Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest angiie
Skrevet

Har ikke vært prøvere så lenge enda, siden jeg bare har hatt TR èn gang siden jeg slutta på pilla. Ifølge da TR kom, har jeg IKM om 10 dager - altså det er 18 dager siste første mensdag. Veit heller ikke om EL er på riktig plass enda, siden jeg ikke aaaner hvordan syklusen min er.. :sjenert:

Uansett, de siste dagene har jeg vært kjempeoppblåst i magen, og har stikkinger nede på høyre side. Kjenner også at det er et "trykk" i nederste del av magen, den virker liksom tyngre.. Også er jeg kjempetrøtt(!!), til tider intens hodepine og er veeldig kvalm, spesielt etter at jeg har spist.

Det er vel for tidlig å merke symptomer allerede om jeg skulle være gravid?? :overrasket:

Har en test liggende, men det er vel uansett for tidlig til at det skulle slå ut på en test..

Huff, liker ikke all grublingen prøvingen har med seg altså.

Hvor tidlig merket dere symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i min første graviditet merket jeg ingenting! Men den gangen var det ikke planlagt, så kjente vel ikke akkurat etter, heller.

Denne gangen, (dersom jeg er gravid da; vet ikke om du har vært innom tråden min, men jeg fikk positiv test på mandag, men har fått negative tester etter det, så vet ikke om jeg egentlig er gravid eller ikke...) merket jeg det ca en uke før forventet mens. Da hadde jeg "mensenmurringer". Magen føltes tung på en måte, pluss at jeg alltid får noen kviser rett før jeg får mensen, noe jeg også fikk for en ukes tid siden. Jeg trodde jeg skulle få mensen tidlig, men den uteble gitt!

Krysser fingrene for deg da!:)

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ca 1,5 mnd på vei da jeg merket at jeg var uendelig sliten og trøtt, "rar" i magen og øm over alt.

Jeg hadde ikke tatt test, og hadde heller ingen planer om det, men da følte jeg på meg at det var noe som ikke stemte. Tok test, og den var positiv. Tok enda en test(!) som også var det.

Jeg gikk opp hele 5kg i løpet av de føste 2mnd(!!), og jeg skjønte INGENTING. Jeg trente, spiste det samme osv. Så hvem vet hva det var.. kiloene ble borte innen en mnd etter jeg ikke var gravid lenger, med samme spising som før :klo:

Gjest angiie
Skrevet

Tusen takk for svar, og gratulerer Lemming! :)

Tror ihvertfall jeg må vente en liten uke til med testing da, om den faktisk kan slå ut positiv en uke før IKM.. Får bare krysse fingrene og smøre seg med tålmodighet. Spennende også da! :popcorn:

AnonymBruker
Skrevet

Noen merker det tidlig ja.

Men husk også på at kroppen din vil oppføre seg annerledes uten kunstige hormoner fra pillen, og det kan også vere disse forandringene du kjenner ;)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sykluser på ca 28 dager og da venter mensen som 10 dager så er det fortidlig å kjenne det nå. Da skal EL ha skjedd for bare noen dager siden, maks en uke. Egget bruker omtrent en uke på å vandre ned og feste seg i livmorslimhinnen.

Vent med å teste til IKM, så slipper du mulige falske negative tester.

Lykke til!

• Liker 1
Gjest angiie
Skrevet

Noen merker det tidlig ja.

Men husk også på at kroppen din vil oppføre seg annerledes uten kunstige hormoner fra pillen, og det kan også vere disse forandringene du kjenner ;)

Slutta på pilla tidlig i mars, så ville da tro at kroppen er ferdig med å tilpasse seg nå..?

Gjest angiie
Skrevet

Hvis du har sykluser på ca 28 dager og da venter mensen som 10 dager så er det fortidlig å kjenne det nå. Da skal EL ha skjedd for bare noen dager siden, maks en uke. Egget bruker omtrent en uke på å vandre ned og feste seg i livmorslimhinnen.

Vent med å teste til IKM, så slipper du mulige falske negative tester.

Lykke til!

Nå tok jeg bare utgangspunkt i en normal syklus siden jeg bare har hatt en menstruasjon og ikke har noe å sammenligne med. :) For alt jeg vet så har ikke EL kommet enda heller. Med nærmere ettertanke så er det vel kanskje mulig at det er den som har kommet og lager trøbbel for meg nå? :sjenert:

Gjest Seniorita
Skrevet (endret)

Har ikke vært prøvere så lenge enda, siden jeg bare har hatt TR èn gang siden jeg slutta på pilla. Ifølge da TR kom, har jeg IKM om 10 dager - altså det er 18 dager siste første mensdag. Veit heller ikke om EL er på riktig plass enda, siden jeg ikke aaaner hvordan syklusen min er.. :sjenert:

Uansett, de siste dagene har jeg vært kjempeoppblåst i magen, og har stikkinger nede på høyre side. Kjenner også at det er et "trykk" i nederste del av magen, den virker liksom tyngre.. Også er jeg kjempetrøtt(!!), til tider intens hodepine og er veeldig kvalm, spesielt etter at jeg har spist.

Det er vel for tidlig å merke symptomer allerede om jeg skulle være gravid?? :overrasket:

Har en test liggende, men det er vel uansett for tidlig til at det skulle slå ut på en test..

Huff, liker ikke all grublingen prøvingen har med seg altså.

Hvor tidlig merket dere symptomer?

Jeg merket at jeg var gravid før mensen var for sen.

Endret av Seniorita
Gjest angiie
Skrevet

Jeg merket at jeg var gravid før mensen var for sen.

Hvor lenge før merket du det?

AnonymBruker
Skrevet

Nå tok jeg bare utgangspunkt i en normal syklus siden jeg bare har hatt en menstruasjon og ikke har noe å sammenligne med. :) For alt jeg vet så har ikke EL kommet enda heller. Med nærmere ettertanke så er det vel kanskje mulig at det er den som har kommet og lager trøbbel for meg nå? :sjenert:

Ikke umulig at det er EL som lager trøbbel nei.

Dessverre så må man bare ha tålmodighet til å vente å se.

Skrevet

Jeg var uggen fra flere dager før IKM, å er det i grunn fremdeles :-/

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært prøvere så lenge enda, siden jeg bare har hatt TR èn gang siden jeg slutta på pilla. Ifølge da TR kom, har jeg IKM om 10 dager - altså det er 18 dager siste første mensdag. Veit heller ikke om EL er på riktig plass enda

Hva er "TR"??

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var uggen fra flere dager før IKM, å er det i grunn fremdeles :-/

Hva er "IKM"?

Skrevet

Den dagen mens er forventet. TR er tante rød eller mens :)

Skrevet

Slutta på pilla tidlig i mars, så ville da tro at kroppen er ferdig med å tilpasse seg nå..?

Det kan ta opptil et år før kroppen har stabilisert seg etter å ha brukt hormonell prevensjon.

De ubehagene du kjenner nå er nok pga dette. Det er også vanlig å innbille seg alt mulig av symptomer når man håper på graviditet...been there, done that!

Du får bare vente og se, er mensen for sen får du heller ta en test da :)

Skrevet

Jeg merket ikke noe, men tok en test for gøy hele 4 dager før IKM, og den var svaaaaakt positiv. Nå, en uke etter IKM, er streken meget tydelig. Kjenner ingenting annet enn "mensmurring" i magen, hatt det siden 2 dager før IKM.

Skrevet

Om det er for tidlig eller ikke å ta en test, spørs jo helt på når du hadde eggløsning. Siden du kanskje ikke har stabile sykluser ennå, er det jo umulig å si når eggløsningen er denne måneden, eller om det kanskje er eggløsningen du kjenner nå.

Uansett, når du kan få positiv test har egentlig ikke noe med når ikm er, men når eggløsninga er og hvor mange dager etter denne du tester. Er folk som har fått positive tester 8 dpo, jeg selv fikk positiv test 10 dpo, mens andre må vente til 12-16 dpo. I en standard 14-28 syklus, så vil jo 14 dpo være den dagen du venter mens, men alle har ikke standard sykluser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...