Gå til innhold

Julegave til jenta mi på snart 2 1/2 år???


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Noen som kan hjelpe meg?

Har så lyst til å kjøpe noe skikkelig, noe hun virkelig vil holde mye på med, men det står helt stilt...

Faren skal kjøpe ski.

Hun elsker alle slags prinsessegreier og andre jentegreier. Kunne kjøpt ei ordentlig dukkevogn (har paraplytrille, og den holder egentlig enda) men jeg vil gjemme noe til siden også. Ikke bruke opp alt sånt når hun er så liten.

Et luksusproblem, jeg vet det... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tenkt til å kjøpe cd-spiller til gutten min på samme alder. Det er jo en presang som jeg regner med at han kan få mye glede av.

Har allerede kjøpt noen småpresanger til ham også: bøker (Elsa Beskow), påbygning til Brio togbane og Nike joggedress.

Har hun akebrett/kjelke forresten? Eller kanskje det finnes sparkstøtting for så små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Datteren vår på snart 2 og et halvt får lekekjøkken av besteforeldrene...men det er klart hvis hun ikke interesserer seg for det så er ikke det noen bra gave, men for datteren vår er det PERFEKT:)

Og så får hun sin første egne dukke og en paraplytrille. GLEDER meg til å se fjeset hennes på juleaften!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte ikke gaver til mine barn når de var så små. De merket ikke det allikevel, og de fikk alltid så mye annet.

Så jeg la heller pengene i noe de virkelig ønsket seg på et annet tidspunkt på året. Nå er de store og får selvsagt gaver fra mamma og pappa....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Var jo en del gode tips her, men jeg har fortsatt ikke peiling... :lol:

Akebrett fikk hun i fjor, møbler må vente til vi har flyttet, lekekjøkken fikk hun til bursdagen sin.

Ikke så borskjemt som hun høres ut altså... :P

Tror jeg får ta henne med på en lekebutikk og se hva som fanger intetressen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ikke gaver til mine barn når de var så små. De merket ikke det allikevel, og de fikk alltid så mye annet.

Hm. Det var noe jeg hadde sansen for. Har mange ganger lurt på hva barn skal med 100 gaver eks til 1-års dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte ikke gaver til mine barn når de var så små. De merket ikke det allikevel, og de fikk alltid så mye annet.

Fornuftig!! Har tenkt samme tanken selv mange ganger.... Håper jeg kan være like fornuftig når jeg får barn, Tex!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke unger på 2 1/2 er såå små, jeg da... :o

På ettårsdagen til tanteungen min, var det helt tydelig at jenta satte pris på gavene (les: leker med lydeffekter). Selv om det ikke var like enkelt og få til å åpne, da. :lol:

Hos meg er det egentlig omvendt. Jeg bruker å kjøpe noe tassen ønsker seg (eller kunne ha glede av da han var mindre) fordi han bestandig får "fornuftige" ting (klær) fra resten av familien.

Dessuten har ikke tassen så stor slekt, så han er ikke i nærheten av 100 gaver uansett. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt velidg små - dvs. billige julegaver til sønnen vår - også i år - han er fire nå. det han ønsker seg handler ikke om sum - men om interesse. ergo - et piratskip kjøpt på salg er like bra, eller mye bedre, som en bilbane til over tusen kroner.

han fikk ingenting av oss før han var tre - herregud - alt annet er jo fra oss - og alle gavene han fikk da han var to - ingen som husket hva som var fra hvem etter et kvarter - og i alle fall ikke han...

2 1/2 år - gave? hva med et munnspill? eller en tromme? eller et pippipuslespill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med den bondegården fra Fisher Price? Den skal jeg gi til min datter på 2 1/2. Tror den kommer til a falle veldig i smak. Gleder meg!!!! :D Det er ett hus som du åpner opp, med masse dyr til. Og veldig holdbart, sier de som har det. Og så er det dyrelyder viss du setter rett dyr på rett plass. Er ikke så flink å forklare men... :roll: Den koster rundt fem hundre kroner. Og det syns jeg er passelig pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fine gaver, Tjorven! :D

Og av en helt annen verdi enn en hvilken som helst leke som er glemt etter noen uker eller måneder. Ikke fordi jeg syns at tanter skal droppe julegaver til tantebarna, men det blir lett for tantabarnet ditt å si om femten år at disse fikk jeg av tante Tjorven da jeg var bare to år....

Hvor mange andre barn kan si det samme?

Ikke mine iallefall..... (bortskjemte unger...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine gaver, Tjorven! :D

Og av en helt annen verdi enn en hvilken som helst leke som er glemt etter noen uker eller måneder. Ikke fordi jeg syns at tanter skal droppe julegaver til tantebarna, men det blir lett for tantabarnet ditt å si om femten år at disse fikk jeg av tante Tjorven da jeg var bare to år....

Hvor mange andre barn kan si det samme?

Ikke mine iallefall..... (bortskjemte unger...)

Det var hyggelig å høre Tex. Og selv synes jeg det er veldig hyggelig å gi bort slike ting også, fordi det er litt mer spesielt enn alt som er kjøpt. Dessuten er det noe som varer litt lenger enn de vanlige lekene. Og det er jo alltid spesielt å gi bort (og å få) gaver som er selv-laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hovedinnlegger.

Et rosa Barbie-keyboard! Hun vet ikke hva Barbie er enda da, men er det rosa så er det topp. 399,- tror jeg det koster. Og så blir det kanskje et puslespill i tillegg!

Jeg kjøper gaver til jenta mi like mye for min egen del, nesten. Er jo kjempemorsomt å kjøpe gaver, og spesielt da til den man er mest glad i av alle i verden! :D

Kunne aldri falt meg inn å IKKE kjøpe, i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jenta mi på snart 4 år har siden hun var 2 år bare intressert seg for sikkelig jente ting,tom klær....alt skal være rosa eller lilla,ellers nekter hun å gå med det...hun også har dilla på alt som har med prinsesser og gjøre...

I julegave ønsker hun seg ett ponni hus eller barbie hus,sparkesykkel,og massse mye mer....

Morsomt m de små jentene ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...