Gjest Kane Skrevet 18. november 2003 #1 Skrevet 18. november 2003 Jeg har det - meninger, om alt.. Sikkert for mange og for kompliserte - i allefall for de jeg bor sammen med.. Ikke i negativ forstand - neida, men jeg mener noe om det meste liksom.. En veninne som sliter med en alkoholisert mann - har masse meninger, men egentlig angår det meste av det ikke meg.... En kamerat som har en meget vanskelig samboer - mener masse om det også, men sier lite da det egentlig ikke angår meg.. En far til en venninne som er "på sjekker`n blandt våre venne - mener masse om ham! Men kan jo ikke si det... En mor som stenger barna inne som straff - kaller det husarrest, mener masse om det også.. Men angår det meg?? Kan jo ikke si så mye da, hun vet jo hva jeg mener fra tidligere konfrontasjoenr liksom... Skjønner dere hvor jeg vil? Har noen av dere det slik? at dere mener masse men at det ikke alltid passer seg? Min mann får til tiden spasmer av meg og alle mine meninger :-) are være ham som holder ut.... Men jeg klarer ikke la være å mene noe om det temaet som kommer opp... Sukk...
Gjest Anonymous Skrevet 18. november 2003 #2 Skrevet 18. november 2003 Tegn på at du bryr deg om dine medmennesker det vennen! :o) Helt naturlig! Men ikke alle som tør å si sine meninger alltid!
Gjest Gjesta Skrevet 18. november 2003 #3 Skrevet 18. november 2003 Jeg mener også MASSE, Kane - masse som jeg må prøve å holde for meg selv - rett og slett for at det ikke passer seg å ta det opp. Men meningene er der, og innimellom kunne jeg faktisk ønske at jeg ikke hadde så mange... K
Gjest Lea Skrevet 18. november 2003 #4 Skrevet 18. november 2003 Selvsagt mener jeg masse om mange ting. Men jeg synes egentlig ikke at man skal øse ut meningene sine hele tiden. Hvordan folk oppdrar barna sine, hvordan et forhold skal fungere osv. Slike ting mener jeg ting om, men jeg prøver ikke å prakke meningene mine på andre. Folk mener sikkert masse om meg og mitt også. Noen forteller meg faktisk hva de mener også. Men det er ikke alltid jeg deler disse meningene. Faktisk blir det ganske slitsomt å høre på de som alltid forteller hva jeg BØR gjøre og hva de mener om alt mulig.
Ursula Skrevet 18. november 2003 #5 Skrevet 18. november 2003 Å-ja, jeg mener noe om alt. Men det er ikke alltid jeg bør si alt jeg tenker på høyt, nei.
Gjest Vega Skrevet 18. november 2003 #6 Skrevet 18. november 2003 Best å lytte, men ikke si alt man mener. Faktisk viser det seg ofte at dersom f.eks. en kvinne i et vanskelig forhold eller en vanskelig fase, forteller sine venninner om det, og de råder henne til å gå fra idioten - så gjør hun som regel det stikk motsatte. I tillegg kan hun fjerne seg fra venninnene... fordi hun får følelsen av at de må se rart på henne, som blir i forholdet hun har beskrevet som så umulig... Gir man bastante råd, hindrer man gjerne den andre i å kunne tenke selv... det blir på en måte noe den andre føler hun skal gjøre fordi alle forteller henne det, og fordi det høres riktig ut, ikke fordi hun har kommet fram til det selv. Og som regel hører man kun en side av saken, og gjerne i en av bunnene av forholdet - slik at nitti prosent ikke kommer fram.
Gjest sexysadie Skrevet 18. november 2003 #7 Skrevet 18. november 2003 Det er lov å ha meninger og til å fremføre dem, men man må være forsiktige. D er ikke alle som liker å høre "sannheten" hvis den ikke passer dem. Best å ikke bry seg for mye med kjerringene og deres gjøren og laden; mindre trøbbel da. :blunke:
Gjest Madam Felle Skrevet 18. november 2003 #8 Skrevet 18. november 2003 Tror nok alle mennesker har meninger om det meste, men ikke alle som må få de frem.
Gjest sexysadie Skrevet 18. november 2003 #9 Skrevet 18. november 2003 Tror nok alle mennesker har meninger om det meste' date=' men ikke alle som må få de frem.[/quote'] D er noe i d som du skriver her. Man blir trette av disse som på død og liv hele tiden må si sin mening. Man kan jo begynne å lure på hvorfor de sier de ting som de gjør....
Gjest optimist! Skrevet 19. november 2003 #10 Skrevet 19. november 2003 Selvsagt mener jeg masse om mange ting. Men jeg synes egentlig ikke at man skal øse ut meningene sine hele tiden. Hvordan folk oppdrar barna sine, hvordan et forhold skal fungere osv. Slike ting mener jeg ting om, men jeg prøver ikke å prakke meningene mine på andre. Folk mener sikkert masse om meg og mitt også. Noen forteller meg faktisk hva de mener også. Men det er ikke alltid jeg deler disse meningene. Faktisk blir det ganske slitsomt å høre på de som alltid forteller hva jeg BØR gjøre og hva de mener om alt mulig. :enig_animasjon:
Gjest Madam Felle Skrevet 19. november 2003 #11 Skrevet 19. november 2003 kanskje de ikke har fått utlevert sosiale antenner. Det noen mener er for mye kan andre mene er for lite. Alle er vi forskjellige, og det er ikke lett å vite i alle situasjoner. Skal ikke være lett :-?
Gjest Kane Skrevet 20. november 2003 #12 Skrevet 20. november 2003 Man blir trette av disse som på død og liv hele tiden må si sin mening. Man kan jo begynne å lure på hvorfor de sier de ting som de gjør. Jeg mener - sier ikke alltid.. men dersom man spør må man vel forvente å få et svar? :-?
Gjest Katarine Skrevet 20. november 2003 #13 Skrevet 20. november 2003 Jeg har også meninger om ganske mye, men holder dem vanligvis for meg selv. Prøver å ta hensyn til at ikke alle nødvendigvis er interessert i hva jeg synes om diverse, men selvfølgelig, hvis det handler om noe viktig så sier jeg klart ifra om ting.
Gjest care Skrevet 20. november 2003 #14 Skrevet 20. november 2003 Jeg skjønner. For det meste spytter jeg ut mine meninger, men ikke slik at det sårer andre :oops: (noen har nok blitt såret, men det var ikke intensjonen). I jobben har jeg mye meninger, men det passe seg ikke alltid å si hva jeg mener. Men er mer direkte privat enn det jeg er i jobb
Gjest Madley Skrevet 20. november 2003 #15 Skrevet 20. november 2003 Man trenger ikke si alt man mener....
Gjest Anonymous Skrevet 20. november 2003 #16 Skrevet 20. november 2003 Jeg er også en av de som har meninger om det meste, men prøver ( er ikke altid jeg lykkes) og ikke si alle sammen. Man må også se ann situasjonen litt og hvem som er involvert. Jeg har noen venniner og bekjente jeg kan si absolutt alt til selv om de blir såret, de vet iverfall at jeg er ærlig. Andre ganger skulle jeg ønske jeg kunne bit av meg tungen :oops:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå