Gå til innhold

Sy kjole selv - rimeligere eller dyrere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mamma vil sy kjolen min, så jeg lurer på om noen har fått sin kjole sydd, og hvor dyrt det var å skaffe stoff og alt annet som hører med? Finnes det noen sybutikker lenger i det hele tatt, med alt som trengs til en brudekjole?

Jeg ønsker meg en kjole i lett, pent fallende stoff, jeg husker ikke hva det heter, men jeg ønsker en ganske enkel skjole i empirestil, litt romantisk, ikke noen stor typisk brudekjole med skinnende tungt stoff i med masse stæsj på.

Noen som har peil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøvd stoff og stil? de har utrolig mye forskjellige stoff og annet man trenger når man skal sy. de ligger gjerne litt bortgjemt, men vel verdt et forsøk hvis du bor i nærheten av en :)

Skrevet

Angående stoff, høres ut som om det er chiffon du mener, nydelig stoff :rodmer:

• 5 uker senere...
Skrevet

Hva med Rainbow tekstil rett ved Gunerius i Oslo? Der var det stoffer fra gulv til tak. Jeg lager sløret mitt selv, betalte 75.- pr meter for mykt brudetyll, kom på ca 380.- da jeg skal sy noen detaljer av tyllen på resten av sløret. Skulle jeg kjøpt et slør i brudesalong hadde jeg måttet betale 1795.- selv om jeg har brukt en del timer på dette sløret nå. Synes det er litt gøy med noe jeg har laget selv, spesielt siden ingen andre har helt likt :rodmer: De hadde massevis av blonder og annet til blant annet slør, og fikk veldig god hjelp av innehaverene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...