Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... som sagt jeg superklønen over alle kløner greide å søle te utover tastaturet på den nye macbook proen min. Jeg tok ut batteri, slo den av, og tørket den så godt jeg kunne. Nå virker den helt fint, men mange av tastene er blitt helt "seige" og er vanskelig å trykke ned. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm,vet ikke om du greier å skru opp selv maskinen?

Men her kan du sikkert få masse hjelp :

Ipod1.no

Skrevet

Søk litt rundt om det er trykktaster eller ei, for hvis det er det så er det bare å ta de av og vaske under :)

Skrevet

Det er dessverre ikke så lett å ta ut tastaturet på en MBP. Siden du kunne ta ut batteriet uten å skru opp noen ting, antar jeg at du har en noe eldre MBP. Disse er kronglete å komme inn i. De nyeste er ikke mye enklere.

Det finnes instruksjoner på macfixit.com / ifixit.com (tror jeg, hvis ikke søker du på "MBP tearapart" eller "disassembling MBP"). Sørg for at du finner instruksjoner for din modell.

Men dette er ganske skummelt å gjøre selv. Du kan evt. ta en Q-tip e.l. og forsøke å rengjøre forsiktig mellom og under tastene fra oversiden. Du bør bruke noe fukt på denne, men ikke løsemidler eller alkohol. Skjermrensevæske burde fungere fint. Maskinen bør være avslått og frakoblet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...