Gå til innhold

Fordeling av samvær

Anbefalte innlegg

Gjest Lurer
Skrevet

Hvordan legger dere opp samværet med barna når den ene parten jobber i nordsjøen?

Vi har gått fra hverandre og skal nå sette opp en samværsplan. Barnet skal i hovedsak bo hos mor. Far vil gjerne ha barnet i ukedager når han er hjemme fra Nordsjøen, men få helger for da har han ikke mulighet til å være sosial.

Syns dette blir veldig feil overfor barnet, men kan ikke tvinge han til samvær heller.

Vil gjerne høre hvordan andre i samme situasjon løser dette? :)

Lurer også på hva som er vanlig at samværsforelder bidrar med.

Pr i dag betaler han rett over 2000kr i bidrag, men bidrar da ikke med noen ting ekstra. Alle klær, ting osv blir kjøpt av mor og levert inn sammen med barnet.

Er jeg urimelig om jeg ber han være med å bidra på større utgifter som sykkel o.l?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel meningen at bidrag skal dekke det meste som barnet trenger av klær o.l.

Du kan jo spørre om han vil bidra ekstra til innkjøp av sykkel, da, det høres rimelig ut for meg. :)

Skrevet

Skal ikke mor få frihelger så hun kan være sosial da?

Det synes jeg er urimelig av ham. Det er HAN som har ubekvem arbeidstid, og det skal ikke KUN gå utover mor ved at hun aldri får frihelger. Du kan godt være real til ham og gi ham halvparten av land-helgene hans fri. Da vil du allerede strekke deg for ham. Han har foreldreansvar og må derfor akseptere at en god del helger går med til å passe sitt sovende barn. Slik som alle andre foreldre må.

Såvidt jeg har skjønt skal bidrag dekke daglige utgifter, mens foreldre ofte spleiser på større ting. Jeg kan ikke noe om satser, men mener max pr måned er 6500? Så med 2000 slipper han unna ganske rimelig etter mitt syn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min samboer har to barn fra tidligere forhold og jobber off shore. Han har barna annen hver uke når han er hjemme, resten er de hos mor. Det blir ca 40-60 deling. Bidrag settes vel ut i fra inntekt, om man ikke har en privat ordning.

Gjest Gjest
Skrevet

hvilken skiftordning går han? Om han har en mnd på en mnd av, så hadde jeg gått for at han da skulle fått annenhver helg og en hel uke. Jeg mottar 2000 for min eldste sønn. Da er far med på de dyre tingene som sykkel, konfirmasjon, førerkort osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...