Gå til innhold

Trening som gir fastere rumpe og mindre sideflesk!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Trenger treningstips til hvordan jeg kan få en strammere rumpe med fin fasong, da den desverre henger litt(noe den alltid har gjort). Ønsker også å minske sideflesket dersom det er mulig.

Trener en times tid ca.3 ganger i uka. Er normalvektig, men alt fettet har en tendens til å lagre seg på rumpen og sideflesket, mens magen og overkroppen er tynn/slank.

Hvilken treningsform bør jeg satse på? Spinning? Styrke og kondisjon kombinert, eller bare styrke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

styrke og kondisjon er det beste, for da forbrenner du en del fett i tillegg til at du får mer muskler som hjelper til med å holde forbrenningen høy.

AnonymBruker
Skrevet

Sinning er suverent. Jeg har mistet mye fett og fått en smashing rumpe av å gå på spinning 3-4 ganger i uka.

Skrevet

Du bør trene styrke og utholdenhet.

For å bygge en fast rumpe må du bygge opp musklene. Det betyr med andre ord styrketrening, så hardt du klarer med riktig teknikk. Ta utfall og knebøy. Få en ansatt på treningssenteret til å vise deg riktig teknikk. Det er viktig at du stadig øker belastningen når du trener styrke, og at du spiser proteiner etterpå (f eks middag med kjøtt/fisk), ellers vil du ikke bygge muskler.

Fettet forbrennes gjennom utholdenhet og styrke. Spinning er, som allerede nevnt, en god måte å trene utholdenhet på.

Skrevet

Sykle! Både rolige langturer og harde økter i bakker. Gi det noen uker og du vil se stor forskjell:)

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips :)

Hva hvis jeg løper en halvtime på tredemølle tre ganger i uken? ca 10km/t og litt hurtigere innimellom? Og i tillegg knebøy.

Med tanke på å trene rumpen, er det kanskje lurt å ha litt oppoverbakke på tredemøllen da?

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Trenger treningstips til hvordan jeg kan få en strammere rumpe

Løp i trapper. Finn trapper i din by og lag et treningsopplegg med x antall repitisjoner.

Skrevet

Takk for tips :)

Hva hvis jeg løper en halvtime på tredemølle tre ganger i uken? ca 10km/t og litt hurtigere innimellom? Og i tillegg knebøy.

Med tanke på å trene rumpen, er det kanskje lurt å ha litt oppoverbakke på tredemøllen da?

Du bør alltid ha litt oppoverbakke på tredemølle, dette er mer skånsomt for knærne dine. Ha alltid ca 2% stigning.

Løping forbrenner først og fremst fett, det bygger ikke muskler (ikke så mye som ønskelig i dette tilfellet).

For å få spretten rumpe du trene styrke, knebøy og utfall. Sørg for å varme opp på forhånd, få ansatte på treningssenteret til å vise deg riktig teknikk og ha på så mye belastning du klarer. Øk stadig belastningen etterhvert som det blir "lett".

Det hjelper selvsagt hvis du går/løper i oppoverbakke, men styrketreningen bygger mer og raskere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...