AnonymBruker Skrevet 8. juli 2011 #1 Skrevet 8. juli 2011 Har begynt med PF, med et spisevindu på 8 timer. Noen som har erfaringer med dette? Og må man holde det hver dag,eller kan man ha en dag der man har et lenger spisevindu, feks lørdagen? Som "spisedag" ?
Gjest aeikina Skrevet 8. juli 2011 #2 Skrevet 8. juli 2011 Har begynt med PF, med et spisevindu på 8 timer. Noen som har erfaringer med dette? Og må man holde det hver dag,eller kan man ha en dag der man har et lenger spisevindu, feks lørdagen? Som "spisedag" ? Hei! jeg bruker dette selv. Har levd etter dette siden april (i år) Du "må" holde dette hver dag, da alt går ut på kroppens sultregulering. Du må vende kroppen til ett slikt mønster og dette kan ta opptil 1 uke. Selvfølgelig kommer det dager, hvor man blir forhindret i spisemønsteret og det går greit men da må man kompensere med feks lengere faste dagen etter. Feks, jeg spiser mellom 1400-2200 man-fre. Lørdager og Søndager er gjerne annerledes, da det ofte kan være en tur ut osv. Da bruker jeg å faste helt til 1600 på lørdager og søndager slik at jeg kan spise frem til 2400. PF er ikke noe diett eller kur, det er kun ett spisemønster. For min del, bruker jeg dette kun for å "holde meg i skinnet" Vil anbefale deg å lese mer om dette på Leangains, og at du holder mønsteret gjevnt, slik at kroppen kan vende seg til dette. Lykke til:)
Jitney Skrevet 8. juli 2011 #3 Skrevet 8. juli 2011 Ikke meningen å kritisere, men det skjer absolutt ingenting om ting er litt annerledes enkelte dager (eller ofte for den sags skyld). Jeg følger periodisk faste og har enkelte dager annerledes spisemønster uten at jeg tenker stort over det. Er jeg borte og det er naturlig å skulle spise frokost med andre klokka 10 så gjør jeg det. Dagen etterpå (eller 3 dager senere om det er tilfellet) så er jeg tilbake med det vanlige spisemønsteret uten mat før 13-14 tiden. Spiser jeg nattmat er det også ingen krise? Det skjer jo ingenting Når det er sagt så er det meningen å spise likt så og si hver dag, da det som over her gjelder kroppens sultregulering. Jeg ELSKER PF og har bare positive ting å si Kos deg! 1
Leifr Skrevet 9. juli 2011 #5 Skrevet 9. juli 2011 (endret) Har brukt en heller slomsete versjon av PF siden april (med en del unntaksdager og et par hele pause-uker her og der) og har gått ned omtrent 6 kg på den måten. Uten noe styr, stress eller ubehag. Endret 9. juli 2011 av Leifr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå