LeaMichele Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 jeg har hatt mye problemer med pcen i det siste, så jeg har lagt alle bilder og musikk over på en ekstern harddisk. men jeg har ikke giddi å sortert det etter hver gang, så har kommet masse dobbelt. så lurer på om noen har tips til program som finner duplikater(?) av bilder og andre filer. er så mye jobb å gå igjennom alle filene manuelt
Gjest Nedfall Skrevet 8. juli 2011 #2 Skrevet 8. juli 2011 Du trenger Duplicate Cleaner. Manualen (bruksanvisningen), finner du samme sted. Noen tips: Bruk "Same content" under "Find files with", da finner den bare helt eksakte kopier. - Typisk noe man har mange av hvis man har kopiert over rubbel og bit, uten noe system på prosessen (noe jeg selv synder mye med). Når du har kjørt programmet, og funnet alle duplikatene, bruk "Selection Assistant" og velg "Select all but one file in each group". - Enkel og effektiv måte å ta bort alle kopiene, og sitte igjen med kun en original. Er du "chickenshit", kan du velge å slette duplicatene til papirkurven!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå