. Gidder ikke krangle. Men kokte litt etter jobb i dag.

• Liker 1
Skrevet

* folk som skal ha med seg små skrikende unger på resturant i 21 tiden og utover på kvelden. og ikke prøve NOE for å stoppe skrikingen.

Kunne ikke vært mer enig i den der. Var på tgi fridays en torsdagskveld i nitiden, hvor en mor med to små barn gikk til baren og ba dem dempe musikken fordi barna syntes den var for høy. Rett etterpå presterte hun å begynne å skifte på ungen sin PÅ spisebordet. Personalet bad henne om å bruke stellerommet, og hun skjønte ikke problemet:S

• Liker 6
Skrevet

Røykere som står i busskur selvom det ikke finnes noen grunn til at det skulle være ubehagelig å stå utenom. (Nå foretrekker jeg selv (både som røyker og bussavhengig) at røykere røyker utenfor og bortenfor uansett vær).

Bilister som driter i glidelås uansett hvor lang køen er.

Folk som ikke låser fellesdører.

Skrevet

Folk som går i bredden inne på kjøpesenter. MAKAN! Eller stiller seg i hver sin ende av en vei inne i en butikk og snakker slik at du MÅ gå igjennom dem. Eller de som stiller seg foran rulletrapper for å skravle slik at man må hoste seg blå før de skjønner at noen av de seks mrd. menneskene på denne jorda faktisk også har behov.

Skrevet

Kunne ikke vært mer enig i den der. Var på tgi fridays en torsdagskveld i nitiden, hvor en mor med to små barn gikk til baren og ba dem dempe musikken fordi barna syntes den var for høy. Rett etterpå presterte hun å begynne å skifte på ungen sin PÅ spisebordet. Personalet bad henne om å bruke stellerommet, og hun skjønte ikke problemet:S

Helt utrolig hva enkelte klarer å prestere..... hva med hensyn til oss som ikke har med barn ut da? det betyr ikke noe det..... irriterende folk.

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Folk som plutselig stopper opp og begynner å prate med noen, da helst midt i utgangspartiet, så man først holder på å kræsje i dem for så å måtte nærmest dytte dem unna for å komme seg ut.

Tror det er veldig lite som gjør meg så forbanna som da.

• Liker 3
Skrevet

folk som skal samle seg foran inngangspartiene og røyke der, slik at mann må gå igjennom all røyken for å komme inn. fy fy til noen senter som selv plasserer askebeger /bøtter rett utenfor inngangspartiene. :nei:

• Liker 2
Gjest Bjørn82
Skrevet

Folk som er for påståelige

Bedrevitere

Arroganse

Folk som ikke holder hunden sin lenket i trafikkerte områder.

Latskap

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kinorelaterte irritasjonsmomenter:

- Folk som prater (sier seg selv)

- Folk som stadig skal sjekke mobilen (joda, jeg ser lyset fra skjermen, og ja, det er grusomt irriterende)

- Folk som hviler føttene mot rygglenet mitt (neste gang skal jeg rive av dem skoen og kaste den langt vekk)

- Folk som ikke fatter at å bruke flere minutter på å lirke opp en pose med godteri faktisk er mer frustrerende å høre på enn de som river den opp og blir ferdig med det.

- Folk som hoster og snyter seg hele tiden (er du syk, så hold deg hjemme)

Noe av det desidert verste var likevel den gangen jeg havnet forran en mor og hennes omtrent 7 år gamle datter. Filmen var på engelsk, og dette kvinnemennesket satt hele filmen og oversatte replikkene så datteren skulle forstå. Jeg forsøkte si ifra, men hun ble fortsatt sittende og hviske.

Om barnet hverken skjønner engelsk eller klarer å henge med på tekstingen, så ta det for pokker ikke med på en engelsk film :kjefte:

Endret av Ego
  • Liker 3
Skrevet

Kjenner meg igjen i denne ja. :fnise: Og veldig mange andre punkter her.

Ellers hater jeg når folk som kjører bil hiver seg rett ut foran meg i kryss, så det nesten smeller, bare for å kjøre 20 km/t saktere enn meg.. :angry: (og ellers når folk kjører i feks 50 i 70 sona, for den sakens skyld).

Eller folk som først kjører 70 i 80 sona, for så å jaggu holde 70 i 60 sona rett etterpå! hva er poenget liksom? skulle tro det kun gikk i autopilot. :P

Folk som tuter når vi rir på tur, bare for å skremme opp hestene. For det første er det frustrerende og slemt, for det andre er det farlig, spesielt med min hest som veier i alle fall 600 kg.

og som flere har nevnt, folk som stopper helt naturlig foran inngangsdører, rulletrapper, you name it for å prate.. Og sikkert en hel del andre ting jeg ikke kommer på i farta akkurat nå. ;)

Skrevet

De jeg kommer på underveis:

- Folk du har kjent i mange år, men som du ikke lenger har så mye kontakt med, som går rett forbi deg uten så mye som et "hei". Hva er det med disse menneskene? Har de overhodet ikke lært folkeskikk?

- Menn som helt uten videre, går utifra at det er greit å sette seg ved siden av deg og venninnen din på byen fordi de tror dere har seksuelle behov som må tilfredsstilles.

- Hundeeiere som konsekvent nekter å plukke opp avføring på offentlige steder, og hundeeiere som plukker opp avføringen, for så å slenge den fra seg hvor som helst.

- Personer som (istedenfor å bruke lommetørkle) drar i seg alt de har av snørr og slim. Spesielt irriterende dersom dette foregår på en lesesal e.l.

- De som kommer på besøk til deg, og går utifra at de kan traske rett inn med skitne sko, selv om de klart og tydelig ser at du går i sokkelesten/ med tøfler.

- Feilstavelser, f.eks: bruk av "å/og", særskriving.

- Innvandrere som tar seg litt for mye til rette, og lager bråk, og kvalme for samfunnet. - Dette kan så klart også være Nordmenn, men nevner nå innvandrer fordi det er de som blir mest omtalt som bråkmakerne.

- Overvektige mennesker som spiser konstant, og ikke minst svært usunt, for så å klage på at de er så feite. :hakeslepp:

- Vold, narkotika, pedofili, etc. Gidder ikke utdype, burde si seg selv.

- Kvinnediskriminering :angry: (går forsåvidt under samme kategori som de ovenfor)

- Bortskjemte barn, samt foreldre som skjemmer dem bort til de grader!

AnonymBruker
Skrevet

-folk som slutter setninger med 'fordeom'. DET ER IKKE NOE SOM HETER DET.

-folk som,i kø,går så nærme at de presser meg inn i nestemann foran seg

-folk som maser og tjaser om at alt er så positivt og fantastisk HELE TIDEN, og skal "ta" dem som ikke er sånn

:kjefte: :kjefte: :kjefte:

• Liker 2
Skrevet

Hva med foreldre som ikke ser at det eksisterer folk som ikke syntes at det er SÅÅ søtt å høre på ungene deres som skriker, løper og river ned ting når du er på kafè og gjerne vil slappe av. Om du ikke har orden på ungene dine, dra på et annet sted en ÅPENBARE utesteder for folk uten barn som f.eks tgi fridays, hard rock cafè osv. Jeg skjønner bare ikke at folk ikke fatter at det går an å ta litt hensyn. Greit nok at barn er vanskelig, men du kan ikke alltid forvente at andre skal akseptere det. Er du på kafe er folk der stort sett for å plate og slappe av. Ikke for å høre på skriking

Skrevet

Hva med foreldre som ikke ser at det eksisterer folk som ikke syntes at det er SÅÅ søtt å høre på ungene deres som skriker, løper og river ned ting når du er på kafè og gjerne vil slappe av. Om du ikke har orden på ungene dine, dra på et annet sted en ÅPENBARE utesteder for folk uten barn som f.eks tgi fridays, hard rock cafè osv. Jeg skjønner bare ikke at folk ikke fatter at det går an å ta litt hensyn. Greit nok at barn er vanskelig, men du kan ikke alltid forvente at andre skal akseptere det. Er du på kafe er folk der stort sett for å plate og slappe av. Ikke for å høre på skriking

Helt enig!

Håper forresten ikke at jeg fremstår som er person som klager på alt og alle (refererer til innlegget mitt ovenfor), følte bare det var deilig å få ut et par punkter da jeg først var i gang :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...