AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #1 Del Skrevet 8. juli 2011 hei..jeg er en gutt på 20 som har lagt til ei venninne på facebook som jeg ikke kjenner i det hele tatt men ho virker som ei veldig pen jente å har lyst å bli bedre kjent med henne hun har ikke vært pålogga den siste uken å eg har lyst å kontakte henne å bli mer kjent med henne. hun har telefonnummer på facebook da...ville det vært dumt å sende henne sms? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 8. juli 2011 #2 Del Skrevet 8. juli 2011 Nei, send i vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nessy Skrevet 8. juli 2011 #3 Del Skrevet 8. juli 2011 Ville ikke startet med å sende sms hvis du ikke har snakket/kontaktet henne på noen måte før. Send en melding på facebook heller og spørr om hun har lyst å bli bedre kjent ellerno 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 8. juli 2011 #4 Del Skrevet 8. juli 2011 Det Nessy sier. Om noen legger meg til på facebook og deretter ringer meg på jobb fordi "jeg så hvor du jobbet på face" eller sender meg SMS og gjerne unnskylder med at nummeret mitt var på facebook, så ville jeg fått bittelitt stalkerfølelse. Kanskje. Dersom dere nettopp har lagt hverandre til er det mye mer naturlig å sende en PM på facebook eller titte etter henne på chatter der. Og heller tekste henne på SMS dersom dere "oppnår" kontakt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KikiEco Skrevet 8. juli 2011 #5 Del Skrevet 8. juli 2011 Utrolig hvordan FB har komplisert livene våre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 8. juli 2011 #6 Del Skrevet 8. juli 2011 Utrolig hvordan FB har komplisert livene våre. Sant, men man kan likegreit forsøke å finne noen normer rundt det, for sosiale medier er kommet for å bli. Feks epost, det var nytt i sin tid også, og i en gylden periode rant bokser over mer morromail og kjedemail, det var jo så artig og alle sendte alt til alle, helt til noen fant ut at dette er like irriterende som uadressert reklame i postkasse, gi faen folkens. Så har de fleste skjerpet seg der. På arbeidsteder for ikke mer enn 7-8 år tilbake var det mye misbrukt med "reply all"-funksjoner samt at folk på kontor vegg-i-vegg mailet rundt til hverandre, nå er det litt mer folkelig og velansett å reise seg og snakke til en kollega, vi er så mye på nettet at det på mine siste to arbeidsplasser anses som litt uhøflig å ikke titte innom nabokontoret i stedet for å bare sende mail, hvertfall om det er korte beskjeder. Mobilen var ny og det krevde litt fomling før man begynte å komme frem til allment godkjent folkeskikk rundt mobilbruk i det åpne rom. Osv osv. Alle nye ting, spesielt sosiale ting, krever en innkjøringsfase også rundes noen kanter også skapes normer for hva som er greit og ikke greit. Det er nok fortsatt i innkjøringsfasen hva sosiale medier angår, men å feie det under tepper funker nok ikke så bra det heller. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. juli 2011 #7 Del Skrevet 8. juli 2011 hei..jeg er en gutt på 20 som har lagt til ei venninne på facebook som jeg ikke kjenner i det hele tatt Hvordan kan du ha ei "venninne" som du ikke kjenner i det hele tatt? Når det gjelder facebook generelt sett, så har jeg aldri vært der. Men jeg har fått med meg at poenget tydeligvis er å fortelle om alle uinteressante detaljer i livet sitt til flest mulig mer eller mindre ukjente mennesker. Noen som har lyst til å prøve å forklare meg hva som liksom skulle være rasjonelt med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. juli 2011 #8 Del Skrevet 8. juli 2011 (endret) På arbeidsteder for ikke mer enn 7-8 år tilbake var det mye misbrukt med "reply all"-funksjoner samt at folk på kontor vegg-i-vegg mailet rundt til hverandre, nå er det litt mer folkelig og velansett å reise seg og snakke til en kollega, vi er så mye på nettet at det på mine siste to arbeidsplasser anses som litt uhøflig å ikke titte innom nabokontoret i stedet for å bare sende mail, hvertfall om det er korte beskjeder. På en arbeidsplass er det faktisk et poeng med å sende en mail. Fordi den da fungerer som en huskelapp. Både for avsender og mottaker. Snakker da selvfølgelig om ryddige individer. Resten er det ikke håp for uansett. Endret 8. juli 2011 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2011 #9 Del Skrevet 8. juli 2011 Hvordan kan du ha ei "venninne" som du ikke kjenner i det hele tatt? Når det gjelder facebook generelt sett, så har jeg aldri vært der. Men jeg har fått med meg at poenget tydeligvis er å fortelle om alle uinteressante detaljer i livet sitt til flest mulig mer eller mindre ukjente mennesker. Noen som har lyst til å prøve å forklare meg hva som liksom skulle være rasjonelt med dette? Enkelte ganger er jeg faktisk enig med deg, Steinar . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fruBeist Skrevet 8. juli 2011 #10 Del Skrevet 8. juli 2011 Om hun har mobilnr sitt på facebookprofilen, så hvorfor ikke? Om du derimot hadde leita opp nr hennes på f.eks 1881.no med navnet via facebook hadde det vert litt annerledes i mitt hode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 8. juli 2011 #11 Del Skrevet 8. juli 2011 På en arbeidsplass er det faktisk et poeng med å sende en mail. Fordi den da fungerer som en huskelapp. Både for avsender og mottaker. Snakker da selvfølgelig om ryddige individer. Resten er det ikke håp for uansett. En fordel for mye informasjon, men mailer med små beskjeder hele veien skaper et veldig usosialt miljø om alle sitter tre meter unna og ikke snakker med hverandre. En real uting. Samme med å klistre så mange mulig inn i en og samme mail uten å sjekke opp hvem som faktisk skal ha den. Jobber på et kontor med mye den type jobb, og resultatet når alle sender alt til alle, og trykker reply all, og videresender (ansvarsfraskrivelse) mail uten å snakke med hverandre er at viktige ting kan drukne i mengden. Allmenninfo finnes intranet til, småbeskjeder eller innvikla ting er lettere fjes til fjes istedet for å sende en en måned gammel mailremse til noen og skrive "Kan du ordne dette?". Send gjerne den mailen, men da kommer du inn til meg også og sier hva det er du vil jeg skal fikse. Det finnes faktisk endel nettetikette, og det kan nok være induviduelt for arbeidsplassene hvordan det håndteres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. juli 2011 #12 Del Skrevet 8. juli 2011 En fordel for mye informasjon, men mailer med små beskjeder hele veien skaper et veldig usosialt miljø om alle sitter tre meter unna og ikke snakker med hverandre. En real uting. Samme med å klistre så mange mulig inn i en og samme mail uten å sjekke opp hvem som faktisk skal ha den. Jobber på et kontor med mye den type jobb, og resultatet når alle sender alt til alle, og trykker reply all, og videresender (ansvarsfraskrivelse) mail uten å snakke med hverandre er at viktige ting kan drukne i mengden. Allmenninfo finnes intranet til, småbeskjeder eller innvikla ting er lettere fjes til fjes istedet for å sende en en måned gammel mailremse til noen og skrive "Kan du ordne dette?". Send gjerne den mailen, men da kommer du inn til meg også og sier hva det er du vil jeg skal fikse. Det finnes faktisk endel nettetikette, og det kan nok være induviduelt for arbeidsplassene hvordan det håndteres. Skal noe gjøres så må man selvfølgelig sende til den personen som skal gjøre det. Ellers fungerer det ikke som du sier. Det blir naturlig nok mindre behov for direkte personkontakt på denne måten - et mer usosialt miljø som du sier. Og jeg er forsåvidt enig i at det kan ha sine klare ulemper. Samtidig er virkeligheten også sånn at det finnes en del folk man ønsker å ha absolutt minst mulig personlig med å gjøre. Man må forøvrig også stille seg spørsmålet; hvorfor er man egentlig på jobb? 1. Er det for å tjene til livets opphold, gjøre en best mulig jobb og helst få litt personlig utvikling innen yrket sitt? 2. Eller er man på jobb for å være sosial? Mitt inntrykk er at mange i dagens Norge ikke har skjønt hva det riktige svaret her er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 8. juli 2011 #13 Del Skrevet 8. juli 2011 1. Er det for å tjene til livets opphold, gjøre en best mulig jobb og helst få litt personlig utvikling innen yrket sitt? 2. Eller er man på jobb for å være sosial? 1: Alle du nevnte. 2: Ja. Man skal trives på jobb. Vår ledelse er veldig klar på at folk skal trives og kose seg på jobb, og de bruker tid på videreutdanning, kursing, bruker masse penger på sosialt tøv... Fordi dersom de kjører fabrikkproduksjon uten slingremonn, så risikerer de å miste folk. Har folk det gøy på jobb, så får de også mindre fravær etc. De har alt å vinne på at folk trives på arbeidsplassen sin, og folk flest trives ikke uten å være litt sosiale. Vi tilbringer mesteparten av vår våkne tid på jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. juli 2011 #14 Del Skrevet 8. juli 2011 1: Alle du nevnte. 2: Ja. Man skal trives på jobb. Vår ledelse er veldig klar på at folk skal trives og kose seg på jobb, og de bruker tid på videreutdanning, kursing, bruker masse penger på sosialt tøv... Fordi dersom de kjører fabrikkproduksjon uten slingremonn, så risikerer de å miste folk. Har folk det gøy på jobb, så får de også mindre fravær etc. De har alt å vinne på at folk trives på arbeidsplassen sin, og folk flest trives ikke uten å være litt sosiale. Vi tilbringer mesteparten av vår våkne tid på jobb. Hvis pkt 1 er oppfylt så trives de fleste bra nok på jobben. Forutsatt at de har den rette innstillingen selv. Folk som bare er interesserte i å være sosiale, og ellers ikke vet hva de holder på med, er det en stor fordel å bli kvitt. Ellers er det plutselig ingen jobb lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tirkes Skrevet 8. juli 2011 #15 Del Skrevet 8. juli 2011 Ja, du har rett Steinar. Helt rett. Jeg tar feil. La tråden handle om det den skal handle om fra nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 8. juli 2011 #16 Del Skrevet 8. juli 2011 Ja, du har rett Steinar. Helt rett. Jeg tar feil. La tråden handle om det den skal handle om fra nå? Ja, jeg har rett Men du har forsåvidt også rett i mye av det du sier Og det er ikke min skyld at TS ikke har svart på hvorfor han har lagt til ei "venninne" som han ikke kjenner i det hele tatt, og dermed mener at det da må være greit å sende sms hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fønix Skrevet 8. juli 2011 #17 Del Skrevet 8. juli 2011 Hvordan kan du ha ei "venninne" som du ikke kjenner i det hele tatt? Når det gjelder facebook generelt sett, så har jeg aldri vært der. Men jeg har fått med meg at poenget tydeligvis er å fortelle om alle uinteressante detaljer i livet sitt til flest mulig mer eller mindre ukjente mennesker. Noen som har lyst til å prøve å forklare meg hva som liksom skulle være rasjonelt med dette? For en gangs skyld er jeg også enig med Steinar. Men kan ikke dy meg for å tenke at det litt parodisk at dette kommer fra en mann som har brukt de siste to årene på å dele relativt uinteressante detaljer fra sitt eget liv med ukjente mennesker her på KG. TS: Jeg skjønner meg heller ikke på dette med å ha venner man ikke kjenner - heller ikke på Facebook. Men hvis du synes hun er søt, er det da bare å ta kontakt? Er det noen grunn til å la være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. juli 2011 #18 Del Skrevet 8. juli 2011 For en gangs skyld er jeg også enig med Steinar. Men kan ikke dy meg for å tenke at det litt parodisk at dette kommer fra en mann som har brukt de siste to årene på å dele relativt uinteressante detaljer fra sitt eget liv med ukjente mennesker her på KG. Jeg tror Steinar er her første og fremst for å få oppmerksomhet. Han har greid å engasjere og provosere mange gjennom disse årene. Hvis det viser seg at han bare har funnet på alt, som jeg tenker innimellom, skal jeg personlig kverke ham, hvis jeg finner ut hvor han bor . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 9. juli 2011 #19 Del Skrevet 9. juli 2011 Om hun har mobilnr sitt på facebookprofilen, så hvorfor ikke? Om du derimot hadde leita opp nr hennes på f.eks 1881.no med navnet via facebook hadde det vert litt annerledes i mitt hode. Går helt fint om man har søkt opp nr på 1881 også. Hvis ikke det er ok får man skaffe seg hemmelig nr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 9. juli 2011 #20 Del Skrevet 9. juli 2011 Jeg tror Steinar er her første og fremst for å få oppmerksomhet. Han har greid å engasjere og provosere mange gjennom disse årene. Hvis det viser seg at han bare har funnet på alt, som jeg tenker innimellom, skal jeg personlig kverke ham, hvis jeg finner ut hvor han bor . Jeg er her først og fremst for å kommentere, eventuelt diskutere og for å få tiden til å gå. Og tiden går når man har med ei forvirra høne å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå