Gå til innhold

Hva er dine skjønnhets-rutiner og hvilke produkter bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare fordi jeg er interessert og kanskje kan plukke opp noen bra tips :)

Slik gjør jeg det..

- Renser huden med Vichy Essentielles foaming facial cleanser morgen og kveld og følger opp med Vichy Essentielles facial cream. Skrubber huden noen ganger i uka med skrubbehansker fra H&M i dusjen. Om jeg har kviser, bruker jeg Basiron på de, og om de er betente renser jeg med Klorhexidin før jeg smører Basironen på, kveld og etter dusj

- Sminker huden med mineral sminke fra e.l.f. Bruker concealer, booster (litt usikker på hva dette faktisk ér, men det er et pudder som matter, absorberer olje og dekker) og blush. Supplerer med Pure Liquid Mineral foundation fra Maybelline hvis jeg trenger ekstra dekking. Bruker koster fra H&M

- Napper brynene og bruker øyenbrynsblyant fra H&M

- Til øynene bruker jeg The Falsies Volume Express Black Drama mascara fra Maybelline, kajal fra Lancome, flytende eyeliner fra e.l.f og hvis jeg bruker øyenskygge bruker jeg mineral fra e.l.f eller fra H&M

- På leppene varierer jeg for tiden mellom lipbalm fra eos, lipbalm fra Burts Bees, lipgloss fra H&M og Lip Protection Sun Gloss fra Cliniderm.

Som dere ser bruker jeg få dyre produkter.. Har funnet ut at enkelte billig-ting fra f eks H&M fungerer like for meg som andre dyrere merker. Hvorfor e.l.f sine produkter er så billige vet jeg ikke, men jeg elsker mineral sminken de fører. Jeg prøver for alt i verden å unngå parabener og andre "farlige" stoffer i produkter som brukes på huden, siden jeg så lett får uren hud av det. Men får ikke det av de greiene jeg bruker nå, så det kommer jeg sannsynligvis ikke til å bytte ut på en stund :)

Deres tur ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i en periode hvor jeg har testet en del nye produkter, så har ingen fast rutine, en del produkter skal bare brukes opp så jeg kan kjøpe igjen andre ting...

HUDPLEIE

Rens:

Matis Vitalite rens etterfulgt av Decleor Toner

eller

Guinot Cleansing water (liker ikke denne så godt, bare prøver å få brukt den opp så jeg kan kjøpe igjen Decleor sitt cleansing water som er langt bedre...)

bruker også decleor deep cleanser nå og da

Skrubb:

MD Formulation f&b scrub

Maske:

Decleor rensemaske

MD Formulations vit-a-plus firming treatment mask

Green People vitamin maske brukes også nå og da, men liker ikke denne noe særlig igrunn

Krem:

Dermalogica Cleanstart Brighten Up spf 15 (som jeg liker veldig godt til bruk nå om sommeren)

eller

Dermalogica smooting cream (som er helt ok, Decleor vitaroma kremen skal kjøpes inn når disse er brukt opp)

Bruker Decleor Essential Balm som nattrkem (som er gull)

Øyekrem:

Decleor Harmonie (veldig fornøyd med denne)

SMINKE

Foundation:

EM mineral foundation

eller

Smoky minerals loose foundation

eller

Smoky minerals liquid foundation

eller

Exuviance foundation med spf 15

Bruker Sigma F80 eller F82 til påføring

Mineral Hygienics foundation skal kjøpes inn når disse er brukt opp!

Blush:

EM Pink ribbon blush er den som brukes mest for tiden

Bruker EM skrå-blushkost til påføring

Øyne:

Øyebryn: farger med askebrun Kolokrem/fyller inn med EM brynfarge

Vipper: bruker opp en eller annen Maybelline mascara, den er helt fin den, men er på søken etter et dyrevennlig alternativ som fungerer på mine vipper

Kajal: Urban Decay 24/7 i corrupt

Øyeskyggebase: Nyx HD

Øyenskygge: bruker for det meste skygger fra Nyx nude on nude mini-paletten

Koster: 5 børste settet fra Eco Tools

Lepper:

Bagder cocoa vanilla lipbalm

Nyx black label lipstick i Dusty rose

AnonymBruker
Skrevet

Hudpleie:

Rens: MD formulations facial cleanser

Toner: Decleor Tonifying Lotion

Dagkrem: MD formulations dagkrem med spf20

Øyekrem: MD formulations øyekrem

Fuktmaske: MD formulations antioxidant lotion

SOS-produkt for kviser: MD formulations clearing complex..

Skrubb: MD formulations face & body scrub

Ja, jeg er glad i MD.. ;)

Make-up: bruker veldig sjelden, men Tikei mineralsminke eller Laura mercier tinted moisturizer. Mascara fra Lancome og øyenbrynsblyant & eyeliner fra H&M.

Fint at noen kan bruke billige produkter, min hud liker det ikke spesielt godt :/ Men hvilken glød en får fra skikkelige gode hudpleieprodukter! :D

Skrevet (endret)

Ansiktsvask morgen/kveld:

Origins Face foaming wash (organisk).

Så smører jeg inn med jojoba-olje, så en dæsj med "kvedekrem" fra Dr Hauschka.

Lett foundation fra Dr Hausckha, mascara fra Clinique, og litt øyenbrynskajal hvis jeg føler for det.

Napper bryn når det trengs. Bruker ansiktsskrubb fra Green People ca hver 14ende dag, litt ettersom.

Åh, bruker enten leppomade fra Dr Hausckha eller Burts Bees

Endret av 2shy
Skrevet

Jeg føler meg nesten lat i forhold til dere, som bruker så mye forskjellig hudpleie, jeg ble jo sjeleglad da jeg fant en cleanser som er parabenfri og både renser, toner OG fjerner makeup :fnise: Men vi fungerer jo forskjellig alle sammen, og jeg får denne fine gløden som kommer når huden er tilfreds :)

Men jeg har enda ikke klart å fine gode masker, og her var det mye interessant. Her nevnes Decleor, MD og Green People.. Hvor finner jeg disse merkene? Jeg har ikke prøvd noe av det før.

2shy, jeg innbiller meg at du har drømmehud!

Gjest Tirkes
Skrevet (endret)

Mild såpe og vann. + Vaseline Intensive Care sin dagkrem.

Morgen og kveld.

Samt sminkefjerning på kvelden, bruker en sminkefjerner fra L'oreal til øyesminken, resten går med såpe og vann.

Redigert: Av sminke bruker jeg så mye forskjellig at jeg har ikke styring. Jeg har bare to "krav" til merker. MaxFactors mascara og L'oreals eyeliner Line & Shadow. Har litt Smashbox, litt Elf, litt maxfactor, litt Loreal osv av alt annet. Bruker ikke pudder/underlagskremer, får det aldri til å sitte pent.

Endret av Tirkes
  • Liker 1
Skrevet

Jeg føler meg nesten lat i forhold til dere, som bruker så mye forskjellig hudpleie, jeg ble jo sjeleglad da jeg fant en cleanser som er parabenfri og både renser, toner OG fjerner makeup :fnise: Men vi fungerer jo forskjellig alle sammen, og jeg får denne fine gløden som kommer når huden er tilfreds :)

Men jeg har enda ikke klart å fine gode masker, og her var det mye interessant. Her nevnes Decleor, MD og Green People.. Hvor finner jeg disse merkene? Jeg har ikke prøvd noe av det før.

2shy, jeg innbiller meg at du har drømmehud!

Maskaraen fra Green People er ikke å anbefale, med mindre du ønsker maskara som sverter med en gang du svetter, og som ikke gir noe maskara-effekt i det hele tatt.

ja jeg har faktisk veldig fin hud, men det tok litt tid å komme dit. Før brukte jeg dyre salongprodukter, nå spiser jeg ren mat og veldig mye grønt, smører meg inn med organisk, og huden gløder som aldri før (merk at det ble litt kviser i begynnelsen fordi kroppen omstiller seg).

Skrevet (endret)

Her nevnes Decleor, MD og Green People.. Hvor finner jeg disse merkene? Jeg har ikke prøvd noe av det før.

Decleor:

fu

cs

sn

og ikke minst på ebay

Green People:

fu

ebay

og Vita

MD Formulations:

sn

ebay

prettyskin4less

Endret av Goldilocks
Skrevet

- Renser huden morgen og kveld med Dermalogica Special Cleansing Gel. Bruker MD Formulations Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF20 og Dermalogica Total Eye Care SPF15 om morgenen, og Dermalogica Active Moist og Clinique All About Eyes om kvelden. Skrubber en eller to ganger i uken med MD Formulations Face and Body Scrub og bruker Dermalogica Sebum Clearing Masque.

- Av sminke bruker jeg mineralfoundation fra Everyday Minerals, concealer fra MAC, øyenbrynsblyant og -gele fra H&M, vippetang, øyenvippeprimer fra Urban Decay, MaxFactor Masterpiece MAX mascara, blush fra MAC, solpudder fra GloMinerals, øyenskyggeprimer fra Too Faced, øyenskygger fra MAC og diverse leppeprodukter - men bruker som regel ikke alt dette hver dag :sminkedokke: Børster fra Sigma, Sephora og Bare Minerals.

Skrevet

Morgen:

Decleor Foaming Cleanser

Matis Purifying Serum

Matis Purifying Gel-Cream

Sminke:

Tikei Concealer Neutral rundt øyne.

Tikei Concealer Grønn til kviser

Tikei Foundation N2 (N3)

Tikei Rouge Angel eller Sunrise

Clinique Mascara

Body Shop Eye Liner

Kveld:

Obagi Rens og Toner

MD Serum

Decleor Hydra Floral Krem eller Essential Balm

Peel og maske to ganger i uka:

MD skrubb - MD rensemaske - Decleor Fuktmaske.

Med alle disse fantastiske produktene skulle man vel tro jeg hadde drømme hud.. but no.. :snurt:

Noe sier meg at for mye av det gode ikke alltid er så bra.. oh.. well.. off to bed.. skal bare rense, tone, ta på serum, nattkrem og øyekrem... og pusse tenna.

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes du om de Matisproduktene ekkornet? Har hatt lyst til å teste purete serien en stund nå.

Skrevet

Matis Purifying Serum

Hvordan har disse produktene fungert for deg? Er litt nysgjerrig på disse nemlig.

• Liker 1
Skrevet

Hva synes du om de Matisproduktene ekkornet? Har hatt lyst til å teste purete serien en stund nå.

Godt spørsmål.. jeg er ikke helt sikker enda.

Nettopp begynt å bruke de. En ting jeg har funnet ut er at hvis man tar for mye så føles huden ganske klissete.. spesielt mot kvelden.

Serumet liker jeg, men tidlig å si noe om virkningen av det enda.

Kremen er ganske tykk.. forventa at den skulle være mer gel aktig, men den er mer tykk og krem aktig. Det som er bra er at den ikke tørker ut huden, men hvis man tar for mye blir den litt kliss. Tar man derimot på bare litt så synes jeg huden blir matt og fin.. og det holder seg greit utover dagen..

Skrevet

Hvordan har disse produktene fungert for deg? Er litt nysgjerrig på disse nemlig.

De har som sagt ikke gjort noen underverker enda, men hun brukt de en ukes tid.. og med en super rotete rutine, en hud som først gikk bannanas etter ett misslykka jojoba forsøk og nå er høy på hormoner så er det ikke godt å si.

Men som jeg skrev over, serumet ser lovende ut.. kremen var ikke like lett som jeg forventa men gjør huden matt om man ikke bruker for mye :) Lurer på om det er for at den skal gjøre huden matt at den har den konsistensen? Hadde liksom likt den mye bedre om den var lettere og mer gel aktig.. men da hadde den kanskje ikke gjort huden matt? I don`t know... ;-)

Skrevet

Wow... må innrømme jeg er imponert over at så mange har tålmodighet til å styre med så mange produkter!

For min del er det slik:

Morgen:

Dermalogica Special Cleansing Gel

Dermalogica Active Moist

Cosmica Face Peelingkrem (ca én gang i uken)

Og solkrem spf50 om det er finvær (noe det sjelden er)

Null sminke.

(Men har akkurat kjøpt blank mascara, så mulig jeg blir å bruke den daglig)

Skrevet

Morgen:

Decleor Foaming Cleanser

Matis Purifying Serum

Sminke:

Tikei Concealer Neutral rundt øyne.

Tikei Concealer Grønn til kviser

Tikei Foundation N2 (N3)

Tikei Rouge Angel eller Sunrise

Clinique Mascara

Body Shop Eye Liner

Kveld:

Obagi Rens og Toner

MD Serum

Decleor Hydra Floral Krem eller Essential Balm

Peel og maske to ganger i uka:

MD skrubb - MD rensemaske - Decleor Fuktmaske.

Med alle disse fantastiske produktene skulle man vel tro jeg hadde drømme hud.. but no.. :snurt:

Noe sier meg at for mye av det gode ikke alltid er så bra.. oh.. well.. off to bed.. skal bare rense, tone, ta på serum, nattkrem og øyekrem... og pusse tenna.

Vakker hud kommer fra innsiden, hjelpes så mange år jeg brukte med dyre kremer og skrubber før jeg skjønte det. Etter jeg sluttet med alt syntetisk mat, sukker, hvete, melk, alkohol, røyk, o.l, og tilførte mye grønnsaker og sunt fett i kosten samt tilskudd av gode omega 3 produkter, så er det en helt ny hud. Jeg kan få småkviser hvis jeg spiser noe jeg ikke skal såklart, men sånn rent generellt er det vanvittig forskjell. Også så mye penger man sparer på dyre kremer da gitt, også blir kroppen sunn samtidig :)

• Liker 1
Skrevet

Vakker hud kommer fra innsiden, hjelpes så mange år jeg brukte med dyre kremer og skrubber før jeg skjønte det. Etter jeg sluttet med alt syntetisk mat, sukker, hvete, melk, alkohol, røyk, o.l, og tilførte mye grønnsaker og sunt fett i kosten samt tilskudd av gode omega 3 produkter, så er det en helt ny hud. Jeg kan få småkviser hvis jeg spiser noe jeg ikke skal såklart, men sånn rent generellt er det vanvittig forskjell. Også så mye penger man sparer på dyre kremer da gitt, også blir kroppen sunn samtidig :)

Tror absolutt det er noe i det du sier altså. Selve fundamentet må liksom komme innenifra hvis ikke så er det begrenset hva dyre kremer kan gjøre. Men, jeg tør liksom ikke å ikke bruke de.. for da går huden min helt i spinn.. brainwashed?.. kanskje.

Spiser mye sunt; frukt, grønnsaker, omega 3 og drikker mye vann.. meeeen.. jeg spiser også en del hvete, sukker og melk også... prøver å begrense, men er jo så mye godt der ute. Tror også hormon prevensjon virker inn på huden min.

Så, da må det litt hjelp til.. og huden min er langt bedre med disse produktene enn med billigere produkter som har ingredienser som ikke er like gode for huden.

Men jeg vil jo tro at huden også blir påvirket av ytre ting som skitt, forurensning, matos osv. Så den bør jo renses og eventuelt tilsettes fuktighet hvis den trenger det. Men hadde kanskje ikke tregt mer enn litt enkel rens på kvelden og en fuktighteskrem om kosten og hormoner ikke hadde tullet det til.. hm... du fikk meg iallefall til å tenke.. selv om dette er helt off topic.. sorry TS :)

Skrevet

Morgen:

- Vasker med bare vann

- Dermalogica active moist

Make up:

- Mineralfoundation fra EM

- Kaolinpudder fra EM

- Bronzer fra Dior

- Skygge til bryn fra EM

- En eller annen maskara

- Noen ganger linere fra H&M, diverse skygger fra EM, blush fra EM.

Kvelds:

- Dermalogica special cleansing gel

- Brun uten sol fra Aco

Ellers peeler jeg 1-2 ganger i uka. Er fornøyd med Combinated vital peeling cream fra Shine. Jeg synes huden min er strøken! :)

Skrevet

Morgen:

Renser med L'occitane sitt rensevann

Smører med Green People sin 24h krem (uten lukt)

Sminke:

Som regel bare mascara (+ concealer (Clinique all about eyes) om nødvendig)

Ved spesielle anledninger eller hvis jeg føler for det, så bruker jeg Everyday Minerals foundation (Intensive) + øyenskygger (div merker), gelliner (buxom-et-eller-annet) +++

Kveld:

MD Facial cleanser

Evt. øyensminkefjerner om jeg har sminket meg

Smører med Green People sin nattkrem + øyekrem

Skrubber av og til med MD sin skrubb

Fuktmaske av og til. Har en fra Weleda og en fra Green People. Må teste de mer i vinter, har ikke særlig tørr hud nå om sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kuttet ut alt du nevner men det funker bare til en viss grad på meg. :snurt:

Men så har huden min vært slik fra den tiden jeg fikk mensen i 12 års alderen.. Ppiller og antibiotika er uaktuelt, så her fikser jeg det jeg klarer med hudpleie. Noe som også funker til en viss grad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...