AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 Har store ambisjoner om huskjøp på sikt, og vil nå ta meg sammen og spare maksimalt av månedslønnen til dette. Ting jeg har gjort allerede: - lager matpakke hver dag - går ikke på kafe/ by'n og besøker folk hjemme, eller har besøk hos meg. - har droppet treningssenter og trener styrke hjemme og jogger ute. - har ikke kjøpt klær siste 3 mnd, bytter på skjerf,smykker mv., så jeg fortsatt føler meg fresh. - kjøper billig shampoo & balsam (landlord) - ser på kilopris på kjøttpålegg og middager og kjøper det billigste. Fryser ned i porsjonspakker hvis jeg finner gode tilbud. - har skandiabanken som bank - har forsikring gjennom fagforeningen Jeg har ikke bil, og sykler til det meste. Andre gode tips? 1
Frk Midnattsol Skrevet 9. juli 2011 #2 Skrevet 9. juli 2011 Hallo Det var jo mange gode poenger du hadde her, og i tillegg ville jeg ha tatt en kjapp gjennomgang av mobilabonnement og internettleverandør. Man kan faktisk sparer flere hundre på å bytte mobilabonnement, og selv sparte jeg ca 300,- pr mnd med å bruke litt tid på å sjekke markedet
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #3 Skrevet 9. juli 2011 Når det gjelder shampoo osv kjøper jeg dyrere merker, men via nettet. Da blir ltierprisen omtrent den samme som landlord. DUsjsåpe kan kjøpes i store kvanta på feks nille I tillegg er biblioteket et supert sted for å få lesestoff gratis Følg alltid med på tilbudsavsiene og skriv handleliste.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #4 Skrevet 9. juli 2011 Opprette BSU dersom du ikke ha fra før. Sett opp fast trekk hver måned til en mer eller mindre sperret høyrentekonto
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #5 Skrevet 9. juli 2011 Opprette BSU dersom du ikke ha fra før. Sett opp fast trekk hver måned til en mer eller mindre sperret høyrentekonto Godt tips! ts
kiri Skrevet 9. juli 2011 #6 Skrevet 9. juli 2011 Hvor på nettet kjøper man dyr shampo og balsam billig?
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #7 Skrevet 9. juli 2011 - Tøm lommeboka for mynter hver dag og putt dem på en sparebøsse. Mange bekker små, osv. - Bruk så lite strøm som mulig. Slukk lys i rom som ikke brukes, utnytt dagslyset mest mulig, trekk ut kontakter til mobillader/radio/tv osv når de ikke er i bruk (eventuelt bruk en sånn skjøteledning med av/på-knapp). Senk temperaturen på alle rom med en grad eller to. Tenk økonomisk når du lager mat på komfyren, skru av platene litt før maten er ferdig f.eks. for varmen forsvinner ikke så fort. Masse å spare på strøm når man tenker over alle de små tingene. - Benytt deg av gode tilbud i butikkene. Sjekk tilbudsaviser på nett. Man kan spare masse på å gjøre få store innkjøp framfor mange små. Både ved å benytte seg av tilbud hvis det er snakk om matvarer med lang holdbarhet eller ved å fryse ned mat. Småhandling blir ofte dyrere enn storhandler, fordi man lar seg friste av ting man strengt tatt ikke trenger. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #8 Skrevet 9. juli 2011 Hvor på nettet kjøper man dyr shampo og balsam billig? http://www.feelunique.com/ 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2011 #10 Skrevet 9. juli 2011 Spis masse nudler, spagetti og ris (store sekker fås nesten gratis på innvandrerbutikker). Dette er ikke anbefalt over tid, men i en kortere periode kan man skvise matbudsjettet ned til pittelite ved å spise slik billig mat.
Riskrem Skrevet 10. juli 2011 #11 Skrevet 10. juli 2011 Sjekk om du kan få mobil og/eller internett dekket av jobben. Du må skatte av det, men du sparer penger likevel. Spar strøm ved å være nøye på strømbruken. Om du allerede har litt penger i banken, sett det inn på et pengemarkedsfond eller et annet lavrisikofond. Man tjener penger der. Ikke mye, men alt hjelper jo. Prøv å jobbe litt overtid kanskje? Hvis du har overskudd, se om du kan finne en lørdagsjobb eller noe sånt. Alt hjelper jo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå