Gå til innhold

Noen som så på Pawn shop nå nettopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser på amazing race, men i den pausen, så switcha jeg over til et annet program jeg liker, Pawn shop, der de selger/kjøper gamle gjensander osv.

Det jeg lurer på er hva som skjedde med det poker settet, som han kjøpte for 7500 dollar for tjue år siden. Da det ble pause på pawn shop, switcha jeg over til Amazing race igjen..

Er så sykt hvor sleipe de på Pawn shop er som kjøper verdifulle gjenstander billig, fordi de som selger dem bare MÅ ha kjappe cash.

Noen som vet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kjøpte det settet selv for 500 dollar, for 20 år siden. Eksperten som kom inn mente det kunne selges for 8-10.000. PS tilbød 6000. men eieren sa han ville sjekke opp mer rundt det. Han ville ikke selge det for under de 10.000. De shaka hands på at han skulle komme tilbake, og la PS få komme med tilbud på nytt, hvis han ombestemte seg i forhold til et salg. Det var han med sedlene som hadde kjøpt for 7.500 dollar. De var verdt ca. 10.000 (mener jeg å huske), PH (her var bestefar nesten desperat etter å handle) så de endte opp med dem for 8.500.

hmmmmm Digger PS...

Skrevet

Han kjøpte det settet selv for 500 dollar, for 20 år siden. Eksperten som kom inn mente det kunne selges for 8-10.000. PS tilbød 6000. men eieren sa han ville sjekke opp mer rundt det. Han ville ikke selge det for under de 10.000. De shaka hands på at han skulle komme tilbake, og la PS få komme med tilbud på nytt, hvis han ombestemte seg i forhold til et salg. Det var han med sedlene som hadde kjøpt for 7.500 dollar. De var verdt ca. 10.000 (mener jeg å huske), PH (her var bestefar nesten desperat etter å handle) så de endte opp med dem for 8.500.

hmmmmm Digger PS...

Takk for infor :)

Jeg synes serien er bra. Ihvertfall Las Vegas versjonen. Den fra Detroit har ingen handling annet enn gangster og fokus på det negative. Las Vegas viser til mer historie, og man lærer mer :)

Må innrømme at jeg blir noen ganger ganske irritert. De som selger, gir dem jo egentlig bort. Og det må jo PS tjene sykt mye på. Tror ikke butikken dems går dårlig akkurat.. Eller.. har en liten misstanke om at de ikke får solgt så mye, siden dem er ganske dyre.

Gjest Consensio
Skrevet

De kan jo ikke kjøpe inn for full pris da. Hvordan skulle butikken gått rundt da?

Lønninger (og det er jo ikke bare gamlingen, sønnen og junioren som jobber der, men ganske mange, inkludert vakter), leie av lokale, el/gass osv osv

• Liker 1
Gjest Consensio
Skrevet

Eller.. har en liten misstanke om at de ikke får solgt så mye, siden dem er ganske dyre.

Også er det ganske mye mer når det gjelder kjøp og salg enn det som vises på TV. Det er jo kun de litt mer spesielle man ser på TV, alt annet ville jo ikke TV-kanalen tjent penger på da det ville vært for kjedelig.

Gjest Fable
Skrevet

Har vært der, og de har masse rart. Ikke bare dyre ting. De viser jo bare de spesielle tingene på tv =)

Og de kan ikke kjøpe inn til full pris, de må jo tjene penger på dette. Og det er heller ikke sikkert de får solgt tingene til full pris heller, er vanvittig mye pruting ute å går.

• 1 måned senere...
Skrevet

De kan jo ikke kjøpe inn for full pris da. Hvordan skulle butikken gått rundt da?

Lønninger (og det er jo ikke bare gamlingen, sønnen og junioren som jobber der, men ganske mange, inkludert vakter), leie av lokale, el/gass osv osv

Jeg skjønner jo at det er fler enn de tre folka som jobber der da :P og at det koster og drive butikk. Det jeg reagerer på er de folka som går med på å selge dem til gi bort pris. Spesielt når jeg ville tatt kontakt og kjøpt det de har for mer enn det PS tilbyr. Men forstår jo at finanskrisa har ramma hardt, og de trenger raske penger, men likevel føler jeg enkelte blir overkjørt, pressa til å selge og noen ganger lurt ved å bli fortalt at det ikke er så verdifullt av PS. Og vil kundene tjene mer på sakene, så finnes internett.. Men glad sånne som PS klarer seg så bra. Trenger flere sånne butikker.

Har kommer til å ta meg en tur dit, en dag jeg besøker Las Vegas :) Kanskje jeg får en annen mening da..

Skrevet

Samboer ser på dette, og jeg blir like provosert hver gang. De folka lurer og scammer folk, og folkene som eier tingene går på hver gang de sier "ja men det er så vanskelig å selge det til riktig pris, selv om det egentlig er verdt dobbelt så mye".

Folka er vel litt dumme de også da, de kan jo selge det på nett..

:kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Skrevet

Samboer ser på dette, og jeg blir like provosert hver gang. De folka lurer og scammer folk, og folkene som eier tingene går på hver gang de sier "ja men det er så vanskelig å selge det til riktig pris, selv om det egentlig er verdt dobbelt så mye".

Folka er vel litt dumme de også da, de kan jo selge det på nett..

:kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte: :kjefte:

Husker jeg så engang, at det var en person som hadde noe sykt unikt. PS-folka fikk pruta det sinnsykt ned og kjøpte det av eieren, og på slutten av programmet sa han tilslutt at: "Denne skal få en utrolig høy pris i min butikk, fordi jeg kommer aldri til å selge den".

Kundene vil vel komme på tv, og når kameralyset står å koker i panna dems, og det står mange bak kamera, så er det vel vanskelig å trekke seg når PS strekker ut handa, og kommer med et dritdårlig tilbud! Pluss at det er også vanskelig å trekke seg, hvis tingen de skal selge er drittung, og de ikke har lyst til å ta den med hjem igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...