Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg reiser til syden i slutten av august, og jeg vil gjerne gå ned litt før det. Jeg har vurdert lavkarbo, men etter å ha lest litt om det har jeg blitt surrete. Jeg har nemlig lest at det er mange som går opp av lavkarbo, noe jeg absolutt ikke vil. Jeg er 170 cm og veier et sted mellom 50-53 kg.

Å gå i ketose er noe som frister siden det virker veldig effektiv og folk går ned mye på kort tid, men siden jeg ikke er overvektig er jeg usikker på om det lønner seg for meg. Ellers spiser jeg forresten sunt og er passe aktiv.

Noen tips til hvordan jeg kan klare å nå målet mitt før slutten av august? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, du er jo KJEMPETYNN! Hadde ikke turt å gå ned noe, jeg, om jeg hadde vært like tynn som deg!! Går du ned under 50 blir du jo like lett som en førpubertal unge, mens du er høyere enn mange voksne jenter..!

nei, vær stolt av kroppen din, og legg heller på deg litt!

Skrevet

Baaah...

Jeg er ikke kjempetynn, men jeg er slank. Og det er jeg fornøyd med. 3-5 kg er ikke så veldig mye, og det er bare for å føle meg vel, og kanskje få litt mindre lår og tydeligere kragebein.

Gjest Tirkes
Skrevet

Bein er ikke så attraktivt, for å være ærlig. Jeg var 6kg mindre enn deg (og er endel kortere enn deg, så trolig samme vektsforhold) for en tid tilbake, og var aldri fornøyd. Der var litt kosemagekant over bukselinningen og lårene mine synes jeg fløt utover når jeg satt meg ned feks i bare bikini. Ønsket å gå ned 3-4 kilo som deg! :)

Så ble jeg sjuk, saftig sjuk, med bihulbetennelse og satt mye stille, det ble litt kosemat og tok nesten tre uker før jeg kom på beina igjen og jeg hadde lagt på meg nesten tre kilo.

Jeg satte i gang med hardtrening for å bli kvitt det - men jeg gikk ikke ned i vekt. Jeg er ingen diettperson. Etter et par måneder med noen testimer med PT på senteret så innså jeg at jeg hadde økt vidden på lårene med 1 cm siden før jeg var syk... jeg var 2 kg tyngre enn før jeg var syk... men magen var fastere og flatere og lårene mye mer spenstige og "fløt ikke ut" eller fløtest for store.

Så mitt tips om du vil stramme opp kroppen med en vekt som din: Gi faen i å slanke deg, spis godt og sunt og tren kroppen skikkelig i stedet. Litt strammere kropp, litt mindre fettprosent og sunnere utseende.

(Til det du spurte om kan jeg ikke svare, jeg hater smarte dietter og har aldri tatt i diettinformasjon med ildtang. Spiser smør, popcorn og kake når jeg vil. :gjeiper: Og jogger det av i stedet. Liker mat, søppel og gourmet.)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...