Gå til innhold

Vasking av klær?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

på den nye vaskemaskinen er det ikke noe program som heter "finvask". Noen som vet hva jeg kan bruke i stedet som er så og si det samme?

Har kjøpt noen nye Bher fra Cubus, helt vanlige bher.. Når jeg nå skulle vaske de ser jeg at det står kryss over alt utenom håndvask...gah! Og i tillegg står det "må ikke bløtlegges". hmm.. Klær jeg vasker for hånd pleier jeg jo bløtlegge. Hvordan i alle dager skal jeg få vasket disse bhene da?

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Ruccola
Skrevet

kan du kanskje linke til hvilken maskin du har? Så kan vi hjelpe deg å tyde de forskjellige programmene? :)

Kan liksom ikke helt forstå at der ikke skal vere noen form for finvask på en ny maskin i dag ;)

Skrevet

Jeg pleier å vaske BH'er på 40 grader med vaskepose. Har alltid gått bra.

• Liker 2
Skrevet

på den nye vaskemaskinen er det ikke noe program som heter "finvask". Noen som vet hva jeg kan bruke i stedet som er så og si det samme?

Har kjøpt noen nye Bher fra Cubus, helt vanlige bher.. Når jeg nå skulle vaske de ser jeg at det står kryss over alt utenom håndvask...gah! Og i tillegg står det "må ikke bløtlegges". hmm.. Klær jeg vasker for hånd pleier jeg jo bløtlegge. Hvordan i alle dager skal jeg få vasket disse bhene da?

Jeg pleier å bruke kort ullprogram. det har bhene mine tålt fint:)

• Liker 1
Skrevet

Der er ikkje noko slags symbol rundt den knotten? F.eks. ullprogram bruker ofte å ha eit garnnøste til symbol, og finvask har eg sett har ei fuglefjør som symbol på nokre maskiner..

AnonymBruker
Skrevet

Jo det er flere symboler og det fulgte med en håndbok, men ingen av programmene heter "finvask". Er bare alle disse andre vanlige programmene. Så lurte på om det er et program som er synonymt med finvask liksom. Har et hurtigprogram, men er dette det samme?

Nå vasket jeg bhene for hånd.. å de ble ikke rene gitt. Får kaste de i maskinen i en pose. Syntes det bare var veldig rart at et står at man ikke skal bløtlegge de. En er jo nødvendigvis nødt for å bløte de ut dersom en skal få vasketd e for hånd også.. hehe

Skrevet

Jeg putter bher i maskina, på 60 grader, de har aldri blitt ødelagte, og de er alltid rene :-) hihi

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjører bh-er på 30-40 grader i vaskepose på vanlig vask, og det har gått helt fint ;)

Jeg har sånne litt tykke/foret bh-er uten sømmer. (T-skjorte BH-er? )

Retter ut cuppen og henger dem på snoren, og det har gått heeelt fint ;)

Skrevet

Jeg vasker alle mine bher i vaskepose på 40 grader. Det har alltid gått bare fint det, selv om det står kun håndvask på enkelte av de....

• Liker 1
Skrevet

BH'er skal håndvaskes av to grunner:

1. Man risikerer å ødelegge vaskemaskinen dersom spilene detter ut. (Kan jo selvfølgelig løses vha vaskepose)

2. Vasker man hvite BH'er i vaskemaskinen vil disse etter hvert bli grå pga blekemidlene i vaskemiddelet for hvite klær.

Når det gjelder at klærne ikke skal bløtlegges så vil dette si at klærne ikke skal ligge i vann. De skal kun vaskes, skylles og henges opp.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker også BHene mine på 30-40 grader vanlig vask i vaskepose. Går helt fint.

Jeg vil tro ullvask-programmet kan brukes om du ønsker skånsommere vask. Ull/silke programmet er jo for å behandle ull/silke skånsommere.

Kortprogrammet er ikke finvaskprogram, kun en kortere utgave av vanlig program.

Men jeg er sikker på at der er en finvaskfunksjon på en eller annen måte.

AnonymBruker
Skrevet

2. Vasker man hvite BH'er i vaskemaskinen vil disse etter hvert bli grå pga blekemidlene i vaskemiddelet for hvite klær.

Hæ? Det gir jo ingen mening. Blekemidler bleker jo klærne, for at de ikke skal bli grå.

Jeg vasker alltid bh'ene mine på 40 grader i vaskeposer med klær i samme farge.

Skrevet (endret)

Hæ? Det gir jo ingen mening. Blekemidler bleker jo klærne, for at de ikke skal bli grå.

Jeg vasker alltid bh'ene mine på 40 grader i vaskeposer med klær i samme farge.

Hvite klær i syntetisk stoff blir grå av vaskemiddel for hvite klær. De tåler ikke blekemiddelet. De fleste BH'er inneholder rimelig mye syntetisk stoff, og da blir de grå etter hvert.

Rene naturstoffer derimot, de blir ikke grå.

Endret av SmallTalk
Skrevet

Har rimelig dyre bh'er da jeg er stor og bruker alltid spiler pga mer støtte.Håndvasker og klemmer ut vannet til slutt for så å henge bh'en til tørk.

hm trodde de fleste håndvasket bh'ene jeg ?? I redsel for at de skal bli ødelagt eller at maskinen blir ødelagt ( om en bruker spiler) Blir ikke bh'ene stygge og rare i fasongen i maskin?

Gjest Ruccola
Skrevet

Jeg syns ikke mine blir rare, og jeg har den polstrede, t-skjorte BH typen ;)

Vasker de hvite på 30 grader sammen med hvitt, og de sorte på 30 grader sammen med sort - i vaskepose.

Strekker dem ut og retter på cupen når jeg henger dem opp, og de er rene og pene, de hvite er fortsatt hvite selv om de har syntetisk stoff, og ellers så har jeg vel en BH i ca 2-4 år før jeg kasserer den.

Noen har jeg lenger, alt ettersom, men stort sett holder de seg godt nok syns jeg :)

Jeg håndvasker ikke noe, har gode programmer på maskinen min og vasker til og med bunadsskjorten i den ;)

Har ennå ikke ødelagt noe ;)

Skrevet

Slutter meg til vaskemaskinBHvaskerne :ler: . Her stapper jeg BH'ene i vaskeposer og bruker enten finvaskprogrammet eller vanlig 30-40 graders, dersom jeg vil de skal tørke fort og må sentrifugeres kraftig.

Mine eldste BH'er er vel 7-8 år gamle og er intakte ennå (om enn litt slaskete i strikken). En gang har jeg opplevd at en spile har prøvd å snike seg ut, men den ble stoppet av vaskeposen før den gjorde skade på noe som helst. Har både vanlige "tynne" BH'er og noen med tynn polstring type "T-shirt bra", begge deler går greit i maskin så lenge jeg strekker koppene på de polstrede litt i fasong før jeg henger dem til tørk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri håndvasket en bh i mitt liv. Håndvasker omtrent aldri noe, selv om det står på. Det meste tåler vaskemaskin. Jeg vasket til og med brudekjolen min (med alt det den hadde på og i seg) i vaskemaskinen, det gikk så fint!

Jeg putter bh'ene i en vaskepose og vasker de stort sett på 60 grader, de med sterke farger vasker jeg på 40 grader. Ikke noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg også vasket brudekjolen på finvask i maskinen! :jepp:

Bare vrengte den, lukket alle hemper og glidelåser og skrudde ned sentrifugeringen ;)

Gikk helt supert, sånn som damen i butikken hadde sagt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...